Aardvarks Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg lurte på om det gikk ann å overvåke all trafikk som kommer inn og ut av et lokalt nettverk selv om man sitter bak en router? Og i tillfelle hvilket program? Har søkt litt rundt i forumet, men har ikke funnet noe lignende. Takk
ATI TwEaKer Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 JA, søk på PRTG eller MRTG. Ellers så har du jo DU meter for din egen maskin da.
Aardvarks Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Testa litt med PRTG og andre program som jeg fant ved å granske litt bedre, men problemet er fortsatt å se trafikken til andre pc'er i nettverket. Blir litt vanskelig når jeg sitter bak en router (Bruker "winblows")
ATI TwEaKer Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Hva legger du i og overvåke? Se hva de holder på med, eller bnare sjekke om hvor mye de bruker av linja?
kvasimongo Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Høres mer ut som du trenger noe ala http://www.snort.org/
Calm Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 (endret) Den enkleste måten å få dette til på er vel å route all trafikk gjennom én maskin! F.eks. installere et program som gir statistikk over nettverks trafikk på én maskin også bruke den maskinen som gateway for internett... Endret 15. mars 2004 av Calm
Aardvarks Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 Hva legger du i og overvåke? Se hva de holder på med, eller bnare sjekke om hvor mye de bruker av linja? Tengte på å sjekke hvor mye av linja som blir brukt, men trur det blir litt vanskelig uten å gjøre som Calm skriver. Får vel heller traske inn på det andre rommet og sjekke hvor mye den pc'en bruker selv
ATI TwEaKer Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hmm, mulig jeg misforstår nå, men jeg overvåker linjen min 24/7 med PRTG, den overvåker routern. Funker som fy! Jeg kan jo ikke med dette se hvilke maskiner som bruker hvor mye, men det har jeg DU meter til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå