Gå til innhold

Bytte ut GF3 kort med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenke en liten stund på om jeg skulle kjøpe ny pc, men har i bunn å grunn ikke lyst eller et så veldig stort behov for å gjøre det, føler jeg.

Orker ikke å være så veldig spesfikk på det, men har en adm thunderbid 1.4, rundt 500mb ram, og et geforce3 gainward kort. Pcen min sliter en del med en del spill for tia, og jeg kunne nå ha tenkt meg å oppgrade skjermkorte, hvis det er lurt.

Så det jeg spør om er. Hvis jeg kjøper et nytt skjerkort, vil jeg merke tydelig forbedring? Hvis ikke, kjøper jeg bare en gamecube :p

Men hvis nå svaret er ja, hva burde jeg kjøpe? Tviler på at jeg merker noe store forskjeller på s.kort som koster 2k eller 4k på pcen min, så jeg hadde nå tenkt å kjøpe et kort mellom 1500 og 2000kr (ect 2500). Så hva kan anbefales?

tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst kjøp en GameCube til litt over 1000 kr på Elkøp og kjøp konge spillet Metal Gear Solid Twin Snake. :thumbup: Alt i alt vil dette koste under 2000 lappen og jeg vurderer selv det samme tross alt for å være en stolt eier av en PS2. Men Metal Gear Solid må man ha. Må ha daet bare må ha det.

Skrevet (endret)
Seriøst kjøp en GameCube til litt over 1000 kr på Elkøp og kjøp konge spillet Metal Gear Solid Twin Snake.  :thumbup: Alt i alt vil dette koste under 2000 lappen og jeg vurderer selv det samme tross alt for å være en stolt eier av en PS2. Men Metal Gear Solid må man ha. Må ha daet bare må ha det.

skjerp dæ :yes:

Metroid Prime e bare best!

Endret av Ducky
Skrevet
Seriøst kjøp en GameCube til litt over 1000 kr på Elkøp og kjøp konge spillet Metal Gear Solid Twin Snake.  :thumbup: Alt i alt vil dette koste under 2000 lappen og jeg vurderer selv det samme tross alt for å være en stolt eier av en PS2. Men Metal Gear Solid må man ha. Må ha daet bare må ha det.

skjerp dæ :yes:

Metroid Prime e bare best!

Begge skjerp dere... dette er eit Forum for pc-er ikkje ein ******* Game-Cube som er elendig grafikk på...

(back to topic)

enig med Henrik2k, eit 9600pro ville vært utmerket for din pc;)

kansje hvis du har lyst ttil og hive i litt meir penger Kansje eit Asus 9600XT :thumbup:

Skrevet

For litt siden byttet jeg mitt gamle Geforce 2 MX kort med et nytt Geforce FX 5800 til min T-bird 1.4GHz --> forskjellen var enorm

Har bare 256mb ram, men alle nye spill går glatt (kommer litt an på grafikken også da)

Får 4200 i 3dmark03 når skjermkortet kjører 450/900

Tror selv jeg venter med cpu og hk oppgradering et halvt års tid eller noe sånn.

Anbefaler FX 5800/5900 når kortene selges som "ukens tilbud" (billige)

Fikk mitt for 1200- på komplett

Skrevet
For litt siden byttet jeg mitt gamle Geforce 2 MX kort med et nytt Geforce FX 5800 til min T-bird 1.4GHz --> forskjellen var enorm

Har bare 256mb ram, men alle nye spill går glatt (kommer litt an på grafikken også da)

Får 4200 i 3dmark03 når skjermkortet kjører 450/900

Tror selv jeg venter med cpu og hk oppgradering et halvt års tid eller noe sånn.

Anbefaler FX 5800/5900 når kortene selges som "ukens tilbud" (billige)

Fikk mitt for 1200- på komplett

Kjøpte samme kort og får ca. 5500 ved 450/900 og XP 2500@3400/512MB ram

så du får ikke utnytte kortet ditt med 1,4GHz CPU.....

Skrevet
Jeg tenke en liten stund på om jeg skulle kjøpe ny pc, men har i bunn å grunn ikke lyst eller et så veldig stort behov for å gjøre det, føler jeg.

Orker ikke å være så veldig spesfikk på det, men har en adm thunderbid 1.4, rundt 500mb ram, og et geforce3 gainward kort. Pcen min sliter en del med en del spill for tia, og jeg kunne nå ha tenkt meg å oppgrade skjermkorte, hvis det er lurt.

Så det jeg spør om er. Hvis jeg kjøper et nytt skjerkort, vil jeg merke tydelig forbedring? Hvis ikke, kjøper jeg bare en gamecube :p

Men hvis nå svaret er ja, hva burde jeg kjøpe? Tviler på at jeg merker noe store forskjeller på s.kort som koster 2k eller 4k på pcen min, så jeg hadde nå tenkt å kjøpe et kort mellom 1500 og 2000kr (ect 2500). Så hva kan anbefales?

tusen takk

Hvis du skal spille Battlefield 1942 så er det ikke skjermkortet som begrenser ytelsen din, det er CPU.. Vil du ha mere ytelse i det spillet hjelper ikke ett bedre skjermkort.

Hva du bør oppgradere, avhenger av hva du vil spille.

Skrevet
er ikke 9600 pro litt overkill til en 1,4 Ghz T-bird?

Med tid og stunder oppgraderer han nok resten av maskinen, skal du se. Da er det greit å ha et noenlunde kraftig skjermkort liggende på lur.

Ikke noe dumt forslag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...