Gå til innhold

Spille-pc med A64?

Olvee

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal muligens anskaffe meg ny pc dedikert til spillinga jeg driver med..Jeg skal kjøpe hos komplett.no

Dette har jeg planlagt:

Hovedkort: Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED

Minne(to av disse): CorsairValue S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered,

Non-parity,Megx64, CL2.5

Harddisk: Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000RPM 8MB cache WD360GD

Grafikkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Hva tror dere om dette sammen?

Endret av Ylwe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser fint ut, men blir det ikke litt trangt med bare 36.7 GB?

Kjøp en Seagate Barracuda 200 GB (IDE) i tillegg. Den er helt vill på ytelse, det kan jeg kvitere for! :D Bare synd denne utgaven ikke er tilgjengelig i SATA ennå.

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

ikke kjøp det skjermkortet ettersom det på sett og vis blir en "degradert" versjon av 9800pro.

kan godt kjøpe sapphire, men hold deg unna lite versjonen.

Skrevet (endret)
Ser fint ut, men blir det ikke litt trangt med bare 36.7 GB?

Helt enig det er litt trangt med bare 36gb! ;)

jeg har 120 og har ca50gb ledig(har nettop formatert! :dontgetit: )

ellers er det en toppers pc du har tenkt å bygge! :thumbs:

Skal selv kjøpe 9800pro! :thumbup:

ja, ikke kjøp retail :thumbdown: , du kan få 9800pro for 2000kr :thumbup: !

bare sjekk pris guiden til hardware! :yes:

:w00t:

Endret av S-pec-Z
Skrevet
ikke kjøp det skjermkortet ettersom det på sett og vis blir en "degradert" versjon av 9800pro.

Lite retail er vel bare en retail pakke med litt mindre stæsj. Kortet er vel det samme?

Skrevet

ville heller gått for et hk med nFORCE 150 chipset, slik som gigabyte ett eller anna, det som koster 1600, finner det i priosguide. det skal være veldig bra........ det hk du har valgt er kjent for å være veldig kresent på ram......

Skrevet

En feilaktig påstand der. Det er bare bundelen (dvs. det som følger med utenom grafikkortet) som er i Lite versjon. Kortet er det samme gode 9800 PRO. Dessuten kaller sapphire de degraderte kortene sine for SE ikke Lite

Skrevet
ville heller gått for et hk med nFORCE 150 chipset, slik som gigabyte ett eller anna, det som koster 1600, finner det i priosguide. det skal være veldig bra........ det hk du har valgt er kjent for å være veldig kresent på ram......

Kan du dokumentere at et HK med nForce 3 150 er bedre? Tviler egentlig på det....

Skrevet

Kan du dokumentere at et HK med nForce 3 150 er bedre? Tviler egentlig på det....

spør snekkern, han har sikkert en god forklaring på hvorfor han valgte nforce 3.........

Skrevet
ville kjøpt den 76 gb'en fra WD raptor.. ytelsen er bedre på den enn på 34 gb verisjonen....

For det første er ikke den "nye" raptoren på 76gb, men har 2 plater av den "gamle" raptoren, altså 2x 36,7Gb, nærmere 74gb :D. Jeg kjører selv 2 stk 36,7gb raptorer i raid0 som os/programdisk, meget gode hastigheter, funker utmerket. Du får da bedre ytelse enn et stk. raptor på 74gb, og prisen ligger på rundt det samme for singel 74gb raptor vs. 2x 36,7gb raptorer i raid0.

Mvh,

Haakon

Skrevet
ville kjøpt den 76 gb'en fra WD raptor.. ytelsen er bedre på den enn på 34 gb verisjonen....

For det første er ikke den "nye" raptoren på 76gb, men har 2 plater av den "gamle" raptoren, altså 2x 36,7Gb, nærmere 74gb :D. Jeg kjører selv 2 stk 36,7gb raptorer i raid0 som os/programdisk, meget gode hastigheter, funker utmerket. Du får da bedre ytelse enn et stk. raptor på 74gb, og prisen ligger på rundt det samme for singel 74gb raptor vs. 2x 36,7gb raptorer i raid0.

Jeg foreslår at dere leser dette:

http://faq.storagereview.com/tiki-index.ph...gleDriveVsRaid0

Jeg bruker selv en single WD Raptor 74GB og er kjempefornøyd med det, og den støyer vesentlig mindre enn den gamle modellen WD Raptor 36GB også :thumbup:

Skrevet

Lite er det samme som bulk! Det er ikke noe forskjell på skjermkortet mellom lite og full versjonen, det er kun bundelen som er forskjellen!

Fra shapphire's hjemmeside:

Full retail indicates that the package contains the entire bundle including the Game software bundle and utilities. The Lite retail versions do not come bundled with the software bundle and are packaged with the neccessities needed to enjoy the pinnacle in performance from Sapphire alone.

Skrevet

nForce 3 er mer stabilt enn VIA!

Klarer trådstarter å vente til nForce 3 250 kommer, så tror jeg det er verdt ventinga :thumbup:

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Raskere? Nei. Mer stabilt? Ja.

Skrevet
Dette har jeg planlagt:

Hovedkort: Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire

(...)

Harddisk: Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000RPM 8MB cache WD360GD

Hva tror dere om dette sammen?

Det ser greit ut det, men jeg ville heller valgt MSI K8T NEO-FIS2R hovedkort da dette har skikkelig støtte for Cool ‘n’ Quiet og Western Digital Rapor 74GB da den er raskere og støyer mindre.

Skrevet

Jeg ble ganske overasket over så mange replys på så kort tid :)

Takk for alle tipsene! :thumbs:

Nå får jeg sikkert en super pc :)

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet (endret)
En feilaktig påstand der. Det er bare bundelen (dvs. det som følger med utenom grafikkortet) som er i Lite versjon. Kortet er det samme gode 9800 PRO. Dessuten kaller sapphire de degraderte kortene sine for SE ikke Lite

beklager men det er feil, søk rundt på nett etter meninger om sapphire 9800pro lite, det er ikke kun bundle det er snakk om...

kortet avviker fra de vanlige standar 9800pro kortene, en god del er elendige overklokkere mens noen faktisk har problemer med å kjøre stabilt på standard innstillingene. selvsagt fungerer nok de fleste kortene, men med en del tilfeller hvor kortene er temmelig underklokket og ikke engang kjører stabilt på standard innstilinger så hadde jeg heller gått for et annet merke.

er ikke spes stor prisforskjell uansett

Endret av Slettet-80wCWpIM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...