Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DI-614+ Treng brukerstøtte


Anbefalte innlegg

Jeg har nett anskaffet meg trådløst nettverk som jeg deler internett på. Jeg har valgt DI-614+, men er dårlig i engelsk, så jeg har problemer med å betjene den.

 

1) Hvordan får jeg slått av "Ping" så ip-adressen min ikke er synleg?

 

2) Jeg har en leieboer i kjelleren. Hva må jeg gjøre for å hindre at han kommer inn på nettet uten min godkjenning?

 

3) Hva må jeg gjøre dersom han skal få tilgang til nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har logget meg inn på websiden til ruteren min og fant siden for ping. Valgte connect (var merket disconnect) for å skjule webvisning, men ping viste når jeg skannet for sikkerhet hos symantec.com

 

Ja, bruksanvisning har jeg, men er ikke god i engelsk, så jeg har muligens misforstått teksten. Er som sagt ny og helt uerfaren bruker.

 

Takk for at du svarte. Jeg er ny på forumet, så det tok tid å følge opp svaret ditt. Vil være svært takknemlig for oppfølging!

Hilsen K.Ba

Endret av K.Ba
Lenke til kommentar
Jeg har logget meg inn på websiden til ruteren min og fant siden for ping. Valgte connect (var merket disconnect) for å skjule webvisning, men ping viste når jeg skannet for sikkerhet hos symantec.com

Ping er jo igrunn dumt og skru av, det er en normal tjeneste og ikke noen risiko i seg selv på noen måte.

Lenke til kommentar

Du kan ringe D-Link Norge support (23 89 71 89) og stille de samme spørsmålene der.

Kanskje de har en norsk utgave av manualen også?

 

PS. Du har bommet på blokkering av ping. Ut fra det du skrev tolker jeg slik at du har prøvd å pinge en annen maskin. Se etter "block ping".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...