Gå til innhold

Overklokke p4 2.4 med ABIT BH7.


O_neal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har p4 2.4ghz PC533 Northwood CPU.

MSI 648 MAX-F SIS648 533mhz

 

Dette Hovedkorte egnes ikke til å klokke med etter min erfaring og jeg trenger et nytt hovedkort som er mye bedre til overklokking. Problemet er at jeg trenger noe til billig penge. Dvs under 1000kr!

 

Noen som har samme CPU og har overklokket den? I så fall, hvilket hovedkort?

 

Jeg kjører nå 32grader på cpu med standar fps.

 

Kom gjerne med TIPS om hvilket hovedkort! :thumbs:

Endret av O_neal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme CPU, og Abit SR7-8x hovedkort. Hovedkortet tror jeg ikke er å få tak i lenger, og jeg syntes Abit BH7 hørtes ut som et godt forslag. Selv greier jeg 2,88ghz med boxed kjøleribba som jeg har satt en 92mm papst vifte på isteden for den orginale og festa det hele til hovedkortet med fjerer.

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Yezz`
Lenke til kommentar

Derja, endelig noen gode svar :)

 

Har selv overklokka cpuen, men fikk den bare stabil på 2600mhz, og etter 2 forsøk på å nå høyere med stabil tilstand røk hovedkorte, men fikk igjen på forsikring.

Dette er nå 1år siden, og siden min cpu koster nesten 1500kr enda (!!) vil jeg ikke kjøpe noe nytt og tenke jeg heller kunne spandere et nytt hovedkort og overklokke!

Lenke til kommentar
Kan varmt anbefale P4C800-E deluxe. Kjører selv min P4 2.4c på 3.2 til daglig, men har vært oppe i 3.5 på dette kortet (luftkjøling). Stabilt som få, og plenty av features. :thumbs:

Men jeg har bare 533mhz (BUS) på prosessoren, og har allerede bestilt ABIT BH7 hovedkort.

 

Fikk meget bra på ulike tester, og det virker som mange er fornøyd med det, så jeg gledre meg som en unge til å få montert det opp!

Lenke til kommentar
....vil jeg anbefale Abit BH7......

Hovedkorte jeg har bestilt er HER

 

Og plutselig fikk jeg hjerneteppe og trodde jeg hadde bestilt feil.

 

Jeg har bestilt samme som den i QUOTEn ikke sant? :scared:

 

TAKK!

nei, du har bestillt den forbedrede versionen av den som er i quoten. det du har bestillt er bedre...... så ta det med ro..... det i quoten er spesificert til 533mhzfsb (uofessielt 800mhz), men det du har bestillt er offesielt spcifisert til 800mhz....... ja, du har bestillt rett, men chipsettet er et 845, det er litt gammelt og litt outdated men det burde funke bra......, alt i alt, et godt hovedkort du har kjøpt.,

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Kjøp et demo kort på Komplett(ikke-E).

http://komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=...ID=5&t=1649&l=2

Har samme prosessor som deg å vurderer og bestille meg et selv.

Har allerede bestilt hovedkorte. Det jeg har bestilt er jo bare bedre, så jeg taper ikke noe annet enn litt over en 100kr.

 

det i quoten er spesificert til 533mhzfsb (uofessielt 800mhz), men det du har bestillt er offesielt spcifisert til 800mhz

Har 533mhzfbs på min cpu, men dette skal gå bra :)

 

Noen som vet hvor jeg kan finne BIOS versjon nr 12?

 

BIOS på dette kortet er en drøm for oss overklokkere. Under testingen kjørte vi versjon 12. Bildene ble tatt før flashing av BIOS, og viser versjon 11.

 

Tatt fra overklokking.no

Lenke til kommentar

Når jeg skal oppdatere BIOSen. Må jeg gjøre det FØR jeg installere win, eller finne drivere på nette forså å installere via floppy?

 

Bare pass på å få bra minne, sliter med en P2,4c 2,4,

 

dvs? Jeg finner ikke noe av dette på mitt minnebrikke!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...