Gå til innhold

Dell Inspiron 510m


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

 

Har nettopp bestilt med Bærbar PC fra Dell. Valget ble til slutt en Inspiron 510m pga. Størrelse, vekst og ytelse. Jeg konfigurerte Pc`en slik: Pentium M 1,4 Ghz, 2x256 mb RAM, 30 gb hardisk DVD/CD-brenner osv. Er det noen som har noen erfaringer med denne Pc`en?

 

 

mvh, krybel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel vel... så skal du få et svar da...

 

Ønsker du mange erfaringer og forskjellige poster er det bare å søke på 500m i forumet (510m er så og si den samme maskinen).

 

Jeg har 500m og er særdeles fornøyd. Tror du vil bli svært fornøyd med 510m!

 

Ønsker du flere synspunkter kan du sikkert sende en PM...muligheter for at jeg svarer...

 

Fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar

Da er vi i samme båt :)

 

Jeg har nemlig også bestilt meg en Dell 510m. Venter på den fortsatt. Bestilte 20 februar... Ringte inn og grunnen var at de manglet skjermen, men nå skal jeg ha den over helgen håper jeg.

Har noenlunde samme spesifikasjoner som deg. Håper det er en bra maskin.

Lenke til kommentar

Kjøpte 500m i midten av januar, har de samme spesifikasjonene som deg, krybel, men med 14 tommers skjerm (SXGA oppløsning), som var standard på 500m. Er veldig fornøyd med maskina. Veldig stille, men med dårlig batterikapasitet. Jeg fikk med 4-cellersbatteri, som varer ca to timer på lav belastning. Klagde til Dell på dette, siden nettsiden deres lovte tre timer batteritid. Så også her på barbara.no etter at jeg hadde kjøpt at det ble vanlig praksis at Dell leverte 500m med 6-cellersbatteri til dem som ba om det(!) La altså fram dette for Dells klageavdeling, og de sender meg 6-cellers batteri :w00t:

En annen ting med Dell er at de har en plastikkfølelse (i hvert fall Inspiron), men 500m var den billigste Centrino-PCen jeg fant, så da ble det den.

 

Edit: skrivefeil

Endret av donjon
Lenke til kommentar

En annen ting med Dell er at de har en plastikkfølelse (i hvert fall Inspiron), men 500m var den billigste Centrino-PCen jeg fant, så da ble det den.

Det er så dust at mange bærer seg over "plastikkfølelse" men likevel, som denne karen, skal ha det billigste. Vil du kaste bort tusenvis av kroner for bedre "følelse" eller vil du ha en maskin som fungerer likså bra? (Skal du bruke den, eller skal du vise den frem? :roll: )

Vel. Har kjent litt på 510m, den er overraskende lett til tross for at den har såpass stor skjerm. Ikke et dumt budsjett-kjøp...

Lenke til kommentar

Har en god magefølese etter dette kjøpet, før jeg ihele tatt har hatt maskinen i hendene. Har "sett" på ett par bærbare før, og har rett og slett reagert på vekten. Derfor passer det bra med 510m, med en vekst under 3kg. Håper dette med batteriet ikke blir ett så stort problem, på sidene til dell står det faktisk at batteriet skal vare 4,5 timer, men jeg tar dette med en klype salt. Hvis dette blir et problem for meg er det vel mulig å ringe å klage til dell. Kansje jeg får ett nytt batteri på kjøpet?! :-) No One Knows. Tror dere det er mulig å spille på denn maskinen? da tenker jeg ikke på store og tunge spill, men spill som Gta2, Codename: Eagle, osv...

 

 

 

takk for alle svar.

 

 

mvh, krybel

Lenke til kommentar
Det er så dust at mange bærer seg over "plastikkfølelse" men likevel, som denne karen, skal ha det billigste. Vil du kaste bort tusenvis av kroner for bedre "følelse" eller vil du ha en maskin som fungerer likså bra? (Skal du bruke den, eller skal du vise den frem? :roll: )

Vel. Har kjent litt på 510m, den er overraskende lett til tross for at den har såpass stor skjerm. Ikke et dumt budsjett-kjøp...

Har ikke klaget på plastikkfølelsen, hvis det var meg du siktet til. Syntes ikke et bedre utseende og en bedre "feeling" var verdt noen tusen ekstra, så da ble det 500m. Er veldig fornøyd med den.

Har ikke så stor erfaring med bærbare, så er usikker på om andre bærbare har et stivere chassis enn 500m. Dette kan vel ha noe å si hvis man frakter den mye med seg, og den blir mye utsatt for vridninger, slik at innmaten får det tøffere. Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har hatt 510m et par uker nå og er stor-fornøyd. Maskinen er nesten lydløs (beveger du deg 1m fra den hører du den ikke lenger). Har 15" skjerm, pga jeg ville ha høyere oppløsning enn standard skjermen. Har ikke prøvd noen spill av nyere dato, da jeg er for opptatt med skole osv.., men en kan jo ikke se bort ifra at grafikk kortet ikke er det beste. Eneste negative er den lave kapasiteten på batteriet som følger med.

