Gå til innhold

Hvordan endre IRQ plasser i WIN2K. LES HER!


Mr.SS

Anbefalte innlegg

emnet snakker... Jeg har et problem(det i signaturen, men ingen gidder å svare) som jeg tror skyldes IRQ. Både begge to nettverks kortene på mitt asus a7n8x deluxe, skjermkortet, lydkortet og usb deler IRQ#7 som vist i enhetsbehandling.

Hvordan kan jeg da endre de på andre plasser så jeg ikke får lyd lagg, nettverks lagg osv som er tilfelle ??

 

Takker for svar :yes:

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke å oppstå problemer om enheter deler irq. Reagerte litt på dette selv når jeg oppdaget det, og disablet serieportene for å frigjøre irq`er. Det som er litt rart er at ingen enheter byttet irq selv om det var frigjort plasser, og jeg fikk dem heller ikke til å flytte på seg ved å forandre på bios-oppsettet rundt dette...

 

Leg lot det heller være som det var jeg da i og med at det ikke skapte problemer for meg. I ditt tilfelle bør vel ingenting være uprøvd.

Lenke til kommentar

Regner med at dine problemer vil bli løst ved at skjermkort og lydkort får hver sin IRQ.

 

Dette er enkelt: Avinstaller lydkortet, sett det inn i den nederste PCI sloten og reinstaller.

(Den nederste porten har en relativt dedikert IRQ.)

 

Etter installasjonen skal de ha hver sin IRQ, de andre tingene (nettverkskort, isdn-kort m.m.) , skal være uproblematisk å ha på samme IRQ.

 

Få høre om det hjalp.

Lenke til kommentar

Ja takk for fint svar Swixz, men så har jeg det problemet at jeg bruker onboard lyd på asus a7n8x (nvidia soundstorm). Og det sitter ikke i et pci spor så vidt jeg vet. Kan evt. disable det også sette inn et lydkort?? flere svar tas i mot med glede :o

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...