Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ADSL fra Tele2 nå, og bruker et Speedtouch modem. Jeg vurderer å bytte nettleverandør hos NGT, tenkte Charlie linja. Det jeg lurer på er følgende:

 

Jeg ønsker å ha et trådløst nettverk hjemme, da jeg senere skal kjøpe meg ny PC og greier. Hvordan må jeg gå frem for å ha alt trådløst? Slike jeg har skjønt det, er NGT'ls modem med innebygd ruter og brannmur o.l. Men ønsker jeg å benytte meg av denne rutern, blir vel det med kabler? Siden rutern-modemet deres er med på kjøpet, må jeg vel nok bruke den?

 

Men hva gjør jeg da så? Som sagt skal jo alt være trådløst, og da må jeg vel kjøpe en ny ruter for å ha alt trådløst? Har imidlertid hørt at ruter mot ruter ikke fungerer bra, og at det er et komplisert oppsett...

 

Så nå må dere date-eksperter der ute hjelpe meg, for jeg er helt forvirra! ;)

 

Hva skal jeg gjøre, da jeg ønsker meg ALT TRÅDLØST? En PC skal jeg ha i 1 etasje og en i 2. Jeg må derfor ha alt trådløst... Så hvordan går jeg frem? Hva må jeg kjøpe? Alt må bli så enkelt som mulig...

 

Takker for ALLE svar :thumbs:

 

MVH DigitaL BlasteR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NGT leverer nå linjene med trådløs router ved et tillegg i oppstartspris på rundt 500,- Grei løsning det da, bare og bygge videre med wlan kort.

 

Mvh

 

MajorP

Slike jeg har forstått det, er NextGenTels trådløse ruter med hastighet på 11 mbit. Jeg ønsker å ha det raskeste, nemlig 54 mbit. Hva mener du med oppstartspris? Litt forvirra :dontgetit:

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vet dette er litt sent å replye på denne tråden, men jeg ville gjerne bytte ut den dårlige trådløse ruteren vi har fått i fra NGT.

 

Folo: er du sikker på at man må bruke ruter fra NGT ?

Den trådløse ruteren du får i fra NGT er så dårlig og den fungerer ikke som den skal.

 

Har den trådløse ruteren der jeg bor nå, og jeg holder på å daue.

 

For det første.

Spiller en del spill og hver gang begge to er på å spiller så ender det opp med at den ene mister connection i noen få sekunder nå og da.

 

For det andre.

Det ser ut til at det ikke fungerer å forwarde pakker, og det går ikke ann å sette en pc i DMZ.

Det går heller ikke ann å laste ned no firmware oppdateringer som fikser dette.

 

 

Hadde lyst til å kjøpe den gaming ruteren fra D-link som de har på komplett... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311817&cks=PRL

Er det noen som kan si sikkert om det vil funke med denne ruteren eller ikke?

Hvis det ikke fungerer, er det noen som har en ide på hvordan man kan ordne disse 2 problemene jeg har.

På forhånd takk for alle svar! :thumbup:

Endret av frostern
Lenke til kommentar

Hei.

 

Du kan bruke flere forskjellige routere på NGT sitt nett så lenge de støtter PPPoA og har innebygget adsl modem.

 

Du legger bare inn brukernavnet ditt og aktiveringspassordet i PPPoA oppsettet.

 

D-Link markedsfører QoS som gamefuel eller noe liknende vås. D-Link routeren med QoS er ikke et adsl modem, så da trenger du dette i tillegg. Kjøp heller en kombinert router/adslmodem/wireless ap.

 

Jeg bruker Billion 7202G (de har denne på bla komplett) og det fungerer helt perfekt.

 

Billion routeren har også støtte for ADSL2+ hvis det skulle bli aktuelt.

 

Link til Routeren på Komplett

 

Lykke til.

 

RAH

 

P.S. Spiller selv en del FPS'er og du får alltid høyere ping/lag med trådløst nett. Jeg bruker alltid kabel når det skal spilles BF2, farcry etc.

Endret av rah
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har tilsvarende problemstilling? Jeg har brukt en ruter m/ trådløs sender sammen med ADSL-modem fra Bluecom. Nå har jeg bestilt ADSL fra NGT, desverre ikke bestilt trådløst ADSL-modem. Kan jeg ikke benytte denne til ADSL-modemet fra Nextgentel, må jeg kjøpe et nytt trådløst aksesspunkt (altså ikke ruter?) og switch?

Lenke til kommentar

Bare tenkte jeg skulle kommentere her at nå har jeg satt opp den nye ruteren, det var veldig enkelt ettersom den hadde en automatisk "søke" funksjon for hva slags instillinger som skulle settes ut mot adsl linjen. (var litt bekymret for at dettte kunne være vanskelig å konfigurere ettersom jeg ikke hadde no håndfast info fra NGT på dette området)

 

Men det var bare å søke, skrive inn passord og brukernavn.. også save.. og voila! så var den online!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...