Gå til innhold

der hadde man kjøpt ny skjerm


Dimm

Anbefalte innlegg

fant ut det var på tide å bytte ut min 4-5 år gamle LG 77E crt monitor.

Valget falt på en Samsung 173T (etter teste på hw.no)

 

jeg lurer på om det er noen der ute som sitter med denne monitoren og har noe positivt/negativt å si om den? (er det ikke slike spørsmål man stiller før man kjøper ting? :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også lot meg friste av testen til Øyvind Dahle og gutta. Må si jeg var spent når jeg hadde bestillt skjermen min. (Samsung 173T) Ikke hadde jeg den minste anelse om at det var så stor forskjell på skjermer. I gammel vane satte jeg oppløsningen til 1024x768. Ble ikke umiddelbart overbevist. Syntes det så litt grumsete ut. Tenkte at det måtte være noe galt. Satte oppløsningen på 1280x1024, som den skal være. Da kom smilet... :) Til å begynne med syntes jeg det ble litt vel smått. Men hvis jeg prøver å sette den tilbake nå, så ser det nesten ut som blindeskrift. :) Så det er en vane. Fargene er FANTASTISKE. Det blir en ny opplevelse bare å surfe på internett!

 

Når det gjelder spill, så er jeg også fornøyd. Mange mener det er en del etterslep på den, spesiellt i raske spill. Men jeg kan ikke si at jeg merker noe spesiellt til det. Men jeg hører at det kan variere fra menneske til menneske også. I Need for speed Underground, Call of duty, og Rally Trophy, merker jeg ingen ting. I Unreal 2003 kan jeg merke det litt på noen baner. Men det er ikke på alle. Vet ikke om det kan ha noe med fargene å gjøre? Men, i Afrika korps vs Desert Rats er det j...... Når jeg scroller meg bortover skjermen der, så er det som om alt blir smurt utover. Det er det eneste spillet jeg har problemer med.

 

Jeg må nesten lete for å finne noe negativt om den, men jeg skal greie det! Det luktet stramt (nytt) de første timene jeg brukte den, jeg hadde en død pixel, og esken var vanskelig å gjemme for Dragen... Men det gjorde egentlig ikke noe, for skjermen lyste opp på pulten uansett :) Jeg har bare positive opplevelser så langt. Tror det hadde blitt vanskelig å gå tilbake til den gamle skjermen nå. Der har du i alle fall min erfaring. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...