Gå til innhold

Er det slik for dere også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle sier seg fornøyd med mobilen de har. Jeg har også vært "der", og for å vinkle de inn på et nytt perspektiv, forteller jeg dere dette:

 

Jeg hadde en 3310. Jeg elsket min 3310 - til den gikk i stykker. Ønsket meg ny mobil til bursdagen, men likte veldig godt mobilen jeg hadde (uvitende fjols).

 

Allikevel tok jeg en titt på andre mobiler, og valget falt på en Panasonic GD87. Den var stilig, og ønsket meg den. Funksjonene som MMS, kamera, 65.000 farger og TFT skjerm (som var vannvittig for et år tilbake), polyfoniske ringetoner (16 kanaler) o.l brydde jeg meg svært lite om. Her endret mitt synspunkt på mobiler, noe dere også vil innse, om dere får en ny mobil.

 

Den hadde kamera. Gøy nok, tenkte jeg, men da jeg prøvde kameraet, tok bilder, og lekte meg med mobilen, så innså jeg en ting: Dette er gøy (tro det eller ei, det vil skje med dere også)! Jeg registrerte meg på et forum, og begynte å bli aktiv. Etterhvert som jeg gravde informasjon, ubevisst, begynte jeg å forstå funksjoner, tekniske spesifikasjoner, hvilken type WAP/MMS de forskjellige mobilene hadde osv. Jeg fikk etterhvert sansen for Symbian-mobiler, et operativsystem som gjør at tilleggsprogrammer kan innstalleres. Som en PC, kinda. Jeg ble lei min mobil etter 3 måneder.

 

Jeg grep sjansen da min tre år eldre søster ønsket seg kliss lik mobil som meg selv til bursdagen sin. Aha, tenkte jeg, og tenkte ut en genial plan: Søsteren min kunne få min mobil i bursdaggave, og jeg få ny! En Symbian-tlf! Slik gikk det, og jeg fikk som jeg ville: Jeg skulle få ny mobil - igjen...

 

Jeg hadde etter å erfart hva andre merker kunne gi, boikottet jeg nesten Nokia, da jeg fortsatt var i mellomsjiktet på lite peiling på mobil og nok peiling på mobil. "Nokia er teite, de vil ikke jeg ha!" Sånn tenker 90% av folk med 3310/3330/en fra forrige århundre. Og innlegg som "Hva er poenget med fargeskjerm? En mobil er en mobil".

 

Dette er syndromet "jeg har ikke peiling, men uttaler meg likevel". De har ikke peiling.

 

Jeg skaffet meg Nokia 6600, som har Symbian 7.0s, og har alt jeg trenger. Men kommer det noe mer avansert, så hiver jeg meg på lasset! Jeg skal henge med!

 

For å sammenligne en like glup kommentar som "hva er poenget med fargeskjerm? En mobil er en mobil", så kan jeg komme opp med denne: "Hva er poenget med noe mer enn 28.8 modem? Internett er internett!"

 

Man vil stadig vekk ha det raskeste, det mest underholdene, interesante, spennende og tiltrekkende.

 

Er det slike kommentarer som deres venner også sier? "Hva er poenget med fargeskjerm?" o.l?

Nesten som meg selv det! Men jeg kjøpte 7210 istedenfor gd87, for 7210 var mye tøffere,hehe..

Men hvis jeg ikke har symbian på mobilen, så kunne jeg klart meg med en mobil uten fargeskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...