Gå til innhold

Uregistrerte kontantkort hos NetCom


Anbefalte innlegg

NetCom innfører tvungen registrering for nye kontantkunder fra 17 mars. Alle som tegner nye kontantkort eller kjøper nye kontant må registrere seg med navn, fremvise legitimasjon hos forhandler før det vil taes i bruk.

 

Eksisterende vil være uendret inntil videre.

 

Hemmelig nummer vil være tilgjengelig mot 15 kr i mnd, dvs ett trekk på 0,50 kr daglig.

 

Lønner seg å være snill ja.. :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NetCom innfører tvungen registrering for nye kontantkunder fra 17 mars. Alle som tegner nye kontantkort eller kjøper nye kontant må registrere seg med navn, fremvise legitimasjon hos forhandler før det vil taes i bruk.

 

Eksisterende vil være uendret inntil videre.

 

Hemmelig nummer vil være tilgjengelig mot 15 kr i mnd, dvs ett trekk på 0,50 kr daglig.

 

Lønner seg å være snill ja.. :devil:

Nettopp vært i kontakt med NetCom, det stemmer at det er endringer på vei etter påtrykk fra Post og Teletilsynet, men det er ikke fastsatt dato enda, og helt hvordan dette skal utføres.

 

informasjon rundt dette skulle komme snart, og da finner vi det sikkert på hjemmesiden netcom.no etterhvert

 

tiny

Lenke til kommentar
Det er ifra dag av(17) at det skal registreres...

Følgende svar fikk jeg fra NetCom på mail:

 

"Det stemmer at det er noen endringer på gang her. Alle detaljer er ikke helt på plass enda, men informasjon kommer snart.

 

Vi innfører forresten ikke tvungen registrering fra 17.mars, men det er mulig for forhandler å registrere dette fra 17.mars. Selve innføringen av tvungen registrering kommer i april. Men som sagt, mer info kommer snart"

 

Så det er fremdeles mulig å kjøpe kontantkort uten å registrere seg... LØP OG KJØP!!! :D

Lenke til kommentar

Jeg er Netcom forhandler og har blitt pålagt å gjøre det ifra dag av...

NetCom er pålagt av myndighetene å registrere alle kontantkort. Dette medfører at vi fra og med 17. mars innfører tvungen registrering av alle nye kontantkortkunder<---fra Netcom

Endret av Mobildude
Lenke til kommentar

Vel og bra at du er forhandler, men min mail kommer direkte fra en person som har ansvar for rutiner og opplæring i NetCom, der jeg har en kompis som jobber...

 

Men om din butikk velger å tolke det som pålegg fra NetCom/Post og Teletilsyn med virkning fra dagens dato, så vil det ikke gjøre store forskjellen, man må jo registrere kortet til slutt alikevel...

Lenke til kommentar
Vel og bra at du er forhandler, men min mail kommer direkte fra en person som har ansvar for rutiner og opplæring i NetCom, der jeg har en kompis som jobber...

 

Men om din butikk velger å tolke det som pålegg fra NetCom/Post og Teletilsyn med virkning fra dagens dato, så vil det ikke gjøre store forskjellen, man må jo registrere kortet til slutt alikevel...

Hva heter han? :)

Lenke til kommentar

Om noen er i tvil, så sitter jeg å jobber på Kundesenter i NetCom, og jeg henter ikke informasjonen fra "anywhere".

 

Hvordan det skal gjøres med eksisterende uregistrerte kontantkunder er ikke klarlagt enda, men på sikt må man ta høyde for at alle skal registreres.

Problemer vil nok også komme for alle de som er utenlandske som er i Norge for kortere perioder. Regler og rutiner på alt dette vil komme.

 

Det er kravet fra PT og myndigheter, som vi vil få dagsbøter for å ikke følge.

Dette er derfor noe NetCom jobber aktivt med å løse.

Lenke til kommentar

Egentlig burde man spørre seg selv - "Hvorfor skal det ikke være lov å kunne ringe anonymt en plass?".

Hvem/hva er det som skal ha oversikten med hvem du og jeg ringer til (og evt. om hva vi snakker om)?

Lukter overvåking lang vei. Hot tips til neste serie mobiler som kommer er kryptering fra ende-til-ende. En sånn ville jeg definitivt kjøpt.

Lenke til kommentar

Poenget er jo ikke å vite hvem som ringer til hvem, og hva det snakkes om, men mer mulighet til å spore opp eier av nummer i bekjemping av kriminalitet.

 

tror alle er tjent med at Politiet får større mulighet til sporing, og for å si det litt floskelaktig; den som har problemer med det har kanskje ikke rent mel i posen?

 

tiny

Lenke til kommentar

Det vil med dette ikke bli mulig å kommunisere anonymt i Norge lenger.

 

Telefonkiosker, fasttelefoner og mobiler blir overvåket - og posten din, det være seg pakker eller brev, er gjenstand for overvåking allerede.

 

Koble dette sammen med at det snart ikke er mulig å kjøre bil uten å bli overvåket av automatisk trafikkkontroll, bomstasjoner, videokameraer langs veiene, at det snart ikke er mulig å kjøpe noe uten å legge igjen en masse elektroniske spor, at du blir fulgt av kameraer i bysentrum, i butikker og andre steder, at du ikke kan gå inn døra på jobben uten å bli registrert, at du hele tiden skal registreres ned til minste detalj, at det innføres nye pass med biometrisk informasjon osv osv..

 

Det er faktisk klin umulig å være anonym i Norge, selv om man vil være det. Du kan muligens klare det dersom du bor i en hule på toppen av et fjell på en avsidesliggende øy, og ikke trenger gå i butikken for å kjøpe mat... hehe

 

At vi er på vei mot storebror-ser-deg-samfunnet? Nix. Vi er allerede der. Og verre skal det bli.

Lenke til kommentar
Poenget er jo ikke å vite hvem som ringer til hvem, og hva det snakkes om, men mer mulighet til å spore opp eier av nummer i bekjemping av kriminalitet.

 

tror alle er tjent med at Politiet får større mulighet til sporing, og for å si det litt floskelaktig; den som har problemer med det har kanskje ikke rent mel i posen?

 

tiny

Utallige eksempler viser jo at Politiet ikke klarer å håndtere overvåking på en seriøs måte. Jfr. overvåkingen av 2 telefonkiosker på Jæren... det var 3 telefonkiosker på et lite tettsted, politiet stengte den ene, for at det skulle være lettere å overvåke de 2 andre. Hele lokalbefolkningens telefonsamtaler finnes på lydopptak. Som lett kunne falt i gale hender - eller en utro tjener som kopierer alt materialet... mer skal det ikke til.

 

Med fare for å spore helt av - man må tenke seg litt om og se konsekvenser før man sier seg enig i alt som heter overvåking og sporing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...