Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Ringte nettop Bluecom selv, da jeg er i samme situasjon som deg. Virket hyggelige de.

Men de visste ikke noe om de ville jevne ut prisene slik Telenor gjør fra des. når det gjelder ISDN / Analog.

Spurte også hvor mange maskiner man kunne ha på tilkoblingen, og svaret var "så mange du vil, de får dynamiske ip-adresser" ,, Vel det var vel å ta i??

Tror jeg kommer til å gå for Bluecom.

Lenke til kommentar

Etter litt undersøklse så falt valget mitt på Telenor. Dette er ene og alene pga studenttilbudet dems. Det er faktisk veldig bra.. Ikke bare slipper jeg start kostnadene på snaue tusen lappen, men jeg får i tillegg 3 mnd gratis ved ett års binding og 6 mnd ved 2 års binding, altså en 25% rabatt, dermed sparer jeg 2650,- i forhold til vanlig totalpris hos telenor det 1. året... jeg valgte en 704/128 linje.

 

Selv om jeg absolutt ikke liker Telenor så er dette tilbude så absolutt noe og annbefale.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt adsl fra bluecom en drøy uke nå.

Etter litt installasjonsproblemer som skyltes at Telenor ikke hadde konfigurert sentralen korrekt har det fungert fint.

 

Trenger bare å sette opp at maskinen skal få ip-adresse fra dhcp så fungerer nettet, stort enklere kan det ikke bli :smile:

 

Får også stabile hastigheter ifølge testen på itavisen.no.

Lenke til kommentar

Har da hatt en Bluecom løsning installert i et døgn. Så lagt har det fungert helt fint. Tror dette er første gang jeg har opplevd en "plug and play" variant som faktisk fungerer. Var kun å koble kabelen fra adsl modemet til nettverkskortet. Kanskje får jeg litt større utfordringer når jeg skal ha på plass en router og diverse andre maskiner, men den tid den sorg..

 

Servicen har vært bra. Kjapp levering.. drøye 2 uker. Kunne kanskje ønsket litt mer info.

 

Hastigheter osv virker helt greie så langt, men jeg har jo ikke noe godt grunnlag for slike uttalelser etter bare ett døgn med løsningen.

 

Alt jeg kan si er so far so good.

Lenke til kommentar

Quote: Det virker som om det er samme F hvem du bestiller hos spør du meg. Alt i alt så er det Bravida som kommer og installerer. Det kommer da an på hvor stor grad av latskap/udugelighet de bravidafolka har.

 

 

Godt du vet hva du prater om(idiot).Jeg jobber i Bravida , og det er ikke oss det står på.Vi får ikke jobba oversendt fra Telenor/Nextgentel/Bluecom ,virker som om de blir borte underveis.Sjekk fakta litt bedre neste gang,dust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...