Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre man vil til med javascript og diverse cross-browser komplikasjoner så er vel den mouseoveren så bra som den får blitt.. Jeg synes ikke det var noe galt med den overhodet. Om noe så synes jeg den var meget pen. Ikke alle trenger/vil ha fancy mouseovers.

 

Mouseovers virker som et gjengående tema på de fleste "high-end" sidene her. Og for å være helt ærlig får jeg fnatt av flesteparten av de.

 

Hvis jeg skulle klaga på noe så ville det være at headeren er en smule for stor. Noe som betyr at man må scrolle veldig mye for å få lest bare litt tekst. Og enda værre blir det når man går ned i oppløsning. Men den er jo veldig pen og setter mye av stemninga for siden så det ville definitivt vært synd å amputere den.

Og bakgrunnen ble kanskje litt vel rosa ;)

 

Liker serif fonter veldig godt, synes det ser pent ut. Georgia spesielt. En fordel med de er at de ser penere ut i store størrelser enn det f.eks Verdana gjør. Verdana større enn 11px ser jo forferdelig ut.

 

Hvordan serif ser ut på en Linux box eller en Mac box og gamle versjoner av Windows er derimot ikke så lett å si.

Endret av Blodhemn
Lenke til kommentar
Med mindre man vil til med javascript og diverse cross-browser komplikasjoner så er vel den mouseoveren så bra som den får blitt..

Du kan fint lage «bilde-rollovers» med CSS (hopp til bunnen av artikkelen for en demonstrasjon), som fungerer i alle grafiske nettlesere jeg har testet (Internet Explorer, Opera og Mozilla). Fordelen med å gjøre det på denne måten er at strukturen i dokumentet fortsatt er bevart, slik at lenken vil fungere selv om nettleseren ikke støtter CSS (eller har CSS avslått).

Lenke til kommentar
Med mindre man vil til med javascript og diverse cross-browser komplikasjoner så er vel den mouseoveren så bra som den får blitt..

Du kan fint lage «bilde-rollovers» med CSS (hopp til bunnen av artikkelen for en demonstrasjon), som fungerer i alle grafiske nettlesere jeg har testet (Internet Explorer, Opera og Mozilla). Fordelen med å gjøre det på denne måten er at strukturen i dokumentet fortsatt er bevart, slik at lenken vil fungere selv om nettleseren ikke støtter CSS (eller har CSS avslått).

Meget kjekt ja, synes huske å ha prøvd på noe liknende tidligere, men hadde problemer med glitching som gjorde at jeg ga opp. Vet ikke helt hvor bra denne virker. Men den ser grei ut.

Endret av Blodhemn
Lenke til kommentar
De "cssbilderolloverstingene" bugger i IE :|

Ikkje hos meg, og når epsiolon har "validert" måten eg gjør det på så er det kun ditt problem :p;)

Vil de virke i IE5? Har ikke den så jeg har heller ikke muligheten for å teste.

 

Men HalTan har en smule rett, de bugger litt, men det virker litt sporadiskt og vanskelig å reprodusere.

Lenke til kommentar
De "cssbilderolloverstingene" bugger i IE :|

Ikkje hos meg, og når epsiolon har "validert" måten eg gjør det på så er det kun ditt problem :p;)

Jeg har visst gått litt fort fram her. For at det skal fungere i IE 5.0 også må du bruke Stuart Langridge’s accessible image replacement (les gjennom hele), som angir to høyder – den siste av hensyn til IE 5.0s feilaktige boksmodell. Dette eksemplet skulle være fritt for feil (og er forhåpentligvis rimelig enkelt å etterlikne).

 

Det er for øvrig den samme teknikken som er brukt på hjemmesidene til Fast Company Magazine.

Lenke til kommentar
Samme skjer der...

 

Pyttpytt, bruker ikke IE til vanelig uansett :)

Jeg har nå testet eksemplet mitt på en dødstreig boks med 266 MHz og Internet Explorer 5.0, og kan ikke konstatere noen som helst form for forsinkelse. På den raskeste arbeidsmaskinen min med Internet Explorer 6.0 merker jeg heller ikke noe til dette, men det er jo mer rimelig.

 

Kanskje problemet er internt?

 

Årsaken til at det oppstår forsinkelse når Pixy’s brilliant Fast Rollovers ikke brukes, er at «a:hover»-bildet først lastes når brukeren beveger musa over «linkbildet», og ikke idet siden åpnes. Når «a:hover»- og «Linkbilde»-bildene samles i én billedfil blir begge lastet samtidig (og sammen med resten av siden), og derfor skal det ikke inntreffe noen forsinkelse når alle data er overført.

 

Jeg finner i hvert fall ikke ut noe på min maskin som kan forklare det HalTan hevder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...