bebbetufs Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 (endret) Hei. Har en LG Flatron 915FT+ (forøvrig skjerm nr. fire pga. reklamasjoner). Hver gang jeg starter maskinen flytter bildet seg rundt. Det er snakk om ca 5mm totalt fra gang til gang. Jeg må hele tiden etterjustere bildet for at jeg skal se kantene skikkelig. Noen ganger er bildet alt for lite for skjermen og har ca 3-4mm glipe langs sidekantene, andre ganger er det for stort og noen pixler forsvinner. Er dette en reklamasjon, eller er det noe jeg bare må akseptere som vanlig feilmargin? PS: Jeg har en stående avtale med butikken om at viss jeg får flere problemer så kan jeg få hevet kjøpet! Endret 11. mars 2004 av bebbetufs
bebbetufs Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Skrevet 12. mars 2004 Takk. Noen flere som har synspunkter på dette? Greit å ha noe i ryggen når jeg går for å snakke med dem! Hvilken av dagens 19 tommere er et bra alternativ da?
Janster Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 (endret) Sjekk guidene, og ikke godta feil, en slik feil vil sannsyneligvis bli mer og mer slitsom med tid, noe som vil mest sannsynelig føre til død skjerm om ikke så lenge... Hvis du tenker 19 tommers LCD har det jo nettop blitt lansert den store LCD guiden her Jan Endret 12. mars 2004 av Janster
JKJK Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 alle CRT skjermene jeg har / har hatt har en form for slik oppførsel. Når jeg slår den på, er bildet flyttet bittelittegranne... men tror ikke det er så mye som 5mm. Dette kommer seg v.o.m når skjermen blir "varm".
bebbetufs Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Skrevet 12. mars 2004 (endret) Takk til alle som har svart! Jeg tror ikke jeg har råd til en LCD skjerm med det første! alle CRT skjermene jeg har / har hatt har en form for slik oppførsel. Ja, jeg er helt enig. De andre identiske skjermene jeg har hatt har også hatt bevegelse i bildet, men aldri noe i nærheten av dette. Med de forrige skjermene måtte jeg se etter for å være sikker, det trenger jeg ikke nå! EDIT: Ta denne skjermen som jeg har her på jobben. En Panasonic PanaSync SL70. Den er TCO95 så den er nok ganske gammel. Her kommer bildet opp på tilsynelatende samme plass hver gang. Jeg kan ihvertfall ikke HUSKE forskjell fra dag til dag! Jeg har ikke så veldig lyst å gå og klage, synes de har vært veldig greie med meg på Flexi-Data og jeg vil være helt sikker på at jeg har en god grunn før jeg går og ber om å få hevet kjøpet! Endret 12. mars 2004 av bebbetufs
Te'om Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Vi er tre stykker som har en Samsung Syncmaster 959NF hver, og vi har alle det nøyaktig samme "problemet" som du har. Jeg lurer på om det ikke er slik at CRT skjermer med helt flat skjerm er ekstra utsatt, for ingen av oss har noengang merket dette før vi gikk over til en slik skjerm. Uansett, med mindre alle de tre skjermene våre er på vei til å bli defekte tror jeg nok ikke dette er en reklamasjonssak, men du kan jo bare sende Flexi-Data en mail og høre hva de synes. Bortsett fra dette anbefaler jeg forresten 959NF sterkt! Thomas
JKJK Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 gikk for noen uker siden over til CRT med flatt billedrør, og der synes det mye bedre. Min gamle NEC multisync 6fg 21" hadde også slike traumer, men ikke like ille. Er nok normalt i en eller annen form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå