Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ms Outlook 2003 send/motta-problemer


Anbefalte innlegg

:( Har installert Microsoft Outlook 2003 på min maskin som kjører win XP Pro og har ADSL-tilknytning.

Jeg har importert e-post kontoer fra Outlook Express som også er installert. Dette er kontoer på Hotmail.

Outlook 2003 hevder at den ikke får kontakt med server, mens Outlook Express ikke har slike problemer. Hvorfor har Outlook 2003 problemer her? Har det noe å gjøre med serveren hos ADSL-leverandøren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare sjekker mail kan det jo hende at problemet er at du ikke er logget på, vet ikke åssen ADSL abo du har, men regner med at det går igjennom et modem som du må ringe opp for å komme på nett, og det er ikke sikkert den gjør det når du bare sjekker mail.....

Lenke til kommentar

Sakset fra MSN Premium Tjenester

 

"Lagringsplassoppgraderingen omfatter følgende funksjoner:

+ Unntak fra Hotmails 30-dagers regel for inaktivitet

+ Virusskanning og fjerning av virus fra e-postvedlegg

+ Tilgang til Hotmail-kontoen via Outlook® Express*

 

 

* Du må ha Outlook Express 5 eller senere for at du skal kunne kontrollere kontoen din via Outlook Express. Last ned den seneste versjonen gratis. Du vil få instruksjoner når du har registrert abonnementet ditt på ekstra lagringsplass."

 

Ingen fri lunch ser det ut som....

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at problemet ligger i hvilken oppkobling e-post kontoen er satt opp til å bruke. Hadde samme feilmeldingen for en stund siden.

 

Her er 'stien' for norsk versjon: Verktøy-Epostkontoer-vise eller endre eksisterende e-postkontoer-trykk på neste-merk så av en konto-trykk endre-trykk på flere innstillinger-tilkoblinger. sjekk så hvilken tilkobling den er satt opp til å bruke-endre til lan i ditt tilfelle vil jeg tro... Gjenta for hver e-postkonto hvis nødvendig, kanskje nok med standard-tilkoblingen?? Gjorde det ihvertfall på alle kontoene.

 

Håper dette hjelper, kan jo være noe annet, jeg hadde ikke hotmail-kontoer.

Lenke til kommentar

Outlook Express fungerer utmerket, men som sagt er det Outlook 2003 som oppfører seg merkelig: Den virket plutselig for 2 av mine 3 kontoer på Hotmail.com,men ikke for den 3. kontoen. For den 3dje kontoen sier den bare "tidsavbrudd med server". Outlook 2003 ble installert sammen med Ms Office 2003 prof. (norsk).

Dette er jo egentlig ikke noen stor sak da jeg har Outlook Express, men siden jeg har fått programmet kunne det jo være kjekt om det fungerte skikkelig.

Jeg har ADSL fra Tele2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...