Gå til innhold

"Disk boot failure" ved oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund nå hatt problemer med en harddisk som ikke blir funnet av pc'en ved første start og jeg må restarte den, og da finner pc'en den. Ikke så ille. Dette problemet kommer etter jeg tar ut den andre harddisken jeg hadde. Når jeg har inni den andre, funker alt helt fint. Jeg har testet med ulike kabler, men er visst ikke det som er problemet.

 

Det som skjer er at det kommer opp en feilmelding "DISK BOOT FAILURE", og kommer ingen vei. Deretter restarter jeg og alt funker fint.

 

Problemet jeg har er at jeg får ikke innstalert driverene til 3D-kortet mitt siden jeg må restarte før de nye innstillingene tas i bruk, men når jeg restarter så kommer feilmeldingen opp, og jeg må restarte nok en gang, og etter dette ser det ut som ingenting har skjedd med pc'en, ingen drivere er innstallert eller noe.

 

Synes det virker rart om dette skal være problemet for 3D-kortet, mener jeg innstalerer alt på rett måte. (har Radeon 9500 forresten, fra Sapphire, bruker de nyeste driverene Catalyst 4.2)

 

Problemet er altså 3D-kortet og Hardisk, men er mest hardisk så valgte dette forumet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja både ja og nei. Når problemet oppsto så formaterte jeg hardisken i den tro at det ville hjelpe men det tok ikke lengre en en dag så var problemet tilbake. Prøvde å bytte ide kabel, bytte plass på ide kabel. Men det ente opp med at jeg faktisk måtte formatere hardisken på nyt før jeg satte masterdisken på siste kobling på ide-kabelen. Maskinen oppfører seg nå helt eksemplarisk. booter opp som et olja lyn og jeg har ikke vært plaget mer av vanvittig treg oppstart. Så jeg ville kansje råde deg til å ta backup av hardisken din for så og formatere den og flytte masterdisken din til siste kontakt på ide kabelen din og legge inn backupen.

Det vil kansje få hardisken din til å boote opp normalt. Så rådet om å flytte hardisken min på siste port virket men bare etter en formatering.

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...