Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Norskweb.net


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heh, ja dette hørtes jo bra ut.

 

Om du har betalt for noe og ikke fått det, så har du vel en sak

Norskweb blir lagt ned, og et annet selskap vil ta over bestillingene.

Alle som har betalt - vil få sine tjenester, de som har bestillt og ikke fått sine bestillinger behandlet, vil etter alt å dømme få et bedre tilbud av det nye selskapet, bare avvent situasjonen litt, til de får orden over sakene, Kvalito vil bli stengt ned for godt den 11. mars.

 

Det som skjer nå er at flere personer jobber på spreng med å overta Norskweb's kunderportefølje og all data, slik at det nye selskapet får hostet og driftet alt dette raskest mulig.

 

EDIT: Jeg har missforstått saken pittelitt, Norskweb kommer *ikke* til å bli lagt ned, men det nye selskapet vil styre det meste, bla. a. dns- og e-post-hosting - for kundene vil overgangen forhåpentligvis bli så smertefri som mulig.

 

Det vil også bli foretatt en oppryddning i selskapet, som vil komme kundene tilgode - alle som har betalt, vil så snart som overhode mulig få sine tjenester.

Endret av Multiflex
Lenke til kommentar
Vanligvis er ikke jeg å finne i den mistenksomme kategorien, og langt ifra paranoidkategorien, men nå.........Abbath + knurvafel + melsom - vel something smells burnt.........

Hva mener du? Jeg er hvertfall bare kunde av norskweb.

Jeg "kjenner" også hovedansvarlig(e) via IRC, og forsvarer dem fordi jeg føler med tilfredstilt med norskweb. Jeg har fått alt jeg har betalt for rimelig kjapt, og har fått den supporten jeg trenger.

Lenke til kommentar

Jeg kan iallefall umiddelbart konstatere at Abbath og knurvafel er to forskjellige personer, jeg har vært i kontakt med begge via irc i sammenheng med bla. a. kanaler hvor Norskweb's ledere og venner av dem igjen har holdt til.

 

Hva angår malsom derimot vet jeg ikke, har aldri sett nicket før i kveld, men jeg har ingen grunn til å tro at noen har opprettet flere profiler, isåfall - få en administrator til å sjekke innloggingenes iper.

Lenke til kommentar

Fra websiden www.norskweb.net

 

Hvem jobber i Norskweb.net?

 

- Erik Jagland - Daglig leder

  Erik startet opp Norskweb.net og er idag Daglig leder.

  Mailadresse: [email protected]

 

I tillegg har vi flere som jobber med support, design, koding og andre oppgaver.

 

Hmmm, vanskelig å oppgi andre navn? En annen god en er denne (Spesielt etter de svar han har lagt inn her):

Vår hovedwebserver står plassert med fiberforbindelse til NIX og GBLX. Henholdsvis egen

innenlands og utenlandslinje. Dette gir oss meget god hastighet og lav responstid.

 

OBS: Egen innelands og utenlandslinje, skulle ikke det tilsi at han var koblet mot NIX da? som han selv har innrømmet han ikke er?

 

 

Norskweb.net tilbyr døgnsupport for våre kunder, dette innebærer at du alltid

kan komme i kontakt med oss hvis du trenger support.

 

Hmmmm, døgnsupport? Når jeg tydelig kan lese at folk ikke har fått kontakt.

 

 

Personlig melding til erik:

Kjære Erik, det er ingenting galt med å være liten og tilby hosting på begrensede ressurser, men du må ikke overselge på websidene da det er useriøst. (Overselge = Overdrive) Det er ikke noe galt med selve prisen kontra hva dere tilbyr, men med den informasjon som er lagt ut forventer folk seg et helt annet total konsept bak dette.

 

Her kommer et par tips:

 

1. Moderer den informasjonen du har på websidene slik at den stemmer bedre med virkeligheten

2. Oppgi den virkelige kapasiteten på linje

3. Oppgi at support er begrenset til kapasitet, så får du fort litt mer forståelse fra folk

4. Fremhev heller dine egne kunnskaper fremfor å henvise til at du har folk med deg som du ikke kan oppgi navn på

 

Kritikken kan kanskje virke skarp, men den er egentlig ment å gi slike som deg et spark i **** slik at dere ikke selger på falskt grunnlag. Vær klar over at en kunde som finner at din informasjon ikke er korrekt kan faktisk både saksøke deg i tillegg til å kreve erstatning når du har oppgitt feil informasjon om produktet som selges.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

En liten update:

 

VIKTIG INFORMASJON ANG. NORSKWEB: NORSKWEB KOMMER TIL Å BLI SKRINLAGT, DVS. NORINETT TAR OVER KUNDENE.

TJENESTEN NORINETT KOMMER TIL Å TILBY DE TIDLIGERE NORSKWEB KUNDER VIL KUNNE

ANSES SOM VESENTLIG BEDRE ENN HVA DE TIDLIGERE HAR FÅTT.

PRISINFORMASJON: DET ER IKKE SIKKERT DERE VIL FÅ SAMME PRIS DERE HAR I DAG FREMOVER!

VI KOMMER TILBAKE MED STATUS OG INFORMASJON PÅ DETTE SÅ FORT VI HAR FUNNET UT NOE MER.

 

Dette er akkurat hva jeg henspeilet på. Kunder kjøper og betaler og etter en tid finner de ut at firmaet ikke er seriøs og har sikret at de kan oppfylle sine avtaler.

Legg spesielt merke til setningen om pris. Om man leser mer på Norinett Info om Norskweb så ser man at akkurat som jeg nevnte så blir det et problem at alle DNS server var på samme nett.

