Nimzo Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Strømmen gikk i huset mens jeg satt og så en film på pc'en. Etter litt troubleshooting i strømkabinettet kom vi fram til at det mest sannsynlig var min pc som var synderen. Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan det være som er feil? Til opplysning så er hele pc'en koblet opp til en strømadapter med overspenningsvern. Kan det være at denne er av dårlig kvalitet, og forårsaket jordfeilen? Jeg finner ikke N merket på padda, men på ledninga til padda.
Hårek Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Prøv å koble PC til en jordet kontakt. Hvis det er jordfeil så går sikringa. Hvis ikke så kan det være noe annet, jordfeilbryter kan slå ut av mange grunner. F.eks kan tordenvær slå den ut.
Nimzo Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 boblebadet slo visstnok ut rett før strømmen gikk.. men sikringen gikk hvor pc'en min er når jeg kobler jordfeilbrytere på igjen, og strømmen kom ikke på før den var koblet ut. Men det er altså mest sannsynlig noe annet som er årsaken?
cesandberg Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Heisann. Hvis sikringen til pc etc ryker når du setter på jordfeilbryteren så er det mest sansynlig at pc og annet utstyr som er koblet på den kursen har for stor startstrøm. Dette har vært et stort problem i alle år i kontorlanskap med mange enheter pr kurs. Ide siste årene så er pc som regel utstyrt med en impuls br i steden for en manuell av/på br slik at det ikke budre skje. Prøv og se om ikke det stemmer. Når det gjelder jordfeil, så vil mest sansynlig ikke sikringen ryke pga jordfeil, det er vanskelig å få stor nok jordfeilstrøm til at dette kan skje, iallefall i IT nett som er utstrakt i norge idag, mvh Carl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå