Gå til innhold

begrense antall treff til 10 pr side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg har vært borti en tutorital om akkurat dette, men klarer ikke å finne noen nå.. er det noen som kan hjelpe meg med en link til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du vil gjøre? Skal en side kun vises 10 ganger totalt?

I så fall trenger du bare å lage en fil som du gir en verdi høyere for hver besøkende - og når den er på 10 så bruker du f.eks. header("Location: EnAnnenSide.php"); eller viser en annen tekst.

Skrevet
Hva er det du vil gjøre? Skal en side kun vises 10 ganger totalt?

I så fall trenger du bare å lage en fil som du gir en verdi høyere for hver besøkende - og når den er på 10 så bruker du f.eks. header("Location: EnAnnenSide.php"); eller viser en annen tekst.

Tenkte mer at hvis jeg har 100 treff i databasen så skal jeg begrense utlistingen til 10 i slengen .. med dertil >> neste og << tilbake knapp

Skrevet

Det er litt avhengig av hvilket databasesystem du kjører - de fleste sql servere kan begrense søket med LIMIT - f.eks. Limit 10.

Hvilken database du kjører, siden det finnes en del løsninger kan det være litt kortkastet å komme med en løsning dersom du bruker et annet system.

Skrevet

kort innspill: lagde et forum en gang med frem og tilbake-knapp og tallhenvisning til sider. det var utfordrende, men jeg lærte kjempemasse av det, så mitt tips er å bruke hodet på den, for det er egentlig ikke noe problem hvis man bare sorterer variabler rett. tror det er noe av det morsomste jeg har gjort i php hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...