Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL og IP-addresse


Anbefalte innlegg

Jeg har idag en nettverksforbindelse fra UPC (384/128kps) med dynamisk Ip-tildeling, hvor jeg kjører en FTP-server. Opplastingshastigheten er for lav så jeg vurderer å skifte til Nextgentel (704/384 kps), UPC har ikke noe tilsvarende

Så lenge forbindelsen mellom kabelmodemet og UPC er oppegående, uavhengig om PC-en er påsatt, er IP-addressen konstant. Denne delen har derfor ikke skapt noen problemer.

 

I prospektet til Nextgentel kan kunder tildeles fast IP-adresse, men hvilken forutsetninger de legger til grunn er ikke nemnt, muligheten er derfor uklar.

Hvordan virker ruteren fra Nextgentel, vil den også holde IP-addressen konstant, dersom PC-en slåes av?

Jeg forutsetter at ruteren har strøm.

Dersom dette ikke er tilfelle hvilken andre muligheter finnes?

Kan noen med erfaring svare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du med fast IP. Bruk heller "dns2go" eller.no.

Uansett jeg har hatt samme IP-adressen i 3 uker nå. Hvis du ikke slår av (eller rebooter) ruteren så beholder du den samme Ip'n.

Hvis du innimellom rebboter eller slår av ruteren, så bruker du "dns2go". Da for du f.eks adressen :

 

min_server.dns2go.com

Da slipper du hele Ip-tullet

 

Rettelse : NGT har 640/384-linje ikke 704/384

:smile:

Lenke til kommentar

Vel faktisk så har Nextgentel skrudd opp hastigheten på sine linjer for å kompansere for overhead, før var hastigheten 640/384, men går jeg inn på routeren min nå, så sier den 704/384.

Jeg har BRAVO abonnement fra Nextgentel og får nå max 77kB/s nedlastingshastighet

 

Så det så!!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: skol på 2001-10-29 00:52 ]

Lenke til kommentar

Hensikten med fast Ip-adresse er tilgang til FTP-serveren. Dersom ruteren holder på adressen så lenge den har strøm, er jeg i samme situasjon som idag, og kan leve med det.Alternativ krangle meg til en fast IP.

Tiscali er ikke noe alternativ, hastighet og pris kan sammenlignes med Telenor dvs dårligere enn hos NGT.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg sitter på Delta fra NGT i dag, og IP adressen min har forandret seg 2 ganger siden jeg fikk det si september. Dette grunnet strømbrudd og rebooting av routeren.

 

Ellers har jeg sendt mail i dag for å spørre NGT om fast IP til min private web server og håper å få svar innen noen dager. Jeg kan jo sette inn hva de krever hvis de nevner noe om det.

 

Skal du kjøre flere maskiner på en av NGT sine routere må du legge til noen porter i routeren. Dette er ikke noe problem, men gjør at routeren må rebootes og du får sannsynligvis ny IP. NGT var veldig behjelpsomme med info om hvordan dette skulle gjøres.

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar

Det virker som du er i samme situasjon som meg. Jeg har immidlertid gått bort fra løsningen med fast IP-adresse. Satser heller på løsningen fra dns2go.com, nemnt tidligere i tråden av JarleW.

Fra jeg koplet meg på siden, og til adressen var aktivert gikk det ca 1/2 time.

Sender deg en mail med tilgang til serveren som en demo.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jimi på 2001-10-30 20:18 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-10-30 18:12, jimi skrev:

Noen som vet om de andre tilbyderne tillater FTP-server. Jeg fikk en advarsel idag fra UPC om at kundeforholdet opphører, dersom FTP-serveren forsatt er oppegående.


 

Fikk du advarsel fra UPC? Jøss. Er vel best å ikke sett opp en, da :/

Lenke til kommentar

UPC tillater ikke oppsett av privat server, om det er ftp web eller mail..

NGT tillater oppsett av privat server..

Jeg hadde UPC inntil beg. av november, og jeg kjørte ftp server, men den var kun mulig å sette den opp til å bruke port 21.. Dum som jeg var ringte jeg helpdesk på UPC og spurte om de sperret for andre porter enn 21, fikk ikke noe svar på det, annet enn at det var forbudt å sette opp ftpserver for privat bruk..

Det var slutten på mitt kundeforhold til UPC, håper at andre som også har UPC, og i tillegg har mulighet til å få ADSL..Bytt ISP...Helst til NGT..

UPC suger så inni granskauen...

 

[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2001-11-22 13:00 ]

Lenke til kommentar

Sjekk om dere kan få SDSL før dere bestiller ADSL.

 

Supporten hos NGT suger til de grader,, får jo ikke svar på en mail. Mens hos catch som "er" sdsl i norge fikk jeg ikke mindre enn 8 svar på en meldingstråd i løpet av en virkedag.

 

Og prisen (bortsett fra innstallasjonen) er så og si den samme!! (for mottakshastigheten, sende hastigheten blir jo enormr mye bedre med SDSL!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...