Gå til innhold

TV-opptak gir store filer...


Anbefalte innlegg

Kjøpte TV-kort (WinFast DV2000) og har prøvd å ta opp bl.a. musikkvideoer. Problemet er bare at en snutt på eksempelvis 3min, blir på 130-150mb. I tillegg skjer det ofte at det hele hakker, uansett om opptaksprogrammet er det eneste som kjører.

 

Hvordan kan dette ha seg ? Jeg har jo lastet ned andre (og lengre) musikkvideoer med god kvalitet og de er bare halvparten så store og ikke det en gang. Noen innspill?

Noe program jeg kan bruke for å gjøre filene mindre?

Noe program for å bedre lyden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at de blei så store er fordi du må komprimere dem først, hvordan du kan gjøre dette best har jeg liten greie på.

 

Dette med hakkingen har jeg også hatt problemer med. Jeg prøvde å ta opp hele filmer, men resultatet ble veldig hakkete og to ofte flere gigabyte. Jeg fant ingen god løsning, og klarte heller ikke å komprimere det jeg hadde tatt opp, så det endte med at jeg ga opp hele tv-kortet!

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Er det noen som kan hjelpe meg (oss) med hvordan vi kan kompromere filene?

 

Takker!

Har du Premiere eller et annet redigeringsprogram, så opner du bare video'n og eventuellt redigerer den.

Så tar du å exporterer den og komprimerer den med divx, xvid eller hva du måtte ønske.

Her er et exempel på et innslag fra tv som jeg har redigert og komprimert:

Right Click, Save As

 

Hvorfor den hakke, vet jeg ikke.

Kanskje du har for lite ram, treg harddisk osv.

Prøv å oppgrader driverne til tv kortet

Lenke til kommentar

TV CAPTURE FILSTØRRELSE

 

Hei,

 

Jeg bruker selv Pinnacle PCTV Rave.

 

I denne programvaren velger jeg hvilket videoformat jeg skal ta opp TV-programmet med, f.eks DVD-kvalitet (MPEG-2), SVCD-kvalitet (MPEG-2), VCD-kvalitet (MPEG-1), brukerdefinert osv. Med andre ord, videoen er ferdig komprimert når den lagres på harddisken.

 

(Gjelder også PCTV og PCTV Pro)

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...