Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er DRIIIIT lei av folk som kommer seg inn på pcen min når jeg er på lan.

Jeg har både bios, administrator og (gjest) passord, (du vet når man går inn i sikkehets modus)

Hitil har jeg hvert rimelig "freda", men nå sist lan så var det en kar som kom seg inn på pcen. Ble litt oppgitt når han hadde bytta passordet og lagt ut en gåte på passord tipset. Var selvsagt så simpelt at jeg klarte det men det var ikke akkurat noen trygghet. :no:

 

Vill gjerne ha et hvilketsomhelst program som legger passord på oppstarten. Gjerne et helt primitivt et, spiller ingen rolle. aller helst linker men navn på programmer er også greit.

 

hvis noen av dere tror dere vet hvordan han kom seg inn på maskinen så si for all del ifra :yes:

 

Hvis noen andre av dere har erfaringer med "XP Security" så for all del del dem med meg :eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='Pomfri' date='10/03/2004 : 22:00']Kan vel sette no passord-saker i bios. Slik at du må taste passord for at maskinen i det hele tatt skal starte. Før eller etter den hadde lastet bios eller no.[/quote]
Hmm, leste du ikke det jeg skrev """"Jeg har både bios, administrator og (gjest) passord""" :shrug:

kanskje lett å misforstå, har både passord in til bios og den bios passord greia (sånn at skjermen er svart og du må skrive inn et passord, har 3 fosøk) :roll:

men takk fo svaret allikevell ;)
Lenke til kommentar

Sørg for at du har et sikkelig passord på maskinen din. Altså en blanding av små og store bokstaver, tall og eventuelt spesial tegn. Samt du gir administrator kontoen din et nytt navn.

 

(Tipper den personen som hadde det morsomt har testet maskinen din for ulikepassord på administrator kontoen, og du hadde et for enkelt passord, via nettverket)

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Sørg for at du har et sikkelig passord på maskinen din. Altså en blanding av små og store bokstaver, tall og eventuelt spesial tegn. Samt du gir administrator kontoen din et nytt navn.

 

(Tipper den personen som hadde det morsomt har testet maskinen din for ulikepassord på administrator kontoen, og du hadde et for enkelt passord, via nettverket)

Beklager men trokke det nei. Har et 8 siffret passord med en blanding av store og små bokstaver, tall og tegn. TVILER STERKT på at det var grunnen ;)

 

Er ikke noen n00b men jeg skulle gjerne had et program til passord under oppstarten. De fleste som kan litt om pc vet hvordan man kommer seg forbi XP's super sikkre system!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det finnes noen programmer som kan gjøre dette i og med at de må loades før os.

 

 

(DU trenger kanskje ikke alle disse passordene, å komme inn på pcen din høres jo ut som en gøyal utfordring, bare for å gjøre det liksom.

Anyway, du må finne ut hvem som kommer inn, gå bort til han og denge han litt, bare for å advare andre h4x0r unger)

Lenke til kommentar
>' date='10/03/2004 : 22:43'] De fleste som kan litt om pc vet hvordan man kommer seg forbi XP's super sikkre system!!! :thumbdown:

Det kan så være, men du sier du har satt passord i bios også. Jeg vet ikke hvor lett det er å knekke den beskyttelsen der men den har ihvertfall ikke noe med OS å gjøre.

Lenke til kommentar

1. Bytt navn på Administrator-brukeren

2. Lag et passphrase, ikke passord, dvs en "setning" på minst 16 tegn. En del passord skannere bruker netbios som er maks 15 tegn, og vil feile på passord som er lengre.

3. gå på nettverkskonfigureringen, aktiver brannmur (hvis du ikke har en allerede). disable netbios (under tcpip-advanced)

4. finn frem lokal policy under admin.tools - under security settings - local policy har du den del valg. bl.a. "access this computer from the network".

5. Fjern alle shares du har...

6. disable "simple file sharing"

7. Husk oppdaert anti-virus og anti-spyware.

 

Tror dettte skulle hjelpe.

Lenke til kommentar
Takker for svarene, skal prøve noen av programmene dere henviste til og den lille guiden til ob1.

PS: Var bare et lite lokalt hjemme lan med en 6 stykker :yes:
Ble litt irritert når jeg drog hjem en tur også kom jeg tilbake og skulle slå på min egen pc og kom meg ikke inn fordi passordet var forandret til "SAUA" :p
Det var IRRITERENDE :D

Hvis det er noen fra "SORTLAND" her så ville dere skjønt passord hintet som var:
"Hva finnes det mye av på kleiva"???

(Mener det skal være en moderator her som ligger blant topp 10 på innleggs listen her som er fra sortland :ermm: ????)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...