Gå til innhold

Hvor bør jeg ha viften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dette Chieftec kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

De fleste er vel kjent med disse.

Jeg har ingen vifter i de fire ekstra slotene(to øverst bak og to nederst foran), kun den i sidedøren som fulgte med.

Det er denne viften som er aktuell. Jeg har dårlig gjennomstrømning inne i kabinettet, og syns ikke at viften i sidøren hjelper noe særlig.

Så jeg har bestemt meg for å ta den ut av sidedøren og heller plassere den i en av de fire ekstra slotene, men hvor? Nær Cpu, eller foran?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, har lyst på nye vifter, men har overhodet ikke råd nå :no:

Men hadde det funket best med en foran, mener du? Hvorfor det? Da kommer den jo lengst unna alt som heter for hardware...

Skrevet

I mitt chieftec kabinett har jeg 4 vifter 2 i fronten som drar inn og 2 bak som blåser ut fordi varmen stiger så dra varmen ut i høyden.

Jeg har 4 billige vifter fra biltema 60 kr stk ville kjøpt de 240 kr er ikke mye penger.

Skrevet
Jo, har lyst på nye vifter, men har overhodet ikke råd nå :no:

Men hadde det funket best med en foran, mener du? Hvorfor det? Da kommer den jo lengst unna alt som heter for hardware...

da suger den inn foran, og så blåser det over det meste av hw før det strømmer ut bak

Skrevet

Det med at varmen stiger gir god mening, men jeg har kun èn vifte atm.

Jeg satte den bak, nærmest Cpu, og opplevde ca. 5 grader kjøligere Cpu og kabinett-temp.

Skrevet

hvor er den fjerde plassen i et chiftec dragonn har kun 2 bak og en nederst foran

dette er såne lila greier hvor er den siste? send gjerne bilde kanskje jeg mangler noe på kabbinetet

Skrevet (endret)
hvor er den fjerde plassen i et chiftec dragonn har kun 2 bak og en nederst foran

dette er såne lila greier hvor er den siste? send gjerne bilde kanskje jeg mangler noe på kabbinetet

Her er den

Mvh Meg.

Endret av MaD_DoG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...