Gå til innhold

CUSL2-M

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med et CUSL2-M. På Asus sine sider får jeg oppditt at dette klarer maks p3 1.0 Ghz. Kan få tak i en 1133mhz, men dette er over maks support for cpu.

Vil jeg i det hele tatt klare å starte opp? eller vil HK ikke godta den? Oppdatering til siste bios er en selvfølge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pentium III 1133 MHz er av typen Tualatin. Tualatin CPUene går ikke uten videre i "gamle" hovedkort. Hvis du skal få en Tualatin å funke på kortet ditt er du enten nødt til å modifisere den eller kjøpe et adapter.

Skrevet
Pentium III 1133 MHz er av typen Tualatin. Tualatin CPUene går ikke uten videre i "gamle" hovedkort. Hvis du skal få en Tualatin å funke på kortet ditt er du enten nødt til å modifisere den eller kjøpe et adapter.

Argh :wallbash:

Takk for infoen du gav meg. skaffer helelr da en p3 1000mhz. Men har dette HK gode overklokkings egenskaper?

Skrevet
veit ikke, men det kunne vært smart og investert i et litt nyere mobo + cpu?

Enig!

Unntak er om han har programvare som ikke lar seg innstallere på et nytt system (f.eks ved at han har mistet CD'n), eller har så mange innstillinger og saker som han ikke ønsker å stille inn på nytt, eller om han er avhengig av spesielle ISA-kort, eller om han har store mengder minne (1,5GB) og at det dermed blir for dyrt å oppgradere til nye hovedkort (som krever DDR).

Skrevet
veit ikke, men det kunne vært smart og investert i et litt nyere mobo + cpu?

Enig!

Unntak er om han har programvare som ikke lar seg innstallere på et nytt system (f.eks ved at han har mistet CD'n), eller har så mange innstillinger og saker som han ikke ønsker å stille inn på nytt, eller om han er avhengig av spesielle ISA-kort, eller om han har store mengder minne (1,5GB) og at det dermed blir for dyrt å oppgradere til nye hovedkort (som krever DDR).

Hehe, du gjettet og feilet. Jeg burde kanskje nevnt det... Den pc med det HK (CUSL2-M) er en linke pc, så jeg og en kammerat linker nokså ofte da..

Her er noen spesifikasjoner:

Cinet pc

Micro tower

HK, 133 FSB maks - Asus CUSL2-M

128Mb SDRAM 133mhz --> maks 512Mb

Innebygd skjermkort. ikke bra

ingen HD montert

Standard CD-rom

PSU 180w

Dette er blitt montert i ettertid:

Radeon 9200 (SE) klokket maks (skal presses mer)

HD 6.0Gb + 3.0Gb

+128Mb, 64Mb SDRAM

Q-tec PSU 350w

92mm vifte i front

MERK: Dette er en pc som egentlig er bregnet til jobb. Så det er ingen kraft maskin.

Grunnen til at jeg er på utkikk etter en ny CPU er at jeg har bare 733mhz på den men kan ha maks 1.0mhz. Mange av dere kommer til å spørr hvorofr ikke klokke? grunnen er at dette er ikke min pc og kan ikke ødelegge ting. Hva skal jeg si da når de gjerne vil ha den tilbake og jeg har tatt knekken på cpu!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...