Anders1212 Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Sliter med at grafikkortet mitt "stopper" etter ca 20 min med spill. Når jeg kjenner på det er det supervarmt og jeg holder på å brenne meg på fingrene hvis jeg tar i det. Kan dette tyde på at kortet blir for varmt ? (Radeon 9800 pro 128 PowerColor) Vifta går! og det har den gjort lenge!
FuglFøniks Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Mulig det er for varmt ja. Du kan jo vurdere en kjøler fra f.eks. www.microplex.no De har noen gode, bruker selv VGA Silencer på R9800 Power Color kortet mitt, funker NAJS
Ducky Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Sliter med at grafikkortet mitt "stopper" etter ca 20 min med spill. Når jeg kjenner på det er det supervarmt og jeg holder på å brenne meg på fingrene hvis jeg tar i det. Kan dette tyde på at kortet blir for varmt ? (Radeon 9800 pro 128 PowerColor) Vifta går! og det har den gjort lenge! PC vifta til r9800 er elendige... de slutter ofte å fungere... start maskinen og se om vifta går..
Lurre Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Powercolor har jo skiftet produsent på viftene og har nå samme som sapphire. Kan være det er noe galt med vifta men da er det en garantisak. Du kan godt legge ut noen hundre for annen kjøling men da forsvinner garantien når du monterer ny .
Jon-d Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Ducky: Han sier jo at vifta går.... Hvis det er kjøleribben som blir så sinnsykt varm betyr det i hvert fall at ribba har god kontakt med GPU'en. Om du ikke dette skyldes veldig var temp i kabinettet er det vel noe feil med kortet. Dette forutsetter seff at du er sikker på at kortet blir uvanlig varmt, og at det ikke er andre ting som gjør at det er ustabilt.
krizkriz Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 (endret) Er det ikke normalt at skjermkort skal bli varme da? Altså når tempen stiger over 100 grader så skjønner jeg at det er noe galt, men en kamerat av meg har Radeon 9800 og den blir sinnykt varm noen ganger og ustabil, men dette er med heftig spilling i mer enn 20 min, så skjønner egentlig at det er noe galt. Tviler på at det har skjedd men det kan ha seg sånn at du har klokket den opp ved et uhell eller no? Skjedde meg meg ihvertfall med mitt gamle GeForce3 kort. Bytt kortet ditt der du kjøpte det eller kjøp ny vifte! Endret 4. mars 2004 av Alderon
Nimzo Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Selv om vifta går rundt tviler jeg på om den går full speed, om det er samme vifta som jeg har. Jeg har satt en 120mm vifte jeg hadde til overs under skjermkortet i kabinettet, som blåser opp. Etter jeg gjorde det har den ikke stoppet, og jeg har grei nok temp (rundt 60 grader ca.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå