Gå til innhold

Bestille mp3 spiller fra utlandet!


Anbefalte innlegg

Ja, så jeg burde kanskje kunne få dem til å skrive at den kostet f.eks 49$ og merke den som externharddisk.

 

hmm, det var ikke mulig å få sendt den mailen da men, noen som vet om noen andre steder enn mydigitaldiscount som jeg kan få fikset denne ordningen. Btw, noe sier meg at suksess lystne amrikanere ikke har noe imot å lyve til tollen :D

 

Ærlighet varer lengst så lenge det ikke koster penger. el.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd flere andre steder men ikke mange er villige.

 

Jeg har langt fra prøvd alle, så noen andre enn mydigitaldiscount finnes det sikkert..

 

EDIT:

 

Denne pakken blei imidlertid tatt inn for "stikkprøve".

 

Hvordan vet du at den blei stikkprøvet? Som jeg har sagt; ALLE pakker fra utlandet er inne til fortolling. Det heter "fritatt" når den er under grensene for fortolling

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt drøssevis med DVD filmer fra utlandet uten at det noen gang har stått noen "fritatt"-lapp på de når de kommer i postkassa. Derimot bestilte jeg et spill en gang som kosta rett under 200 når jeg bestilte, men innen den ble sendt var kursen steget så summen ble litt over 200... Da den kom i postkassa mi 2-3 uker forsinka var det en sånn lapp om at den var "fritatt for toll" eller noe i den dur.

 

Mao, den lappen er ikke noe som blir satt på alle pakker fra utlandet.

 

Hvordan funker dette med UPS pakker? Må UPS levere inn alle pakkene sine for inspeksjon av det norske tollvesenet?

Lenke til kommentar

Jeg lagde en tråd med et lignende spørsmål her forleden. Fikk tilbakemelding om at så lenge avsender skriver en lav verdi på pakken (f.eks. $20, samt at pakken er en gave (og i dette tilfellet, at pakken inneholder en radio", skal denne gli gjennom tollen uten å bli fortollet eller pålagt moms. Har nettopp send mail til MyDigitalDiscount:

 

Hi!

I've been wanting to buy one of the products you have in stock (an iRiver iHP-120 to be precise) for a time, seeing as your prices are far bellow that of the Norwegian market. If this were to be of any gain for me, the package would have to somehow "slip through" the clearance here in Norway, as VAT and customs duty would be applied to the price of the merchandise in the event that the package becomes subject to customs clearing. Needless to say, this would render the purchase disadvantageous for me. Due to this, I was wondering if you, by any chance, would be interested in helping me in this. It could be achieved by labeling the package with for instance "Value: $49", "Gift", and "Contents: Radio". If you have the opportunity to do this for me, I would seriously consider purchasing the mentioned product (and possibly others in the future), as well as recommending you to other people to whom this would be advantageous.

Thank you!

 

Skal poste svaret deres når jeg får det.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

La oss konstantere dette for en gang:

Pakker som glir igjennom tollen er små pakker, pakker som går under betegnelsen brev.

Men her skjer det veldig ofte stikk prøver, mens vanlige pakker ALLTID blir sjekket.

Og Som Vaffel sier så har tollvesnet en egen liten avdeling på gardermoen eller nær gardermoen

Lenke til kommentar
*sukk*

 

Når pakker ankommer landet, f.eks. gardemoen, blir de sendt direkte til tollvesnet (jeg vet ikke, men kan tenke meg de har egen 'base' på flyplassen)

Dette mener jeg er feil da situasjonen jeg beskrev tidligere i posten langt ifra er den eneste pakken jeg har bestilt fra utlandet. KUN den ene pakken var det noe som helst forsinkelse og "fritatt" lapp på.

 

Tollvesenet har ikke kapasitet til å sjekke alle pakker som kommer inn til landet, derfor tar de ut stikkprøver, også på vanlige pakker. Så lenge verdien er under henholdsvis 200 for vanlig pakke og 1000 for gave skal pakka gli rett forbi tollvesenet, utenom de få som blir tatt i "stikkprøve".

 

Dette er i alle fall min erfaring, selfølgelig mulig at jeg tar feil....

