leoss Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 De siste to dagene har jeg slitt med voldsomt med artifacts i spill på laptopen min med et Ati Mob 9000 kort. Jeg har prøvd å klokke skjermkortet både opp og ned uten særlig virkning. Jeg tror originalhastigheten er på 250/400, men jeg har gått helt ned til 175/300 uten at jeg slipper artifacts etter 2-3 min med spilling. Har også satt laptopen på to blyanter for å forsikre meg om at det kommer nok luft på undersiden. Med VPU recovery påslått slår dataen seg av etter 2-3 min. Fastskriv er grået ut etter jeg la inn siste moddet catalystdriverene, så der kan jeg ikke gjøre noe fra eller til. Er det mulig å overklokke skjermkortene slik at de blir ødelagt? Trodde ikke dette var mulig, men isåfall får jeg benytte meg av service/forsikringen min. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Leoss
leoss Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Er ikke meningen å dumpe.. Jeg har lagt inn originaldriverne fra FSC og lagt inn original klokking. Nå starter spillene nærmest automatisk med artifacts, selv på menyene i spillene, før 3-D rendreringen begynner. Får ikke artifacts i windows før jeg starter spill (enda), men jeg må jo selvsagt starte maskinen på nytt før jeg får vekk artifactsene etter at de har dukket opp. Jeg kan også nevne at det kommer så mye artifacts at det nesten blir umulig å tyde skjermbildet, det minner meg om da jeg skrudde opp HZ for mye på min gamle CRT-skjerm for mange år siden og bildet kom opp i tre lag oppåhverandre, seriøst paralellforskyvd sjakkmønster mao. Er det noen mulighet for at skjermkortet har blitt permanent ødelagt pga varme/overklokking? (har ikke overklokket mye). Leoss
joebush Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 (endret) Jeg har hatt slike problemer når skjermkort minne har blitt dårlig. Om ikke det er tilfelle kan det hende at du fortsatt kjører overklokket? Dvs at du har klokket ned bare 2D, og ikke 3D? Skader i alle fall ikke noe å sikre seg at det ikke er tilfelle. Endret 9. mars 2004 av joebush
MrLeftfield Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 altså, alle laptoper er jævlig varme uansett. Varme+grafikkort (og CPU)=dårlig. Så det som kan ha skjedd det er at om det er en vifte på det kortet , så er det ganske mulig at den sluttet å fungere. Da er det like greit å levere den tilbake til det stedet du kjøpte den fra. klokking opp fungerer dårlig når du har artifacts :|
leoss Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 Har bare en mulighet for klokking, tror ikke det er adskilt 2-D og 3-D klokking på skjermkortet. Visste forresten ikke at dette fantes på vanlige skjermkort heller. Og MrLeftfield, enig med deg, laptop med P4 blir fryktelig varme, men jeg har selvfølgelig ikke klokket opp etter at jeg fikk artifacts. Formulerte meg svært dårlig, jeg skal innse det. Jeg skal prøve å ta en aldri så liten formatering, reinstallering av all programvare og oriørginal-drivere og oppdatere alle tilgjengelige drivere fra FS. Skal melde tilbake om dette gjør susen. Leoss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå