Gå til innhold

annet bilde når ved mouse over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sat, den er alt linket til på disabused (og pixy har fått credit der) så jeg skjønner ikke hvorfor du alltid skal komme luntende med den linken i etterkan :roll: Jeg mener faktisk at den forklares bedre på disabused og *host host*

 

harald_: Var http://www.disabused.com/index.php?page=rollover grei å bruke? Vil gjerne ha tilbakemeldigner fra de som bruker siden for å få hjelp :)

 

edit; fst rollover bør benyttes uavhengig av om bildet er en lenke eller ikke. Hvorfor uthever du lenke som bruksområde sat?

Endret av enden
Lenke til kommentar
Hvorfor uthever du lenke som bruksområde sat?

Fordi bl.a. IE ikkje støtter :hover egenskapen på andre ting enn lenker ;)

Noe som for så vidt er greit i denne sammenhengen, da annen «rolloverbruk» bare er forvirrende (IMHO).

Tja, smak og behag. Er enig i at rollover på samme element kan være litt for link-wannabe, men en disjointed rollover vel kan forsvares. Må tygge litt på den før jeg garanterer at dette er mitt utsagn, men i en sen cognac befengt kveld mener jeg at det ikke nødvendigvis går ut over bruksgodheten :)

Lenke til kommentar
Tja, smak og behag. Er enig i at rollover på samme element kan være litt for link-wannabe, men en disjointed rollover vel kan forsvares.

Kanskje det, men jeg har nå aldri skjønt hva formålet med en «disjointed rollover» er.

 

For øvrig: Du kan fint lage bilde-rollovers med CSS ved å kombinere Pixy’s brilliant Fast Rollovers med Stuart Langridge’s accessible image replacement. Jeg har lagt ut et lite eksempel som demonstrerer dette. Fordelen med dette er at lenken fortsatt vil fungere selv om nettleseren ikke støtter CSS (samt at den også vil fanges opp av søkemotorer, som bruker lenkepopularitet til å rangere sider), og jeg mener derfor at denne teknikken gjør JavaScript-løsningen overflødig – med mindre man er fast bestemt på å forvirre de besøkende med falske «link-wannabes».

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...