Gå til innhold

Nytt headset, Koss UR40?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kjøpe meg et eller to nye headset's. Men så lurer jeg litt på hvilket jeg skal kjøpe.

 

Først og fremst lurer jeg på om UR-40 er lukket og hvordan "isolasjon" det er (stoff, skinn?) rundt ørene og om ørene er "inne" i headsettet. Jeg skal bruke dette headsettet på pcn og mest til gaming, så det er viktig at jeg kan høre hvor fienden kommer fra, footsteps o.l. ganske klart.

 

Tenker også litt på PortaPro, men lurer på om dette blir det samme til gaming? Med tanke på at det ikke er lukket. Skal bruke dette til MP3 spilleren også.

 

Så jeg kommer nok til å kjøpe PortaPro unansett, men lurer mest på om jeg skal kjøpe UR40 eller et i samme prisklasse også.

 

Vet det er mange som er ganske glad i PortaPro her, men jeg tenker først og fremst på gaming og lurer mest på hvordan UR-40 er, gjerne iforhold til UR-20/30.

 

Edit: Jeg hadde UR-20 før og likte det VELDIG godt, god lyd og hørte bra hvor de kom fra. Men solgte det ettersom jeg fikk en veldig god pris for det :).

 

På forhånd Takk.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte selv UR-40 for noen dager siden på Komplett. må si at jeg er ganske fornøyd!

De er verdt prisen.

 

De slipper ikke så mye lyd inn. men rart nok så slipper de mere lyd ut ;)

Det negative er at det er veldig kort ledning på dem. Du kommer til å slite viss du ikke har lyd-inn i front på kabinettet

 

 

 

Waagen

Lenke til kommentar

Selv har jeg ett par KossUR18 med 2,4 m lang ledning.

Knall god lyd. Der hører jeg hvor finendene kommer fra ganske godt, klar diskant. Koster slikk og ingenting. Tetter for det meste av lyd uten i fra, hva som slippes ut er jeg ikke sikker på..

Er på 3. settet nå, da de 2 andre har blitt ødelagt på en eller annen rar måte. Plutselig sluttet det ene å gi skikkelig lyd, og det andre fikk feil lyd fordeling. Skal aldri mer ha koss i allefall visst de ikke lager bedre kvalitet. Senneheiser skal ha visst nokk ha noen gode headsett

Lenke til kommentar

sennheiser 497 på komplett.no er et mye bedre kjøp tror jeg.. dette paret med hodetelefoner får god krittikk overalt og er nok dobbelt så bra som koss ur40 ;)

 

ur40 er ikke lukkede og syntes det er vanskelig å anbefale disse etter å ha brukt de i 1år +.. fikk noen kjempe gode sennheisere til jul jeg er veldig fornøyd med!

 

sennheiser selger for det meste kvalitets produkter og 497 er nok en ganske god modell etter hva jeg har lest på www.head-fi.org dette paret har dessuten 3 meter ledning i motsetning til ur40 og porta pros 1.2 meter

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...