Gå til innhold

Maskinen fryser ved spilling


Anbefalte innlegg

Har plutselig fått et problem som gjør at maskinen fryser når jeg spiller Warcraft III(Frozen Throne også med 1.13 p) og Generals, men har prøvd mohaa,cs cod, uten at maskin fryser. Har prøvd å reinstallere, men skjer uansett

 

Maskinen kan fryse inne i selve spillet eller menyen, som regel rekker jeg bare å lage en hero så stopper maskinen opp, og jeg må trykke på restart knappen. Alt virket helt fint for ca en uke siden men nå er det noe rart. Har heller ikke fiklet med drivere, maskinvare o.l

 

System:

Athlon 2100+ XP

gforce 4 ti4200 med nvidia drivers 53.03

768 ddr ram

Win Xp Pro

 

Har også nok av diskplass på den partisjonen hvor spillet og os'en ligger....

 

Noe som kan anbefalle ett eller annet?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 1.13 til wc3...kan jo være at maskinen fryser ved andre spill også men foreløpig er det bare wc3 og generals som det skjer med.

 

Har ikke overklokket, og cpu'en er 51 grader når jeg starter maskinen på nytt, ifølge speedfan...men den er sikkert høyere ved spilling. Hadde på kjølepasta for to uker siden, og da var cpuen alltid rundt 40 etter spilling elns...Kanskje jeg tok litt lite kjølepasta

Endret av <jhs>
Lenke til kommentar
har 1.13 til wc3...kan jo være at maskinen fryser ved andre spill også men foreløpig er det bare wc3 og generals som det skjer med.

 

Har ikke overklokket, og cpu'en er 51 grader når jeg starter maskinen på nytt, ifølge speedfan...men den er sikkert høyere ved spilling. Hadde på kjølepasta for to uker siden, og da var cpuen alltid rundt 40 etter spilling elns...Kanskje jeg tok litt lite kjølepasta

Prøv å skru "maskinvareakkselerasjon" et hakk ned. det skal stå på fullt som default. Noen pc`r har problemer når du bruker "hardware cursor" (musepekeren beveger seg uavhengig av fps i spillet), og dette skrur du av ved å sette ned hw akkselerasjonen et hakk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...