Gå til innhold

Skal ha ny bærbar pc til maksimum 12 000!


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny Bærbar pc til ca 13 500 kr. Den må/bør ha minimum 2,6 GHz , 512 mb ram , og 50/60 GB hardisk..!! Den skal i hovedsak brukes til spill, musikk og skolearbeid. Noen som kan hjelpe meg??

 

Takker for alle svar!

 

Tobben

Endret av 260202
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja Tobben, var ikke så veldig lett den bestillinga der.

 

-60 GB harddisk er som oftest forbeholdt de dyrere bærbare, med mindre du "setter den sammen" selv, som man gjør på hos f.eks DELL sine sider.

 

-2,6 GHZ processor, vel, om du mener en Celeron så er den billig, men den yter dårligere enn nesten ALT annet av CPUr. P4, Athlon XP-M eller Centrino er nok et bedre valg.

 

-512 RAM er også en utfordring i denne prisklassen, oftest vil du være best tjent med å handle en laptop med standard 256 RAM, og så heller kjøpe en 256 brikke ekstra, og så sette den inn sjøl.

 

-Hovedsaklig spill, og så litt skolearbeid er bruksområde skriver du. Spill = godt skjermkort = dyre bærbare (som en hovedregel). Du skriver ikke om du forventer at denne PCn skal kunne brukes i et klasserom, da støyen fra en del desktop-erstattere fort kan bli for høy for et klasserom.

 

-Min anbefaling blir å ta en kikk på Dell sin 5150, og sette den sammen slik at den passer til dine rammer (pris/ytelse). Du kan få en sånn 5150 med P4 2,8, Nvidia 64 MB skjermkort, 60 GB harddisk til ca. 12 000. De "ferdig-PC'ne" jeg har funnet frem er jeg redd passer i mindre grad.

 

Den nærmeste måtte isåfall være DENNE , som har en grei processor og et veldig bra skjermkort. Prisen ligger nok over det du har beregnet. Denne og Denne har en vanlig desktop processor, og riktig pris, men svikter på skjermortet, som nok vil møte veggen på en del av dagens spill.

 

Du får kikke på DELL sine sider, om ingenting der passer får du kanskje vurdere om du kan gå opp en tusenlapp eller 2 i pris.

 

Du får uansett ha lykke til !!

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Skal ikke brukes i klasserom...

 

Det gjør ingen ting å gå opp en tusenlapp, når eg først skal ha en ny så skal eg ha en "skikkelig" til ca. 13 000

 

HP pavillion ZE 5534 utfyller mine krav iallefall... koster ikke mer enn 13 000.... ( 60 GB, 512 MB RAM, og 2,66 GHztium 4 prossesor)

det synes jeg er mye for pengene eller hva?

 

Tobben

Endret av 260202
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kjøp Tundra 1557 om du ikke har lyst på katta i sekken. En HP med kjip desktop-cpu og sinnsyke fysiske mål er ikke det du er ute etter. 12-13k er litt i underkant av hva du bør bla opp om du skal ha en maskin som innfrir dine krav, men Tundra's modell er et knallkjøp.

Lenke til kommentar

Fant litt: - men den har mindre prossessor enn hp

+ 1024 mb ram

 

Meget rask på alle testpunkter, støysvak, bra utstyrsnivå

Svake høyttalere, DVD-brenner kun 2,4x

 

 

Pris: kr 18 990,- (kr 15 315,- eks. mva)

 

 

Egenskaper:

Størrelse (BxDxH): 32,5 x 27 x 2,7 cm

Egenvekt: 2,7 kg

Prosessor: Intel Pentium M

Prosessorhastighet: 1,6 GHz

Minnestørrelse: 1024 MB

Harddiskstørrelse: 60 GB

Batterilevetid: 246 minutter

Tekniske data

 

Karakterer:

Batterilevetid: 8 av 10

3D-ytelse: 10 av 10

Generell ytelse: 8 av 10

Bærbarhet: 7 av 10

Utstyrsnivå: 7 av 10

Skjermkvalitet: 8 av 10

Konstruksjon: 8 av 10

Støynivå (10=støyfri): 8 av 10

Kommunikasjon: 8 av 10

Brukerfølelse: 9 av 10

Programpakke: 7 av 10

Pris <> egenskaper: 8 av 10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
såg det , men la ikke merke til navnet :( ......

er ikke det litt liten prossesor til spill??

En Pentium m prosessor yter mye per MHz. En 1.4 GHz Pentium m som er på den maskinen, vil ligge rundt 2-2.2 GHz P4.

Lenke til kommentar

-I tillegg til at Centrino (Pentium M) yter ENORMT mye mer pr MHZ enn Celeron, P4 osv, så bruker den mye mindre batteri, trenger mindre kjøling osv osv. Dette er viktig hvis du tror du kommer til å flytte en del på laptopen din. Nå høres jeg lanskje ut some DELL selger (det er jeg ikke), men det virker ikke som du jar sjekka den DELL INSPIRON 5150 som jeg anbefalte. Det er nok den eneste som fyller dine krav til system/pris. Til gjengeld får du en laptop som ikke r så pen å se på, og som har en noe "plastikkaktig" følelse.

Lenke til kommentar

Fujitsu Siemens Amilo L6825 15" XGA

P4-2.8GHz,512MB,40GB,DVD+R/RW, XP Home

 

Her er en del forskjellige svar men det ser ut som de fleste anbefaler Tundra 1557. Men jeg skal bare dobbelt sjekke. :)

 

Hvis jeg skal bruke den mest til spill og musikk burde jeg ta:

1. Fuji siemens amilo ( 3 linjer ovenfor)

2.Tundra 1557

3. inspiron m510

4. HP pavillion ZE 5534

eller 5.DELL INSPIRON 5150

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
okey Takk!.... så det er nukk GHz til store spill siden en pentium M prossesos yter mer enn de andre..?? Og med det samme jeg maser.. er ikke pentium 4 bedre ennn M??

Ikke i bærbare nei. Hvilke "store" spill er det snakk om?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
La merke til at det ikke følger med operativsystem . det kommer jo på 1000-2000 kroner mer...!??

Sant nok.

 

Edit:

Need fs UNDERGROUND, FIFA 04, Championshipmanager 04 osv...

 

Skal gå fint de der.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...