Gå til innhold

iiyama E431S prolite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrif i Word,Internett og sånnt?

Er det en Lcd skjerm?

Såfall prøv og bruk Dvi.

Nei vil ikke si skjermkortet ditt er for dårlig, når jeg ikke vet hva det dreier seg om:/

Skrevet

dessverre er det en del som har problemer med eldre skjermkort og lcd. Jeg vet ikke helt årsaken på dette :(

har du mulighet til å teste mot et annet skjermkort?

Skrevet

Hvis du sier at skriften blir litt dosen eller hva du mener, kan du få tatt et bilde eller noe slik at vi kan få se det. Men det må da være mulig å se dette på selveste bildet! Syns at det er litt rart, så det må være skjermkortet.

Skrevet

kansje det bare er meg! men jeg synes den er litt "smudges"

det er sånn liksom at man har på seg briller som ikke paser for øynene...

punktum er ikke en sort prikk... men dosen liksom..

tror det står huka av 66 et eller anna noe innpå skjermpanelet

Skrevet

dette fant jeg i en annen tråd, så er det det som er feilen med min???evt. hva gjør jeg og hvor?

Dette er en kommentar angående oppløsningen du kjører:

Skjermen er sikkert sylskarp, men IKKE i oppløsningen du kjører den i, du legger ganske merke til at tekst blir litt rar i visse tilfeller og at alt virker litt "pressa/dratt/smurt" ut... Vel, dette er fordi du nå kjører i en oppløsning som ikke har et "fint" forhold til den originale oppløsningen. Oppløsninger som blir sylskarpe på den skjermen du har er:

1600*1200 (antall punkter i bredden og høyden)

800*600 (mulig å dele med 2 av antall punkter)

400*300 (mulig å dele med 4)

osv...

Om du kjører i 1280*1024 (regner med at det var det du mente, men husket feil, gjør det selv mange ganger ), så betyr det at 1280 punkter i bredden blir strekt ut til 1600, og 1024 punkter i høyden blir strekt ut til 1200. Dette medfører ting IKKE blir skarpe... Anbefaler deg VIRKELIG, at du istedet for å sette ned oppløsningen (om ikke du stiller den til 800*600 pga forholdene), setter oppløsningen til 1600*1200, men setter opp ppt-verdiene i egenskapene til skjermen/skjermkortet.

Mvh kjello2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...