Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjørte Remote Administrator og ble banna!


Anbefalte innlegg

En kamerat koblet seg til maskinen min ved hjelp av remote administrator 2.1 (et utrolig bra program forresten) men han ble kicka ut etter ca 5 min.

Etterpå fikk han ikke komme inn igjen og vi kunne ikke kommunisere på noen andre måter heller.

 

Når han var kobla på min datamaskin prøvde han å gå inn i på sin egen ftp-server for å hente ned noen filer til meg og det var da det gikk galt.

 

Jeg kjører router (SMC7004ABR) og firewall var aktivert når han var inne.

Jeg kjørte også F-Secure.

 

I ettertid har jeg prøvd å deaktivere firewallen i routeren og avinnstallert f-secure for å se om det var der problemet lå men uten hell. Jeg tok også og reseta routeren til factory settings.

 

Så prøvde jeg å koble ut routeren og gå direkte på inet-tilkoblingen noe som fungerte utmerket. (Vi kjører begge to BBB (bredbåndsbolaget) tilkobling forresten, han i sverige og jeg i norge).

 

Men det er helt umulig for oss å få få sendt filer, VoIP, eller Remote Admin når jeg kjører koblingen gjennom routeren, og jeg er helt avhengig av å kjøre routeren.'

 

Vær så snill å hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har tatt Factory Reset på routeren din då skal jo alle slags filter osv bli fjernet. Reinstallere windows vil neppe funke, siden det funket fint når du koblet deg til uten router. Du kan jo oppdatere firmwaren din i routeren så du er sikker på det er den nyaste. Ellers etter Factory Reset må du huske å mapppe/forwarde portane som du hoster Radmin på og ftp server alt ettersom kva du vil ha forwarde. (tipper ftp, standard bbb kunder :p)

Lenke til kommentar

lasta ned nyeste firmware (samme som jeg hadde men jeg la inn den "nye" for det) og tok på nytt restore to factory settings. åpna de respektive portene for remote admin, dc++ og ftp (selvsagt kjører vi ftp. har man 10mbit så har man 10mbit :devil: ).

 

Resultat: jeg er like langt. Får fremdeles ikke til å koble meg til han.. dette synes jeg er helt sykt.

Lenke til kommentar

Får kompisen ikke koblet seg til deg via Radmin? Får du til å koble deg til han? Kobler du deg opp via riktig port? Har du prøvd en annen port? Siden du får til å kjøre FTP server så kan du teste å kjøre Radmin på den porten. Bruker dere Win XP? I så fall deaktiver den innebygde Firewall'en. Har du prøvd å koble deg opp uten routeren, slik av du er rett på linjen. Hvis det da fungerer så er det noe galt med routeren. Hvis det ikke fungere så er det enten noe galt med din maskin eller hos ISP.

 

Er det forresten noe modem/router på BBB linjen allá ADSL eller er det bare et "vanlig" LAN?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Får kompisen ikke koblet seg til deg via Radmin? Får du til å koble deg til han? Kobler du deg opp via riktig port? Har du prøvd en annen port? Siden du får til å kjøre FTP server så kan du teste å kjøre Radmin på den porten. Bruker dere Win XP? I så fall deaktiver den innebygde Firewall'en. Har du prøvd å koble deg opp uten routeren, slik av du er rett på linjen. Hvis det da fungerer så er det noe galt med routeren. Hvis det ikke fungere så er det enten noe galt med din maskin eller hos ISP.

 

Er det forresten noe modem/router på BBB linjen allá ADSL eller er det bare et "vanlig" LAN?

Kompisen min får ikke koblet seg opp via Radmin, vi kan f.eks. heller ikke hente ned hverandre sine "file lists" i dc altså får ikke jeg kobla meg til han heller. Det gjelder også ftp-serveren hans.

 

Jeg har prøvd å åpne andre porter å gå via de ja.

Jeg kan kjøre ftp-server og andre kan komme inn men han får ingen adgang.

 

Ja, vi kjører begge WinXp Pro. Den innebygde firewallen er, og har alltid vært, disabled.

 

Som nevnt før så prøvde jeg å koble meg opp uten router (da fikk jeg en ny IP av ISP). Når jeg gjør dette så funker det. Når jeg kobler inn routeren igjen får jeg tilbake IP'en som jeg hadde (virker som jeg har en IP ved bruk av router og èn uten bruk av router).

 

Jeg har fått andre kamerater til å kjøre det samme programmet på meg, mens jeg er koblet til routeren, og det går helt fint.

 

Vi har ingen modem i leiligheta, kobler routeren/maskinen direkte til telefonuttaket.

Lenke til kommentar
prøv realvnc

Det er bedre og faktisk gratis!

www.realvnc.com

takk for tipset.

 

men vi har fremdeles det problemet at vi ikke kan koble oss til hverandre.

 

for å utdype litt mer;

grunnen til at han var kobla til meg var for å vise meg hvordan jeg setter opp en dc hub.

Jeg skal nemlig kjøre en hub hvor det kun vil være 10/100mbit brukere.

Og jeg lover at den som klarer å hjelpe meg å løse dette problemet vil få VIP eller OP status i huben.

Lenke til kommentar

Grunnen til at du har forskjellig IP adresse når du har pc'n rett i uttaket er fordi BBB kjører DHCP (virker det vertfall som).

 

Altså, Radmin fungerer hvis du ikke bruker routeren? Hvis du bruker routeren så fungerer ikke Radmin fra han kompisen din som bruker BBB, men det fungerer for andre som ikke har BBB. Kobler de seg opp på samme port som han med BBB gjør? I så fall er det mulig at BBB har blokkert linken mellom dere.

