Gå til innhold

Hadde verdens værste oplevelse i dag..


Anbefalte innlegg

At kjøleren datt av? Hva i alle dager er så farlig med det, det var da bare å sette den på igjen..

Trodde alle og enhver skjekket maskinen innvending etter transport uansett. Jeg gjør iallefall det.

Ikke jeg. :)

/me er forsiktig også, eneste uhellet som nylig skjedde var at den reguleringen ble litt screwa etter frakt 1 time i bilen. Ellers så er det en del gamle opplevelse, men ikke noe å "skryte" av for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At kjøleren datt av? Hva i alle dager er så farlig med det, det var da bare å sette den på igjen..

Trodde alle og enhver skjekket maskinen innvending etter transport uansett. Jeg gjør iallefall det.

Ja. en kjapp sjekk tar ikke mange sekundene. :thumbs:

Lenke til kommentar

Når vi snakker om ille opplevelser. Sjekk denne som jeg hadde i går.

Tar bare å kopierer det jeg skrev tidligere

 

Jaja, kom meg endelig avgårde på lanet, men til sin pris. Først trodde jeg at hele maskina var ødelagt, siden den ikke fungerte når jeg fikk MIST'en. Men det var bare skjermkortet som ikke var presset helt inn. Så etter at det var gjort så starta maskina. Flott tenkte jeg og kuttet av kabler som jeg ikke skulle ha og la på nye. Prøvde så å starte, men neida. Trodde jeg hadde loddet feil, og dro enda en "ødelegge psu", så jeg sprang ned til de jeg kjøpte den hos og finn den andre. (De hadde bestilt to) På lån selvfølgelig

 

Men neida, var ikke det heller. Så jeg tok alt fra hverandre og la merke til at det piplet et par vanndråper ut av cpu blokka 

Mayday, mayday..

 

Så jeg tok alt fra hverandre og tok ut vannet og tok av blokka. La på gjengeteip på niplene og satt de tilbake i cpublokka. Voila, hele blokka SPRAKK.. 

Den er sirka like tett som en tesil.

Fra meg av desperasjon siden lanet skulle begynne kl. 1600 og kl. da var 15.55 så satt jeg meg ned å gråt en skvett. Etter litt tenking så endte det med at jeg tok å kuttet bort cpublokka, og monterte på den gamle cpukjøleren. Som selvfølgelig var kuttet opp i ramsinks.. Hmm, så var det saufaring igjennom hele venneflokken for å finne noen som ikke hadde dratt enda, og som hadde boxedkjøleren. Joda.. etter en stund så ble det jackpot.

 

Så nå sitter jeg her med utlånt psu, og boxedkjøleren. Gutta på lanet lo seg ihjel av synet.. Men lan ble det, selvom jeg ikke kom meg dit før 19.49.. 11 minutter før jeg mistet plassen..

Lenke til kommentar

jeg og en kompis skulle bære PCen opp på loftet (vi måtte bo i en leilighet der noen dager). Jeg gav han tastaturet og musen, og sa til han at selve PCen tok jeg med opp. fortalte han ikke hvorfor, fordi jeg måtte noe helsikkes på dass. da jeg kom ut av toalettet ser jeg med stor forskrekkelse at han likevel har båret opp PCen, og jeg løper etter han opp til loftet.

grunnen til at jeg skulle bære PCen var fordi jeg ikke hadde festet enkelte komponenter ordentlig, og at jeg da viste best hvordan jeg skulle bære den.

 

hdd stativet (2x hdd, floppy, zipdrive) hadde løsnet og falt halvveis ut av festet, og kjøleribben på skjermkortet hadde nesten falt av og landet på TV kortet under. det gikk bra heldigvis :(:)

Lenke til kommentar
før ett år sida kunne æ nesten ingen ting om data...

Så jeg kloket ramen og da æ starta  pc-en på nytt starta den ikke..

Jeg hadde hørt at man re-setter biosen ved å ta ut noe men æ husket ikke hva.... Så jeg prøvde å ta ut biosen... men d gikk ikke med hand...

Jeg tok et skrujern og bokstavelig talt reiv BIOS brikken ut av hovedkorte... :blush:  :blush:  :blush:

Hehe, fikk latterkrampe etter å ha lest det, har ikke ledd så mye på veldig lenge :D Ligner litt på meg det i mine "newbie" dager. Jeg nevner ikke hva jeg har gjort av forskjellige årsaker :no:

 

Edit: Humrer enda ;)

Endret av magio
Lenke til kommentar
før ett år sida kunne æ nesten ingen ting om data...

Så jeg kloket ramen og da æ starta  pc-en på nytt starta den ikke..

Jeg hadde hørt at man re-setter biosen ved å ta ut noe men æ husket ikke hva.... Så jeg prøvde å ta ut biosen... men d gikk ikke med hand...

Jeg tok et skrujern og bokstavelig talt reiv BIOS brikken ut av hovedkorte... :blush:  :blush:  :blush:

Hehe, fikk latterkrampe etter å ha lest det, har ikke ledd så mye på veldig lenge :D Ligner litt på meg det i mine "newbie" dager. Jeg nevner ikke hva jeg har gjort av forskjellige årsaker :no:

 

Edit: Humrer enda ;)

skulle ønske at d var like morsomt for meg :D

Lenke til kommentar
før ett år sida kunne æ nesten ingen ting om data...

Så jeg kloket ramen og da æ starta  pc-en på nytt starta den ikke..

Jeg hadde hørt at man re-setter biosen ved å ta ut noe men æ husket ikke hva.... Så jeg prøvde å ta ut biosen... men d gikk ikke med hand...

