Gå til innhold

dell i8600


Anbefalte innlegg

bestilte i går denne bærbare...

 

dell i8600 1.4 ghz

30 gb hd..

den nest beste skjermen osv...

 

MEN det var basic versjonen..

 

Mulitmedia versjonen koster bare litt mer og man får jo mye mer? dobbelt så stor HD og dvd brenner, bedre skjermkort osv..

 

burde eg ringe til de og prøve å bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller gått ut i fra multimedia modellen.

Denne får du mye mer for pengene for.

Jeg håper du valgte ati 9600 pro turbo og ikke fx5200go, siden dette er et must hvis du har tenkt å kjøre spill på den.

 

Jeg betalte ca. 21500kr for:

Dell inspiron 8600

 

1,7ghz pentium-m

60gb 7200rpm HD (spør etter den i telefonen)

768mb ram 333mhz

ati 9600 pro turbo

4x dvd-brenner

truemobile 1400 wlan 54mbit a/b/g

xp pro

wuxga skjerm 15,4"

1 år neste dag på stedet service og 1 år complete care

deluxe bæreveske (gratis)

 

Jeg får ca. 2800 poeng i 3dmark 2003 uklokket.

Når jeg klokket kortet til ca. 370/270 fikk jeg ca. 3200-3300 3dmarks.

Men jeg merket ikke noe særlig forskjell i spill, så jeg kjører maskinen uklokket eller på 350/250 (orginalt er det 337/243, så dette er minimalt overklokket)

:cool:

 

Er meget fornøyd med maskinen.

Lenke til kommentar

de ringte meg netopp... fikk han til å slette ordren og så skulle eg sette opp en ny en..

 

får dette:

 

Standard komponenter: Intel® Centrino™ Mobile Technology

Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem

15.4" Widescreen LCD skjerm med UltraSharp™ teknologi

Intel® 855PM brikkesett

1MB on-die L2 cache

1 Type I eller Type II PC Card spor

Internt 56K V.92 modem

Integrert 10/100 Ethernet LAN

Intel® Pro/Wireless 2100 Mini PCI trådløst LAN Card (802.11b)

I/O: S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, VGA, Docking

Innebygde kvalitetshøyttalere

Dell tastatur med Touchpad

Lithium Ion 72Whr (9 cell) battery pack with Express Charge™ Technogy

Norton Anti-Virus 2003 (prøveversjon).

 

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home

 

Online tilbud: Jeg kjøper online og sparer 1240,-

 

Online tilbud: Ja takk - fri levering

 

Service & Complete Care: 1 års henteservice + 1 års CompleteCare (-NOK - 2 703 kr)

 

Advanced Technical Support: Inngår ikke

 

Prosessor: Intel® Pentium® M prosessor - 1,5GHz

 

Skjerm: 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050)

 

Minne: 512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)

 

Grafikkort: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO

 

Harddisk: 60GB Ultra DMA/ATA 100

 

Optisk enhet: 4x DVD+RW, modulær, med decoder-programvara

 

Modem og nettverkskort: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort

 

Trådløst nettverk: Intel PRO/Wireless 2100 WLAN 802.11b mini-PCI

 

Trådløs router: Inngår ikke

 

Bluetooth: Inngår ikke

 

Dockingstation: Inngår ikke

 

Ekstern Skjerm: Inngår ikke

 

Farge: Ion Silver/Moonlight Silver

 

Programvare: Microsoft® Works 7.0

 

kom på 15128... tar den på 12 mnd avbetaling.. :green:

 

 

no gjenstår det bare å få kreditt, men regner med det går i orden :)

Lenke til kommentar
Kvifor betale 900 kr i tillegg for eit ekstra 256 minne og 1500 kr for å auke til 60 Gb? Komplett skal ha 440 kr for samme minne, mens ein identisk 60 harddisk kostar 1500 kr. Den 30 hardisken du får til overs kan du bruke eksternt eller selge.

Du må huske at det er ikke alle som er like ivrige etter å begynne å åpne pc'en, å skifte harddisk for å spare et par 100kr. :roll:

Lenke til kommentar

Du må huske at det er ikke alle som er like ivrige etter å begynne å åpne pc'en, å skifte harddisk for å spare et par 100kr.

