Snoft Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Nå er jeg forbanna, under boot, login, akkurat kommet inn i windows eller bios så booter pcen eller skrur seg av.. Har dratt ut alle hder utenom OS disk og det skjer. Tenkte kanskje at det var OS disken så jeg prøvde å installere WinXP på en annen disk, skjer det samme, booter med en gang jeg skal velge Install XP. PSU: Mist 550W HK: ASUS A7N8X-E Deluxe Ram: 512 PC 2100 og 512 PC 3200 CPU AMD Athlon XP 2200+ Skjermkort: ATi Radeon 9700 Pro DVD-Brenner, NEC 1300 er det no HW kræsj ? den booter uansett hva, så syykt irriterende ! hjelp
Syar-2003 Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 Ram: 512 PC 2100 og 512 PC 3200 ??? Ta bort PC2100 minnet du ..
Snoft Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Har prøvd en og en brikke, skjer det samme =/
Syar-2003 Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 (endret) Uansett skal du ikke blande slik som det . De skal ha samme speed .Kan være ulik produsent og antall megabyte men da ikke settes i dual channel sporene . EDIT: Ja resett bios , + å gå inn i biosen og merk for oppdater ESCD . Endret 9. mars 2004 av syar2003
Snoft Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 (endret) Ok, prøver det ! hmm, finner ikke "Update ESCD", bare at jeg kan velge auto eller manual på deg, da kan jeg bare stille på IRQ`en.. Okey, har kun PC 3200 brikken i nå og booter opp, med en gang WinXP loading kommer, så booter den .. Endret 9. mars 2004 av Snoft
Snoft Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Skrevet 10. mars 2004 Nå begynner jeg å bli forbanna :S Har prøvd å disable diverse onboard ting men til ingen nytt, noen forslag ?
Sirillion Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Heisann, litt av et problem du har der. Neste gang den spontan rebooter sånn går du inn i BIOS og sjekker tempen på CPU'en din. Høres ut som et problem med varmen. Kan være at kjøleren din er montert feil slik at den ikke har tilstrekkelig kontakt med CPU eller at den rett og slett er for liten. Kan også være smart å oppdatere til siste BIOS versjon, men dette ville jeg ikke gjort før jeg var HELT sikker på at maskinen vil holde seg opp uten å reboote gjennom hele flashe sessionen... Håper det hjelper deg. -Neo
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Garantert windowsens HAL (hardware abstr.layer ) registry som ikke stemmer overens med bios settinger lenger . Putt inn en XP boot cd da og se om installasjonsprogrammet starter . Hvis det gjør det ,kjør gjennom en "repair" install .
Sirillion Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Hmmm...det er innenfor rammen for det den skal tåle Kan det hende at du har fått en CPU som er overfølsom for varme mon tro?? Jeg ville begynt med å ta av igjen kjøleren og rengjøre og påføre ny kjølepasta, for så å montere kjøleren igjen og påse at det blir gjort skikkelig. Hvilken kjøler har du btw? Hvis ikke det hjelper ville jeg skiftet til en kjøler som hvertfall klarer å presse den under 40'C og smøre på den litt AS5 skader heller ikke. Men som sagt, den skal tåle den tempen du oppgav der. -Neo
Snoft Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Skrevet 10. mars 2004 Garantert windowsens HAL (hardware abstr.layer ) registrysom ikke stemmer overens med bios settinger lenger . Putt inn en XP boot cd da og se om installasjonsprogrammet starter . Hvis det gjør det ,kjør gjennom en "repair" install . Får bare bluescreen når jeg dytter i xp cd, kommer til "Setup is loading Windows XP" eller no, så bluescreen og booter =/
Snoft Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Skrevet 10. mars 2004 Neotech: jeg har http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTFBCUAR1
mrOwnage Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 FÅr du blåskjerm før den rebooter,eller kutter bare strømmen slik at den starter på nytt?
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Garantert windowsens HAL (hardware abstr.layer ) registrysom ikke stemmer overens med bios settinger lenger . Putt inn en XP boot cd da og se om installasjonsprogrammet starter . Hvis det gjør det ,kjør gjennom en "repair" install . Får bare bluescreen når jeg dytter i xp cd, kommer til "Setup is loading Windows XP" eller no, så bluescreen og booter =/ Da er det et bevis på at det nå er harware feil eller korrupts bios . Bra , da er windows eliminert som feilkilde .
Sirillion Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Whoa, den kjøleren skal klare å presse tempen MYE lavere enn det du har på CPU'en din. Jeg monterte den kjøleren for en kompis og den kjølte en 2800 Barton. Husker ikke helt tempen men jeg tror den flata ut på rundt 47'C tror ikke den oversteg 50'C. Derfor vil jeg anbefale deg å gjøre som jeg sa tidligere. Sjekk at kjøleren sitter montert korrekt og at kjølepastaen er korrekt påført. -Neo
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Bare til orientering så er det 7000 inlegg på internett om oppstarts problemer med a7n8x .Søk med google å se . Noen jeg så tidligere : Case fans tilkoplet HK drar vekk strømmen fra chipsettet under boot . Løsning kople case fans direkte på psu . Korrupt bios : resett vha jumper hjelper ikke , brukeren har fremdeles 220v på psu v/bios resett ,maskin må være helt død for at det skal funke .
Snoft Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Skrevet 10. mars 2004 jau, skal prøve å fikse litt på vifta, burde presse ned til 45 C synes jeg.. i XP install får jeg bluescreens, så booter.. i windows booter den bare Har ikke koblet noe case fans til hk, rett på psuen... Skal søke på google skal låne en cpu av en kamerat nå, teste den!
Snoft Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Skrevet 10. mars 2004 Tok ut CPUen, renset den og "vasket" satt i og satt CPU-vifta på, ikke no kjølepasta nå.. Virker som den koser seg på 46C, har fortsatt min CPU og 512 PC 3200 mb ram, bootet fint med en gang, installerer no benchmark programmer osv nå, sjekke stabilitet osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå