Gå til innhold

Skjermen sluttet å fungere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra LAN, og der fungerte skjermen utmerket.

Men nå jeg satte opp maskinen og slo på skjermen så ville den ikke på først..

Prøvde ett par ganger og til slutt slo den seg på.

Men så etter 1 time ca slo skjermen seg av igjen.. Ingen respons på av/på knappen... Hva kan ha skjedd?

Eneste jeg kan tenke meg er fukt.. Da jeg bar den inn snyet det lett og luftehullene pekte oppover udekt.. Kan det være årsaken ?

Det er ikke strømkablen da jeg bruker den nå på en annen skjerm..

Noen som har tips? Hvor trygt er det å skru opp skjermen å se ?

:scared:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La skjermen så opp ned noen timer/dager, og prøv på nytt. Da har forhåpentligvis det eventuelle vannet oppi skjermen fordampet, og skjermen virker igjen.

Eller så kan det være dårlig kontakt mellom 2 punkter ett eller annet sted i skjermen. Det er det desverre lite å gjøre med hvis du ikke er veldig god på den slags.

Å få repparert skjermen er (var iallefall i mitt tilfelle) tilnærmet umulig da det som regel koster mer å reparere den enn å kjøpe ny.

Skrevet (endret)

Det var det jeg lurte på liksom.. Tenkte jeg skulle kjøre den til en butikk som driver med reprasjoner av tv/radio og høre hva det koster.

Dette er jo en NoName skjerm fra 2000, altså en billig skjerm..

Er det bare litt lodding så koster det jo ikke all verden.. Men er det noe mer som må byttet så kjøres den på dynga.. Endelig en grunn til å kjøpe med en 17" LCD skjerm:D

Edit: Henrik2k. Visst du leste hele innlegge mitt, så sa jeg at det fungerer fint på en annen skjerm. Da jeg bruker samme strømkabel. mao. ingen problemer med maskinen.. Men med skjermen

Endret av Morpheus^
Skrevet (endret)

Som ble sagt tidligere, la den stå og tørke en stund før du bruker den igjen. Hvis det er noe fuktproblem, så kan du være heldig at det forsvinner når skjermen har tørket.

Jeg ville ikke anbefale deg å skru opp skjermen, da det kan være meget helseskadelig. Kan faktisk drepe deg hvis du er virkelig uheldig. Og uansett så er det ikke så mye du kan se/gjøre med mindre det er en løs kabel som henger og slenger.

Hvis du virkelig vil åpne skjermen, ta den med til butikk (som du nevnte), eller la den stå uten strøm i flere uker (de fleste skjermer har noen heftige capacitators) og være veldig[i/i] forsiktig når du titter rundt der.

EDIT

Det kan ikke skade å ta den med til en butikk hvor de kan reparere den for å få et overslag over hva det vil koste.

Endret av Mr.Garibaldi
Skrevet (endret)

Nei, skadelig er det neppe..

Men kommer ann på hvor mye jeg orker å legge i det liksom.. En skjerm som i dag koster kanskje 500 kr.

Den klarer maks 1024*768 ved 85hz.. Kanskje det er på tide å få ny..

Skal prøve å la den stå..

Edit 1: Prøvde nå igjen og da slo den seg på.. Da er det vel bare fukt som er problemet?

Edit 2:Jeg har slått skjermen på og latt den stå på for å se om det skjer noe mer.. Er det lurt eller?

Edit 3: Har nå brukt skjermen i flere timer.. Ser ut som det ordnet seg.. :D

Endret av Morpheus^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...