Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online ADSL - deling av internett


Anbefalte innlegg

Har koblet trådløs router fra 3COM til mitt Online ADSL modem. Har fått nettverket til å fungere. Har en stasjonær med trådløst nettverkskort fra SMC, og en bærbar med Intels wlan-løsning.b-standard. Får koblet begge maskinene til internett _men_ ikke samtidig ???

 

Har kjørt veivisern for internettilkoblingen i xp. Bruker xphome på begge maskinene. Har prøvd med deling av internetttilkobling på begge maskinene. Mener ikke det er nødvendig. Fungerte heller ikke.

 

Forslag til løsning :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg da kjører internettoppkoblingen, skal jeg da huke av for tilkobling som alltid er aktiv, eller tilkobling som trenger brukernavn og passord ?

 

eh... er litt usikker på hvordan jeg kommer inn i oppsettet til routeren. Fulgte med dårlig manual. Så var den på engelsk tilogmed. ikke min sterke side

Lenke til kommentar

Se om du finner "raspppoe" på nett, avinstaller telenor driten og legg til winpppoe protokollen i stedenfor, telenors protokoller gir deg ikke nett-deling... etter du har gjort det, kjører du den exe fila som følger med og trykker create a dialup connection..

velger properties på oppkoblinga, og finner frem taben som det står sharing på, og velger deling og dial on demand eller hva det står der...

 

sett ip adresse 192.168.0.1, subnetmask på 255.255.255.0 og default gateway 192.168.0.1.

 

på pc nr. 2:

ip 192.168.0.2, og ellers det samme som pc nr.1(hvis det er pc 1 som skal dele nettet...)

 

Da skal det funke..

 

Men husk at du må skrive @online.no i tilleg til brukernavnet ditt, som du ikke må gjøre med telenor sin ;)

Lenke til kommentar
Se om du finner "raspppoe" på nett, avinstaller telenor driten og legg til winpppoe protokollen i stedenfor, telenors protokoller gir deg ikke nett-deling...

Du skal som sagt ikke bruke PPPoE-oppkobling på maskinen(e) når du bruker router til å koble opp mot inett. PPPoE-forbindelsen konfigureres i routeren og deles ut til maskinene automatisk.

Lenke til kommentar

Ja. Har endelig skjønt dette nå :blush:

Men fant jo fort ut at at den routern som jeg hadde kjøpt IKKE var router, men et trådløst accesspunkt. Feil info i butikken. Nytt er bestilt.Kommer på fredag. Men ser i spesifikasjonen at det ikke er noen brannmur i denne...burde det ikke være det. Har slått av brannmur i trådløs tilkobling pga usabilitet i nettet.

 

denne er det: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...