jh_ Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 heh, dreiv å loka på den ene skole-pc'en da jeg klarte å sette opp hz'en til 120.. skjermen ble svart, hvordan får jeg resetta dette? Har windows NT, funka ikke å starte opp i sikkerhetsmodus
Chief_R-W Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Hvis du prøver vga mode så skal den settes automatisk settes i 640x480 og 60 hz og 16 farger prøv det.
jh_ Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Skrevet 5. mars 2004 Hvis du prøver vga mode så skal den settes automatisk settes i 640x480 og 60 hz og 16 farger prøv det. Det er vel det samme som sikkerhets-modus(?) Det funket ikke trykke på F8
KriB Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Når NT booter har man en meny der man kan velge hva slags boot som skal foregå og de ene heter VGA mode eller noe sånt. Velg den, da lastes standard VGA drivere inn. Hvis ikke du ser den menyen er den disablet og du har et problem...
jh_ Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Skrevet 5. mars 2004 Når NT booter har man en meny der man kan velge hva slags boot som skal foregå og de ene heter VGA mode eller noe sånt. Velg den, da lastes standard VGA drivere inn. Hvis ikke du ser den menyen er den disablet og du har et problem... Jeg får ikke opp noen meny, men det står "trykk space for å gå til maskinens sist fungerende konfigurasjon", da kommer jeg opp i den menyen der sikkerhets-modus og vga skulle stått.. men de står ikke der Funker vel ikke å ta ut/inn bios batteriet?
Irons Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Om du ikke har valget mellom vanlig nt og vga modus, så kan det hende at folka på skolen har disablet dette. Skru på pcen, bruk en annen pc til å mappe opp c$ på den som har feil hz, finn boot.ini å sjekk om de har satt en lav timer på valget....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå