Gå til innhold

Er IBM disken min kørka?


Mio

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en IBM Deskstar 80GB 7200 disk.

Når jeg lå i sofaen og så på Torsdagsklubben,så begynte pc'n og pipe og tikke.

Fant ut at D: var borte på maskina etter en reboot, og at det er disken som lager pipelydene.Er det vanlig at det er slik IBM diskene tar kvelden?

Kjipern og miste noen bra tv serier da :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var sonn ca. slik en quantum scsi disk klikka på maskina mi for en stund siden. Drev og kopierte filer mens det skjedde, så det var masse blåskjermer først og så klarte ikke biosen og finne den, men den lagde klankende lyder hver gang den fikk tilkobla strøm (og det gjør den fremdeles). Det finnes en måte du kan muligens redde dataene på... Høres litt rart ut, men du må fryse den :wow: Legg den i en antistatisk pose og pass på å legge den sånn at fuktigheten ikke kommer inn så legger du den i fryseren over natta. Deretter så tar du den ut og kobler til pcen veldig fort (ikke skru den inn bare stikk inn kablene) og starter pcen. Da er den en stor sjangs for at disken blir midlertidig reinkarnert så du får kopiert over noe av dataene... Så gjentar du til det slutter å virke...

Lenke til kommentar
Det var sonn ca. slik en quantum scsi disk klikka på maskina mi for en stund siden. Drev og kopierte filer mens det skjedde, så det var masse blåskjermer først og så klarte ikke biosen og finne den, men den lagde klankende lyder hver gang den fikk tilkobla strøm (og det gjør den fremdeles). Det finnes en måte du kan muligens redde dataene på... Høres litt rart ut, men du må fryse den :wow: Legg den i en antistatisk pose og pass på å legge den sånn at fuktigheten ikke kommer inn så legger du den i fryseren over natta. Deretter så tar du den ut og kobler til pcen veldig fort (ikke skru den inn bare stikk inn kablene) og starter pcen. Da er den en stor sjangs for at disken blir midlertidig reinkarnert så du får kopiert over noe av dataene... Så gjentar du til det slutter å virke...

Funka det for deg? jeg har 35GB med data jeg skulle ha hatt fra den, ikke livs viktige data,men..

Skulle brukt huet litt mer og bytta den ut når jeg leste alle IBM klagene på forumet her for en tid tilbake..hehe

Kanskje jeg skal duppe den i litt nitrogen :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...