Gå til innhold

Dell D600 vs. IBM R40


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en solid bærbar maskin (ingen plastic-fantastic her, nei), og har kommet frem til følgende modeller:

 

Dell Latitude D600

IBM Thinkpad R40

 

Forslag til spesifikasjoner nedenfor.

 

3 års service, 512 mb minne og bedre grafikkort taler til fordel for Dell, mens IBM antakelig er sterkere på batteritid (og kvalitet?).

 

Hva bør jeg velge? Ønsker tilbakemeldinger fra folk som eier/bruker disse maskinene, eventuelt synsere med bedre peiling enn det jeg har ...

 

 

----

 

Har akkurat konfigurert en Dell Latitude D600 - D600LA til prisen 14 165 kr (inkl. mva.)

 

ATI® Mobility RADEON? 9000 videokort med støtte for 4xAGP

Video memory - 32MB DDR Video SDRAM

Dualpoint (Touch pad & Track stick)

 

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home (SP1), Norsk (-NOK - 255 kr)

Online tilbud: Jeg kjøper online og sparer 620,-

Batterier: 6 Cell primært batteri for maksimum batteri levetid

Processor & skjerm: Intel® Pentium® M Processor 1.4Ghz - 14.1" XGA (1024x768) TFT-skjerm

Minne: 512MB 266MHz DDR SDRAM (2x256MB) (+ NOK 650 kr)

Trådløse nettverk: Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI-kort - för Intel Centrino Mobile Technology

Modem: Integrert 56k V.92 modem

Harddisk: 30GB harddisk ATA-100 (modulær)

Optisk enhet: DVD 8x/CD-RW 24x Combo-drive med Decoder Software (+ NOK 339 kr)

Skjermfarge (ekstern skjerm): Midnattsgrå

Bæreveske: D-Family klassisk nylon veske (+ NOK 299 kr)

Service: 3 år International Next Business Day On-site (INDB) (-NOK - 1 390 kr)

 

---

 

IBM TP40R har jeg følgende tilbud på:

 

Modell 2722 - Pentium M 1.4 GHz - RAM 256 MB - HD 40 GB -

CD-RW- / DVD-ROM-kombinasjon - Mdm - LAN EN, Fast EN, 802.11b -

Win XP Pro - 14.1" TFT [TR4ABNO].

 

ATI Radeon 7500 grafikkort

1 års garanti

Ingen bæreveske

 

Pris eks mva: 10826,- (inkl 13424,-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med Dell, men er den lykkelige eier av en IBM R40. Jeg har hatt flere bærbare maskiner i økonomiklassen før, og denne er det definitivt beste jeg har vært borti. Den støyer ikke, og har et svært godt tastatur. Maskinen virker veldig solit, og IBM har vel et rykte på seg for å lage solide maskiner. Den er i det hele tatt veldig overbevisende kvalitetsmessig.

 

256 mb ram er for lite, så jeg kjøpte mer på nett og satte det inn etterpå. Det kostet vel 400 kr.

Endret av Walek
Lenke til kommentar

Kjøp gjerne D600. Sjøl er eg godt fornøyd med min D505, som design- og utstyrmessig er ganske lik (D600 har separat grafikkort og litt til). Chassis av alu/magnesium. Godt tastatur/OK skjerm. Kjøpte samme oppsett, men kjøpte ekstra 256 minne i nettbutikk (sparte 5-600 kr). Angra litt på at eg ikke betalte 168 kr + MVA. for bluetooth (just in case/høgre andrehåndsverd?). Ellers hadde eg kanskje valgt 802.11b/g uten pristillegg (av samme grunn som for bluetooth). Kanskje hadde eg kjøpt D600 i dag, kun fordi denne har "14,1`- chassis" og ikke "15`chassis" som D505.

Lenke til kommentar

Da jeg leste tråden tenkte jeg akkurat det samme som "klilleng". D600 må da være rimelig plastic-fantastic? Ingen stor fan av R40. Selv om jeg aldri har sett maskina eller da brukt den. Så synes jeg den virker litt klumpete utifra bilder og data (vekt, str. osv.). Men T og X serien til IBM er rett og slett fabelaktiv (jeg synes mac har de beste bærbare maskinene, og IBM de beste hvis man absolutt ikke kan kjøpe seg en mac). Så hvis R40 holder noenlunde samme standard som IBMs andre maskiner iforhold til pris vil jeg anbefale R40 langt foran D600.

Lenke til kommentar

D600 er ganske solid etter min erfaring, tror den tåler en støt. Vel og merke har jeg ikke en slik selv(har ikke råd til slik luksus jeg), men har installert windows og office på 3-4 stykker av de, og utifra det jeg har testa da har de vert bra og solide.

 

Men kan ikke si noe om hvordan den er i forhold til IBM'n.

Lenke til kommentar

Jeg er en lykkelig eier av en Latitude D600 Centrino. Jeg synes maskinen er solid sammenskrudd, kabinettet er laget av tri-metall som ikke har samme billige plastikk følelse som noen bla. mener inspiron serien har. Er rimelig bra batteritid på den og den har et ATI radeon 9000 kort på 32MB, ikke det råeste kortet på markedet, men bra till mitt bruk. Ellers er tastaturet meget bra og skjermen er jo helt konge med sylskarpt bilde (svga+ modellen)

 

 

I det store og hele er jeg veldig førnøyd med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...