Gå til innhold

Morsomt vifteoppsett:)


Isildur

Anbefalte innlegg

¤¤¤ Moderator har gjort bilde om til url pga stort bilde ¤¤¤

 

Har nettopp hatt det litt kjedelig, og fant ut at jeg vill modde kabinettet mitt litt...

 

Jeg har nettopp skifta fra AMD til P4 og hadde derfor en Aero7+ liggende, som jeg ikke brukte.... Hadde ikke plass til den inne på noen fornuftig plass i kabinettet, så jeg fant liksågodt ut at jeg skulle sette den på utsiden... Jeg monterte den på utsiden av kabinettet rett ved skjermkortet, som har en zalman på seg... (heatpipe+vifte)

Satte den slik at den blåste rett på den... Skjermkorttemperaturen ved load har sunket nesten 10 grader, og det synes jeg ærlig talt var litt morsomt...

 

I tillegg ser det sinnsykt fett ut...

 

Luft er fortsatt bra :yes:

 

Edit: Lagt til bilde

http://serqevx.com/test/bildeupload/bilder/Frikvifte.jpg

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sinnsykt bra å kunne synke ned 10grader! :thumbs:

 

Hvis du ikke har no mer plass i kabben din, men har masse kælle ting du kan bruke burde du kanskje kjøpe sånn kånge plexi-glass kabb (selv om det er dyrt), eller bygge selv sammen med nabon?

 

Noe å tenke på... :p

Lenke til kommentar

Jag sänkte min GPU-temp med 15 grader på liknande sätt i går.

 

Hade för dålig cirkulation under grafikkortet, med GPU-temp runt 55 grader.

Monterade en 12cm Sunon (den AC-modell som säljs på Clas Ohlsson) i dörren på kabinettet och en i botten framför moderkortet, båda så att de blåser in luft och går på halvfart.

 

Resultatet blev att GPU-temp stannar runt 40 grader och CPU temp sjönk från drygt 55 max till ca 45 max.

 

Just nu sitter standardflänsarna på grafikkort och CPU, men jag har beställt en Zalman HP80 till grafikkortet och en ALX-800 till CPU. Räknar med att få ner ljudnivå och temperatur ytterligare med dem på plats.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...