Gå til innhold

Kortid kommer nye skjermkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Har tenkt å kjøpe nytt skjermkort. Men tenkte å spare på å vente til nye skjermkort kommer ut. Er det noen som vet når de kommer?? Hvor lenge må jeg vente??

Takker for alle svar!! :thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til Forumet :cool:

Det kommer nye kort hele tiden, men du kan plukke opp ATI Radeon Pro for ca. 2000 kr. Det er det desidert beste kjøpet sett i forhold ytelse/ pris. Men viss du for eks. sitter på et TI-4600 eller noe sånt, kan det være like greit å vente på "neste" generasjon skjermkort med PCI- ekspress, istedenfor AGP- port. Dette forutsetter selvsagt, nytt HK, CPU, RAM..... Så den løsningen vil bli noe dyr :no:

Gå for http://www.techline.no/?categoryout=135&pa...es/info&id=3260 NB! Denne webshopen er ukjent for meg, så jeg kan ikke gå god for kvalitet/ service på firmaet. Men antar de er seriøs? Lykke til :thumbs:

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet
Velkommen til Forumet :cool:

Det kommer nye kort hele tiden, men du kan plukke opp ATI Radeon Pro for ca. 2000 kr. Det er det desidert beste kjøpet sett i forhold ytelse/ pris. Men viss du for eks. sitter på et TI-4600 eller noe sånt, kan det være like greit å vente på "neste" generasjon skjermkort med PCI- ekspress, istedenfor AGP- port. Dette forutsetter selvsagt, nytt HK, CPU, RAM..... Så den løsningen vil bli noe dyr :no:

Gå for http://www.techline.no/?categoryout=135&pa...es/info&id=3260 NB! Denne webshopen er ukjent for meg, så jeg kan ikke gå god for kvalitet/ service på firmaet. Men antar de er seriøs? Lykke til :thumbs:

helst ikke anbefal 9800pro lite kort til noen som helst..hvis du vil ha skikkelig forklaring så søk litt rundt på nett etter sapphire 9800pro lite.

Skrevet

helst ikke anbefal 9800pro lite kort til noen som helst..hvis du vil ha skikkelig forklaring så søk litt rundt på nett etter sapphire 9800pro lite.

Hvorfor ikke anbefale dette? Kortet er helt identisk, men mangler Software Bundle med noen gamle spill ingen gidder å installere en gang.

Skrevet (endret)

Det er kun software bundle som er forskjellen mellom lite-retail og full-retail.

Fra shapphire's hjemmeside:

Full retail indicates that the package contains the entire bundle including the Game software bundle and utilities. The Lite retail versions do not come bundled with the software bundle and are packaged with the neccessities needed to enjoy the pinnacle in performance from Sapphire alone.

Endret av Falcon_
Skrevet

Ja en liten forklaring ville vært på sin plass.... Jeg går selv å vurderer dette kortet, men nå ønsker jeg litt mer info :)

Skrevet

Ikke noe mere info og gi. 9800 lite kortet inneholder ikke spill og annen unyttig software. Hvorfor ikke annbefale det?

Hele "9800 lite er dårlig" mentaliteten kommer fra de som har betalt over 4000kr for kortet sitt for et halvt år siden. Nå føler de seg enten snytt eller de ønsker ikke innse at kortet har blitt så mye billigere. Lurer seg selv litt... :roll:

Skrevet

Hvor mye tror dere jeg kommer til å spare 200kr- 500kr noe den duren eller???

Jeg tenker på kort som nå er i 2000-2500kr klassen. Er det noen vits i å vente??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...