Gå til innhold

Øk HD størrelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle harddisker har en viss fail-safe partisjon for å fikse bad sectors som oppstår på resten av harddisken, men den er ikke i nærheten av så stor som artikkelen skal ha det til. På min 300GB Maxtor fikk jeg dessverre erfare at denne reserveløsingen er på rundt 8GB...

 

Det at Norton Ghost klarer å få det til å se ut som at det er mye større plass er etter all sannsynlighet fordi programmet oppretter en virtuell partisjon som egentlig er en fil på en reell partisjon. Når programmet ikke får gjort seg ferdig med å tilpasse dette vil det virke som du har to partisjoner med samme størrelse. Det er en grunn til at dette ikke fungere på nyere versjoner av Ghost...

Lenke til kommentar

Vi driver og tester dette nå.

 

Disse diskene har vi testet.

 

WD 80GB fikk 1,8GB ekstra plass

WD 120GB fikk 132MB ekstra plass

Seagate 80GB fikk vi 13,5GB ekstra plass

 

Vi har igjen og teste en WD 250GB diskfor å se hvor mye vi finner der.

Neste vi da må teste er om vi får data tap viss vi fyller disken stappfulle på begge partisjoner.

 

Kommer med oppdateringer senere.......

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

250 GB ble ikke testa. Men jeg har fyllt opp min 80GBdisk så full som jeg fikk den og det ser ikke ut til at jeg har fått noe datatap. Nå skal det sies at jeg ikke har testa elle filene da.... Det er litt mye arbeid. Men det var morro å prøve.

 

Du Ødelegger ikke disken ved å prøve dette. Funker det ikke pra såbare slett alle partisjoner på disken igjen....

 

Fikk ikke så flotte resultater som nevnt i den artikkelen ovenfor en plass. Ble jo nesten ingen forskjell.

 

Min konklusjon: Er du redd for datatap på disken din...LA DETTE VÆRE!

Er du derimot ikke så redd for de filene du har pådisken så bare prøv...

 

Haukuna Matata....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...