 

Jeg har SMC 7008ABR, av og til når jeg resetter den så får jeg ny IP fra min ISP. Hvis du ikke får ny IP så kan du prøve å endre MAC'en slik at DHCP'n til BBB gir deg ny IP (jeg har sett at det er mulig i min switch, men har ikke prøvd det). Når du får ny IP kan du teste Radmin fra han kompisen din som har BBB.

 

Du kan jo prøve å ringe BBB å spørre hvorfor det ikke er mulig å koble deg til kompisen din. Spørre om de har blokkert trafikk mellom dere.

 

Har du prøvd å ping han kompisen din?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Dette hørest ut som portane i routeren din ikkje har blitt forwarda. La vennen din portscanne deg med nmap for å see om portane er åpne og forwarda.

det er lett for meg å vite at de blir forwarda. f.eks i dc++ må jeg skrive inn både IP og port for å kunne kjøre i active mode. dersom porten ikke forwarder ville ikke active mode virket.

 

Active mode fungerer fint. og det gjør alle andre applikasjoner som krever port forwarding.

 

Som sagt: dette er en nøtt!

Lenke til kommentar
Grunnen til at du har forskjellig IP adresse når du har pc'n rett i uttaket er fordi BBB kjører DHCP (virker det vertfall som).

 

Altså, Radmin fungerer hvis du ikke bruker routeren? Hvis du bruker routeren så fungerer ikke Radmin fra han kompisen din som bruker BBB, men det fungerer for andre som ikke har BBB. Kobler de seg opp på samme port som han med BBB gjør? I så fall er det mulig at BBB har blokkert linken mellom dere.

 

Jeg har SMC 7008ABR, av og til når jeg resetter den så får jeg ny IP fra min ISP. Hvis du ikke får ny IP så kan du prøve å endre MAC'en slik at DHCP'n til BBB gir deg ny IP (jeg har sett at det er mulig i min switch, men har ikke prøvd det). Når du får ny IP kan du teste Radmin fra han kompisen din som har BBB.

 

Du kan jo prøve å ringe BBB å spørre hvorfor det ikke er mulig å koble deg til kompisen din. Spørre om de har blokkert trafikk mellom dere.

 

Har du prøvd å ping han kompisen din?

hvordan endrer jeg MAC'en?

har aldri skjønt hva denne funksjonen er.

 

Jeg har ikke prøvd å pinge han.. enda.

Lenke til kommentar
Dette hørest ut som portane i routeren din ikkje har blitt forwarda. La vennen din portscanne deg med nmap for å see om portane er åpne og forwarda.

det er lett for meg å vite at de blir forwarda. f.eks i dc++ må jeg skrive inn både IP og port for å kunne kjøre i active mode. dersom porten ikke forwarder ville ikke active mode virket.

 

Active mode fungerer fint. og det gjør alle andre applikasjoner som krever port forwarding.

 

Som sagt: dette er en nøtt!

Derfor virker det som om trafikk mellom dere er blokkert. Prøv å koble deg opp på irc å sende noe til kameraten din. Min ISP (Eltele) hadde en stund blokkert all trafikk mellom kundene (altså alle som hadde Eltele). Da gikk det ikke å sende noe over irc.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke selv prøv å endre MAC-adresse. Jeg tror ikke grensesnittet for konfigurasjonen er likens for switchene, jeg har SMC 7008ABR, men jeg kan endre MAC under "WAN ---> Dynamic IP ---> More configuration

 

Edit: Fjernet bildet

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Dette hørest ut som portane i routeren din ikkje har blitt forwarda. La vennen din portscanne deg med nmap for å see om portane er åpne og forwarda.

det er lett for meg å vite at de blir forwarda. f.eks i dc++ må jeg skrive inn både IP og port for å kunne kjøre i active mode. dersom porten ikke forwarder ville ikke active mode virket.

 

Active mode fungerer fint. og det gjør alle andre applikasjoner som krever port forwarding.

 

Som sagt: dette er en nøtt!

Derfor virker det som om trafikk mellom dere er blokkert. Prøv å koble deg opp på irc å sende noe til kameraten din. Min ISP (Eltele) hadde en stund blokkert all trafikk mellom kundene (altså alle som hadde Eltele). Da gikk det ikke å sende noe over irc.

jeg sjekka med BBB. de har ikke blokkert noe mellom oss.

Lenke til kommentar
phoen|x: lite trulig dette gjelder BBB. /me sender jo trafikk frem og tilbake mellom BBB'er som bare det ;) ingen trafikk problemer...og lite trulig at bbb.no skulle blokke bbb.se eller omvendt ;)

Det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at BBB har blokkert trafikk mellom meconium og kompisen hans

Lenke til kommentar
Jeg har ikke selv prøv å endre MAC-adresse. Jeg tror ikke grensesnittet for konfigurasjonen er likens for switchene, jeg har SMC 7008ABR, men jeg kan endre MAC under "WAN ---> Dynamic IP ---> More configuration

jeg vet hvor jeg finner MAC men hva skal jeg forandre til?

blir bare disconnecta når jeg prøver andre tall der.

Lenke til kommentar
Men Radmin fungerer hvis du ikke bruker router? Da var dette virkelig en nøtt

ja, når jeg ikke bruker router blir jeg assigna en ny ip. når jeg kobler på routeren får jeg den "gamle" tilbake. det kan ha noe med at IPen min er annerledes og derfor går det. ikke nødvendigvis fordi jeg ikke kjører gjennom router.

Endret av meconium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...