 

Når det gjelder de som overtar Norinett så lar jeg denne linken tale for seg selv om hvor seriøse og godt organiserte de er

Lenke til kommentar

Checkup av Norinett.com

 

Registered through: GoDaddy.com

Domain Name: NORINETT.COM

Created on: 06-Nov-03

Expires on: 06-Nov-04

Last Updated on: 02-Mar-04

 

Administrative Contact:

Christiansen, Geir Ole [email protected]

Thv. Lammersgt. 12

Lillestrom 2000

Norway

41655505 Fax --

Technical Contact:

Christiansen, Geir Ole [email protected]

Thv. Lammersgt. 12

Lillestrom 2000

Norway

41655505 Fax --

 

Hmmmm, mobilnummer som kontakt info.

Slår vi opp på hvem som eier Norinett.no finenr vi følgende:

NORID Handle...............: EJIO2O-NORID

Organization Name..........: ERIK JAGLAND INTERNETT OG DATA

Organization Number........: 984224168

Post Address...............: Ekornveien 3

Postal Code................: NO-3482

Postal Area................: Tpfte

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 95 70 96 83

 

Så med andre ord er det samme EIER som skal begynne et nytt selskap og som ikke har til hensikt å holde avtalene han allerede har inngått med Norskweb.net kunder.

 

Oppslag på brønnøysund:

 

Organisasjonsnummer: 984 224 168

Navn/Firma: ERIK JAGLAND INTERNETT OG DATA

Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse: Ekornveien 3

3482 TOFTE

Kommune: HURUM

 

Nei nå gir jeg meg helt over. Hvor useriøs går det an å bli? Driter seg ut med ene selskapet så starter han bare et nytt et og later som om det er et annet selskap som overtar.

Lenke til kommentar

Hva angår malsom derimot vet jeg ikke, har aldri sett nicket før i kveld, men jeg har ingen grunn til å tro at noen har opprettet flere profiler, isåfall - få en administrator til å sjekke innloggingenes iper.

 

Om jeg sier _K|ller_, ringer det noen klokker? :)

 

Er selv kunde hos Norskweb, å er ganske så fornøyd med webhotellet, og domenehostinga mi.

Å kan da konstantere at Norskweb er et ganske så seriøst firma, å ikke noe useriøst. Bygd på mine, og andre fornøyde Norskweb kunders erfaringer.

Endret av melsom
Lenke til kommentar

For å svare på forhånd:

JA, jeg har laget en konto for å skrive her (Et sted må man begynne :))

NEI, jeg er ikke samme person som noen av de andre her.

Jeg er meg selv og har alltid vært meg selv.

 

 

Mye flott informasjon du har funnet, Hawkie.

Men jeg har et spørsmål til deg: Vet du virkelig om den informasjonen er helt 100% riktig?

 

Så med andre ord er det samme EIER som skal begynne et nytt selskap og som ikke har til hensikt å holde avtalene han allerede har inngått med Norskweb.net kunder.

 

Hvem har sagt noe om STARTE et nytt firma?

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på irc og fikk faktisk kontakt med dem, og nå er domenet aktivt... Det gikk greit når jeg endelig fikk tak i dem. Jeg får ikke så veldig stor tiltro til et slikt firma, men de sier jo at de har en del å styre med pga omlegging til nye servere el.no. Får vel lage en ny sak her hvis ting skjærer seg igjen...

Lenke til kommentar
Men jeg har et spørsmål til deg: Vet du virkelig om den informasjonen er helt 100% riktig?

 

Ja, for den kommer fra Norid, Brønnøysund, NIX bare offisielle kilder som alle og enhver her kan bruke. Null problem.

 

Her er addressene:

 

Brønnøysund registrene

Norid

NIX

Network Solutions

GoDaddy

 

Så til quote nummer 2:

Hvem har sagt noe om STARTE et nytt firma?

 

På den "offisielle kanalen" #Norskweb på homelien.no spurte jeg en op om hvorfor ikke Norinett er registrert på et eget firma men på den godeste Erik's firma, svaret var "de er under registrering". (Bør vel legge til at Norinett ikke finnes som noe firma og at norinett.no er registrert på den godeste Erik's eget enkeltmannsforetak)

 

Hele greia lukter så svidd fra dere nå at jeg som egentlig bare ville få deg til å korrigere infoen på websiden, kommer til å advare alle fra å bruke noen av dine firma.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Vel jeg kan godta at det er plausible punkter i din forklaring, så jeg skal moderere min påstand om at Norinett er samme sak, selv om jeg fortsatt synes det ser suspekt ut. Skal være enig i at det er synd om norinett skal få med seg et frynsete rykte fra norskweb, men slik er det når man ikke oppgir korrekt informasjon på de offisielle kanalene som sjekkes. Blant annet er det IKKE lov til å registrere domene under .no for andre firma enn det som innehar org nummer som er brukt, Med andre ord et firma har ikke lov til å være "proxy" for et firma uten org nummer. Men det skal vi la ligge der det er nå.

 

Lykke til sier jeg i oppstarten deres, og vær for guds skyld seriøse i langt større grad enn Norskweb og ikke oppgi falsk info slik han gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg ler godt og lenge av slike forbrukersaker hvor det plutselig "helt tilfeldig" dukker opp et par-tre nyregistrerte brukere. Skjønner ikke disse menneskene at de bare trykker troverdigheten til foretaket sitt ennå lenger ned i gørra? Det skjer igjen og igjen, regnestykket er enkelt:

 

Ukjent selskap +Vanlige brukere på forumet forteller om monkey business + Nyregistrerte brukere tar selskapet i forsvar = En os av A/S HUMBUG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...