Jeg tok et skrujern og bokstavelig talt reiv BIOS brikken ut av hovedkorte... :blush:  :blush:  :blush:

HHAhahahha.. den lo jeg godt av jeg òg..

 

den er vinner historien hittil.

 

Værste HW opplevelse for meg..

 

Gikk glipp av en 19" LCD skjerm fra fujitsu siemsens idag.. skulle få den for 102kr*36 måneder = 3672 kr... :cry:

http://telehuset.hpc.smg.no/stolav/

 

skulle også ha ADSL 2 , og canon skriver-multifunk. :cry::cry:

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar

ikke mye å skryte av, jeg har vært veldig heldig hittil angående hw-uhell.

 

Det værste var da jeg klarte å søle melk på den blå 50- kroners tøymatta mi fra elkjøp. ohhh, for en tragedie! :p

 

btw: er bare glad for at dette er det "værste" selvfølgelig.

 

trengte jo bare å la den tørke

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Heh... får lyst å bidra med min verste. Teiteste. I en periode var vifta på strømforsyninga mi ødelagt, etter en stund kom en kabel eller noe alltid borti viftebladene og lagde et voldsomt bråk. Jeg fant ut at ved å dulte litt i kabinettet fosvant hva det nå var fra viftebladene, og jeg kunne fortsette. Dette dultet ble dermed en vane, og som vaner flest ble dultet mer og mer effektivt. Altså hardere og hardere med tida. Selvfølgelig utviklet RAM'en en motrespons: vanen med å få windows-oppstarten til å gå i blåskjerm hver gang. Og DET nyttet det ikke å sparke i kabinettet for. :blush:

Lenke til kommentar
... Det værste var da jeg klarte å søle melk på den blå 50- kroners tøymatta mi fra elkjøp. ohhh, for en tragedie!  :p

...

trengte jo bare å la den tørke

Lukter surt ennå av den da :w00t:

hmm nei, etter å ha lukta i alle hjørnene på musmatta ( jeg sølte i et hjørne), kan jeg ikke kjenne noen luktforskjell. lukter likt hele veien.

Lenke til kommentar
Jeg hadde hørt at man re-setter biosen ved å ta ut noe men æ husket ikke hva.... Så jeg prøvde å ta ut biosen... men d gikk ikke med hand...

Jeg tok et skrujern og bokstavelig talt reiv BIOS brikken ut av hovedkorte... :blush::blush::blush:

Den var fin HAHA! ... instinktet var jo ikke så hakkende gæli :thumbup:

 

Jeg gjorde mitt første tastetrykk i '99, og hadde hørt noe om BSOD. Som kjent, den drøyer ikke lenge i Win98... Da jeg fikk se den første gang så tok jeg det bokstavelig, satt stiv og venta på smellen og at røyken skulle velte fram :blush:

Lenke til kommentar

En gang jeg skulle reise med fly stappa jeg bare pc'en i en bag sammen med noen klær og sendte den med resten av bagasjen ved innsjekking. Da jeg kom hjem og satte opp pc'en hørte jeg at noe ikke var som det skulle være. Jeg åpna opp maskina og der hang kjøleribba løs etter vifteledningen. Selv om ribba hang løs og må ha slått borti alt mulig av komponenter fugerte maskina like fint etter på :)

Endret av leifkris
Lenke til kommentar

Var på vei opp til Komplott på stovner (på den tiden det ennå het Komplott :p )

for å levere en defekt maskin jeg hadde kjøpt der og klarte det vidunderet å snuble i trappen fra T-Banen med hele maskinen. Som en spontan reaksjon la jeg hele håndflaten under maskinen for å dempe fallet og endte opp med en ødelagt maskin, samt 8 sting som jeg måtte sy på lillefinger.

 

Jeg tenker fortsatt på den hendelsen 8 år etterpå..... uffa meg...

Lenke til kommentar

Det verste jeg har gjort var å glemme å sette bryteren på PSU'en på 220V etter at jeg hadde kjøpt dataen i USA... hehe... da sa det poff da, jeg ble livredd (var på den tiden jeg var mer noobete) trodde jeg hadde ødelagt hele greia, men etter en tur hos ettera så funka den fint igjen...

 

Men jeg gar også hatt den med på mange lan, og da har jeg satt den stående i bilen :devil: og alltid når jeg kom tilbake så hadde den velta, og den funker fortsatt, nå i nytt kab. (har en ombygd HP data :p )

Lenke til kommentar

Fikk en liten opplevelse i dag jeg.. heldigvis i dag for å si det sånn..

Skjermen min sluttet å fungere i dag. Har vært på LAN hele helgen. Skjermen har funger veldig bra hele helgen helt til jeg kom hjem.. da ville den ikke fungere.. Puh.. hadde blitt veldig irritert om dette hadde skjedd på lanet

Lenke til kommentar

OK, her er en jeg aldri glemmer, i kortversjon:

Hadde vært i Ski med maskina og fått den reparert hos Multimania.

 

Mens jeg venta på toget hjem, satte PC'n i oppbevaringsboks på S-stasjon og tok en tur på byen. På vei gjennom en park ble jeg overfalt av en gjeng, avkledd og rana og kasta i elva. Mørbanka fløyt jeg nedover Akerselva. Masse styr og bare i fillete undertøy, ble tatt hånd om av purken, men dagen etter var boksen tom!

 

Jeg brakk ingenting :) ( er godt kjent med respirator, har brukket det meste ), og fikk alt nytt + litt til på forsikringa.

 

Konklusjon, hvis man tar en øl, gå aldri alene gjennom parkene ved Akerselva på kveldstid. Beste er å fikse pc'n sjøl ;) men webshoper er også ganske trygt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...