Gå til innhold

Hva syns dere om Sapphire Radeon 9600?


Kabak

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil gjerne kjøpe en Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB skjermkort. Det er ganske billigt og har mye minne. Hva syns dere om dette kortet? Er det godt for spill som krever mye grafikk og oppløsning? Anbefaler dere dette kortet?

 

Tusen takk.

 

Hilsen

Kabak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde shappire 9600 atlantis jeg og.....et viftefritt kort...

 

funka utmerket, kjørte alle spill på 1024x768/32

 

hvis du ikke har store krav til å ha AA og AF på fps spill anbefaler jeg kortet på det sterkeste..

 

 

 

edit: forandra 'runka' utmerket til 'funka' utmerket i setning 2.....( ikke le)

Endret av Vike
Lenke til kommentar

Sapphire leverer ikke Linux-drivere med kortet. Har et Sapphire 9600 Atlantis 128MB, og har sålangt ikke funnet drivere som får kortet til å virke godt under Linux. (VESA driveren virker riktignok, men ikke optimalt)

 

Men for den som er tilfreds med å være låst til M$ Windows er det sikkert et bra kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Sapphire leverer ikke Linux-drivere med kortet. Har et Sapphire 9600 Atlantis 128MB, og har sålangt ikke funnet drivere som får kortet til å virke godt under Linux. (VESA driveren virker riktignok, men ikke optimalt)

 

Men for den som er tilfreds med å være låst til M$ Windows er det sikkert et bra kort.

Trådstarter ba om tilbakemelding om kortet egnet seg til spilling, og linux er vel ikke primært en spillplattform.

 

Å gjøre om dette til en tråd om microsoft vs. linux var ikke hensikten til trådstarter.

 

Les innlegget, og svar på det han spør om.

 

IMHO.

Lenke til kommentar
Sapphire leverer ikke Linux-drivere med kortet. Har et Sapphire 9600 Atlantis 128MB, og har sålangt ikke funnet drivere som får kortet til å virke godt under Linux. (VESA driveren virker riktignok, men ikke optimalt)

 

Men for den som er tilfreds med å være låst til M$ Windows er det sikkert et bra kort.

Linux-drivere finnes på ati sine sider, og funker utmerket (har testet dem med både 9600pro og 9800pro).

 

Men tilbake til topic, jeg vil anbefale å heller legge på 200kr og kjøpe et 9600pro.

Da vil du få en merkbar større ytelse, pluss en vifte, slik at du eventuelt kan klokke det litt.

Et mye bedre kjøp i mine øyne.

PS: Det er omtrent ingen spill idag som krever 256mb skjermkortminne, og på et slikt kort vil du alrdi få utnyttet det uansett.

Lenke til kommentar
enig med de 2 ovenfor her.

 

Har selv Fireblade edition (128MB) som jeg har clocka til:

 

core: 506,75

mem: 330,75

 

funker fjell!

Det er vel 9600 Pro? Vi snakker om 9600 her nå. :)

So what, det er da så nære at det må vi godta, det er tilogmed mye bedre.

 

Oppgraderte mitt GF 4200Ti til 9600 256 for en stund tilbake, ble virkelig skuffet. Hadde det en måned før jeg fikk solgt det, og kjøpt meg et 9600 fireblade kort.

 

Det er bare MYE bedre, selv om det står pro/xt/fireblade bak 9600.

 

Men for å holde meg til topic, 9600 256 er ikke det kjempebra, 128 utgaven er noe bedre, men ta en kikk på de 9600 kortene som det står pro/fireblade/xt bak, det er bra 9600 kort.

 

:devil:

Lenke til kommentar
har også fireblade! meget fornøgd:)

kan du ikke klokke lenger?

mitt kjører på:

core: 535

mem: 355

hm.. nei. Har 5 disker (inkl. raptor) i kabinettet mitt så det utvikles en del varme. Jeg har heller ikke montert på noen form for ekstra kjøling.

okay..nei jeg har heller ingen extra kjøler, men har jo bare to hdd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...