Lenke til kommentar
jepp, 4 cells batteri istedet for 6cells, som er standard på andre DELL maskiner, som I8600.

 

tror det er standard i USA, men ikke her...dustete

Det stemmer! I Europa leveres 500m med 4 cellers batteri som standard. I USA derimot er 6 cellers batteri standard.

 

Har hatt min 500m i ca 9 mnd nå og batteriet som fulgte med (4 celler) holdt i ca 6 mnd! Dell opplyser at dette batteriet holder til ca 300 oppladinger, egentlig utrolig dårlig.. pass på at det er oppbrukt før garantien går ut! Fikk ett 6 cellers batteri i erstatning fordi jeg ba om det!

Lenke til kommentar

Hei Krybel!

 

Jeg har enda ikke fått maskinen min og jeg er rimelig irritert nå. De venter på noen deler til den som er forsinket, og dette er noe de ikke kan noe for sier de.

Ble sagt til meg forrige mandag at jeg skulle ha den til i dag.

Ringte nå inn og lurte på om det kan ta flere måneder eller??? De skulle sjekke opp i det. Hadde jeg visst at det skulle ta så lang tid hadde jeg muligens sett meg om etter noe annet... Kan ikke fordra at ting tar tid.

Får håpe ikke du må vente like lenge da. Det er fryktelig irriterende. Har solgt min gamle pc og er nå uten internett hjemme og føler meg helt hjelpeløs :(

 

Så hører jeg dette med at batteriet er dårlig. Kan noen si meg hvordan jeg går fram for å få meg et 6 cellers batteri?

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Fikk brev fra dell for noen dager siden hvor det sto at estimert leveringsdato var 15.03, og siden PC`en ikke kom, ringte jeg dell. De sa også at de manglet noen deler, og at de skulle sende den 19.03. De la også til at det kunne ta en uke fra de sendte den fra Irland til at jeg fikk den på døra...

 

Dette var jo ikke noe særlig, og det er vel ikke noe å gjøre ved. Hadde jeg visste at det skulle ta så lang tid. hadde jeg vurdert dette på nytt. Men, men, nå har jo jeg betalt, og det er ingen ting jeg kan gjøre ved det...

 

 

mvh, krybel

Lenke til kommentar

Hei Krybel

 

Jeg snakket med Dell i går og i dag ble maskinen sendt fra fabrikken.

 

Gleder meg til å endelig få den, kjedelig om det tar en uke fra fabrikken.

 

Noen som vet hvordan det er med Linjegods og leveringen? Jeg er aldri hjemme fra jobb før 1630. Leverer de etter dette? eller er det mulig å hente den selv hos dem?

 

Noen som vet om vi kan få oss et 6 cellers batteri nå etter vi har bestilt?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan det er med Linjegods og leveringen? Jeg er aldri hjemme fra jobb før 1630. Leverer de etter dette? eller er det mulig å hente den selv hos dem?

 

Noen som vet om vi kan få oss et 6 cellers batteri nå etter vi har bestilt?

Kjøpte Dell 500m i januar. Denne fikk jeg ti dager etter at jeg bestilte. Her jeg bor (Trondheim) leverer de ut på kvelden mellom 16 og 21. Min kom fram til terminalen på en torsdag, og da ringte jeg til Linjegods og hørte når de skulle kjøre ut. De kjører ikke ut til min del av byen før på mandag (eller var det tirsdag), så da dro jeg og hentet den selv.

 

Jeg fikk med 4-cellers batteri, og så i ettertid at de legger ved 6-cellers til de som spør. Merkelig praksis, mener nå jeg.

Klagde til selger på dette, men fikk liten respons, så da la jeg det fram for Dells klageavdeling, og da sendte de meg et 6-cellers batteri. Nå har jeg to batterier. :w00t:

Lenke til kommentar

4-cellers batteriet varte i rundt to timer med trådløst nettverk aktivert. Dette var noe av det jeg klagde på til Dells klageavdeling, siden spesifikasjonene fortalte at batteriet skulle vare i tre timer. 6-cellersbatteriet fikk jeg bare prøvd en gang før kjæresten stakk av med PCen for ei stund. Da varte batteriet i tre timer og et kvarter med endel cd-brenning.

 

Vet ikke om 510m leveres med samme batteri, men vil tro det, siden de gir like mange watt-timer. Ser også ut til at batteriet er det samme, ut fra bildene på nettsiden til 510m. Mange av bildene på den sida er av 500m, men de er jo ganske like da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...