Gå til innhold

Koble filer mot felt i Dreaweaver 4,0


Anbefalte innlegg

Har laget et template i Dreamweaver 4.0.

 

Av dette templatet skal det lages ca 100 sider, alle med samme layout, men med forskjellig tekst og bilder.

 

Teksten ligger i en tabell i dag, og bildene ligger i en mappe.

 

Hvordan kan jeg unngå å gjøre dette den tunge veien? Dvs legge inn bilde 1 på plass 1, bilde 2 på plass 2, tekst 1 på plass 3 osv, på hunde sider?

 

De må vel finnes en mer lettvint måte å gjøre dette på?

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk ikke helt tak i hva du spurte om..

 

edit: om du lurte på hvordan du kan slippe å lage en ny .htm side for hver gang du skal ha frem en ny tekst kan dette løses med php include eller et annet include script..

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Jopp det stemmer.....

 

Sitter å arbeider i design-view i Dreamweaver.

 

Kan ikke noe html....... :blush:

 

Synes livet er litt kjipt, når jeg må inn i excel å klippe ut tekst, for å lime den inn i på siden. Har ikke tålmodighet til dette.

 

Har ikke peiling på hva et php include eller et annet include script er, hvordan jeg lager dette evnt hvor jeg kan få tak i dette.

 

Har lest Dreamweaver 4, lærebok inn og ut uten å finne noe løsning

Lenke til kommentar
Synes livet er litt kjipt, når jeg må inn i excel å klippe ut tekst, for å lime den inn i på siden. Har ikke tålmodighet til dette.

excel? når kom det inn i bildet?

hva har du nå? tekster i tabeller i excel og hver tabell inneholder en tekst som du vil ha som en egen side?

om jeg har misforstått hadde det vært fint om du hadde forklart en gang til hva du har nå og hva du vil ha.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...