En skrue & trykk på en knapp så spretter'n ut :)

Hadde lagt til 150,- for Bluetooth jeg da, er så billig at man bare må, og skulle man ønske seg det senere så tror jeg ikke du kan sette det inn selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor fant jeg ikke ut om multimediamodellen før jeg bestilte :no:

 

jaja min dell i8600 endte på 14600 med 512 ram, 30 gigg hd, cd-brenner, 1,4 ghz og 1680x1050 skjerm radeon 9600 osv.. Men jeg er strålendes fornøyd med den og det tror jeg du og kommer til å bli.. den skjermen er noe av det diggeste jeg har vært borti.. kommer til å kjøpe meg usb\firewire disk så det med 30 giggen tar jeg ikke så tungt,, verre med 1,5'en og dvd brenner... men sånn er det nå engang i dataverden...

 

skjønner ikke åssen folk greier å prute den ned i pris,, jeg gjorde mitt beste i en hyggelig tone,, men han sa hele tiden "nei det tror jeg ikke vil gå"..

 

 

Men lykke til med den nye bærbaren din!!

Lenke til kommentar
Hvorfor fant jeg ikke ut om multimediamodellen før jeg bestilte :no:

 

jaja min dell i8600 endte på 14600 med 512 ram, 30 gigg hd, cd-brenner, 1,4 ghz og 1680x1050 skjerm radeon 9600 osv.. Men jeg er strålendes fornøyd med den og det tror jeg du og kommer til å bli.. den skjermen er noe av det diggeste jeg har vært borti.. kommer til å kjøpe meg usb\firewire disk så det med 30 giggen tar jeg ikke så tungt,, verre med 1,5'en og dvd brenner... men sånn er det nå engang i dataverden...

 

skjønner ikke åssen folk greier å prute den ned i pris,, jeg gjorde mitt beste i en hyggelig tone,, men han sa hele tiden "nei det tror jeg ikke vil gå"..

 

 

Men lykke til med den nye bærbaren din!!

Du vil neppe merke særlig forskjell mellom en 1,4ghz pentium-m og en 1,5ghz pentium-m. Du får jo ihvertfall lenger batteritid. :)

 

14600kr var jo en god pris for den maskinen du kjøpte, og hadde du valgt multimedia modellen hadde du vært nødt til å betale mer.

 

Er strålende fornøyd med min også.

Hvor mange poeng får du i 3dmark 2003? Får selv 3016 poeng. (kortet klokket til 357/263)

I 3dmark 2001se får jeg ca. 10500poeng, med samme klokkehastighet på kortet som over.

Jeg har bestilt en slik "laptop cooler" slik at grafikkortet blir kjølt ned mye mer enn vanlig, og derfor burde ikke klokkingen gjøre noe skade i det hele tatt.

 

Og alt av spill har den forresten tatt som smør. :cool:

Lenke til kommentar

hadde bestilt akkurat det samme som deg hr kotelett. men så om natten etter eg hadde bestilt leste eg her på forumet at det var noe som het multimedia modell.. sjekka det ut og fant ut at eg fikk mye bedre skjermkort, 1.5 ghz i stedet for 1.4, dvd i stedet for cd brenner og dobbelt så stor HD... til bare 1000 kr mer... angra sinnsykt då... vurderte å ringe inn dagen etterpå å sjekke om eg fikk bytte som eg skreiv over, men för eg ringte så ringte de og ville anbefale forsikring osv.. de slette den som eg bestilte först og så bestilte eg den multimedia modellen..

 

tok den på 12 mnd avbetaling.. trodde först at eg måtte betale over 2000 kr i renter over 1 år.. (stod det på skjemaet til resonia eller ka de heter.. ), men i mail eg fikk i dag så stod det at eg hadde fått rentefri nedbetaling over 1 år.. men må betale 295 i etablering og 35 kr i avgift/gebyr eller noe pr mnd..

 

fikk også beskjed om at i8600'en begynner å produseres i dag eller i morra :D

 

no gjenstår det bare å selge den stasjonäre :)

Lenke til kommentar

Er ikke en optisk utgang, men en S/PDIF som sitter på en splitter som også gir SVHS og Composit Video.

Denne følger med maskinen.

 

S/PDIF er komprimert suround lyd, du trenger en ekstern dekoder, feks en suround reciver eller et 5.1 høytaler kit med dekoder, har selv ett fra Creative

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...