Lenke til kommentar
Fikk akkurat svar fra mydigitaldiscount. De hadde gjennomskuet meg ;)

De kunne gjerne merke spilleren som en radio til 20$. Dette er Bra butikk. Sparer ca 1200kr på dette. *glad*

 

iRiver ihp-120 til 2400kr++ :w00t:

Jøss! De gjennomskua det slue brevet der?!? Gjeng med smartinger gitt!

 

Uansett bra de er behjelpelige i hvert fall! Tollvesenet kan ikke komme å skylde på oss for at de feilmerker! :thumbup:

Lenke til kommentar

Our international shipping rate is 22$ for UPS Worldwide express with tracking and insurance, and your package will be marked down to under 50$ for customs. Allow 1-2 business days to ship and 2-4 for delivery.

 

:thumbs:

 

Edit: Hva fikk du dem til å skrive på pakken?

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
I morgen ligger irivern min på det lokale postkontoret, og som vanlig så kom pakken gjennom tollen problem fritt :)

 

Er det noe annet å si at man gleder seg som en unge ?

Julaften kom tidlig i år.... :xmas:

 

Skikkelig misunnelig er jeg!!! Hva skrev dem at pakken inneholdt?

Lenke til kommentar
I morgen ligger irivern min på det lokale postkontoret, og som vanlig så kom pakken gjennom tollen problem fritt :)

 

Er det noe annet å si at man gleder seg som en unge ?

Julaften kom tidlig i år.... :xmas:

 

Skikkelig misunnelig er jeg!!! Hva skrev dem at pakken inneholdt?

Jeg kjøpte det fra ebay, fra en powerseller der så de er litt lettere å få til merke varen nøyaktig slik man vil ha det.

På pakken står det sannheten, mp3 spiller.

Verdi 20 dollar gift :)

Og inni pakken ligger det et brev, som forklarer at jeg har vunnet mp3 spilleren i en konkuranse (Liten backup løsning)

 

Kan også nevne at jeg først tenke å kjøpe fra mydiscountstore, men de tøsene svarte jo aldri på mailen jeg sendt dem.

Jeg vågde rett og slett ikke å bestille fra dem.

 

 

Jeg ser også at det er en god del snakk om forsikring på pakken, dette må dere være _VELDIG_ ops på.

For at forsikringa skal ha noe betydning så må den være merket riktig verdien.

Denne verdien vil da bli oppført på pakken, og dette kan få tollerne til å stusse og holde pakken før dem får evt svar fra deg eller noe.

Endret av PulZ
Lenke til kommentar
Our international shipping rate is 22$ for UPS Worldwide express with tracking and insurance, and your package will be marked down to under 50$ for customs. Allow 1-2 business days to ship and 2-4 for delivery.

 

:thumbs:

 

Edit: Hva fikk du dem til å skrive på pakken?

samme. men da går det vel over toll grensa da :( 50$= ca320kr

Lenke til kommentar

husk at garantien ryker når du kjøper i utlandet...man får selvfølgelig garantien som produsenten gir deg, men man har ingen av rettighetene kjøpsloven gir deg...

 

Keg kjøpte feks den originale ipoden i USA til ca 700 kr mindre enn det den kostet hjemme. Uheldigvis tok spilleren kvelden rett etter at garantien på et år hadde gått ut. Det var ingenting å gjøre med den saken, og jeg ble nødt til å kjøpe ny ipod (som jeg kjøpte i norge).

Hadde jeg kjøpt den første spilleren i norge hadde jeg sansynligvis fått ny spiller pga returretten som ligger nedfelt i kjøpsloven...

 

Spør deg selv om de hundre kronene du får den billigere ved å handle utenlands er verd mer en rettighetene kjøpsloven gir deg...

Lenke til kommentar

Synes dessuten det ikke er rart vi forsøker å "tøye" reglene litt... Som dere kanskje har fått med dere er det nye og lettere regler for fortolling fra 1.4.04. Man får ikke lengre en lapp i posten som man må fylle ut og sende inn (som så igjen skal behandles - TTT), for så å vente på hentelappen. Fra 1.4 får man bare hentelappen og ordner toll der og da. Dessuten senkes avgiften fra 150 til 70 kroner. (i tillegg til MVA seff)

 

MEN, dette gjelder da bare pakker fra 200-1000 kroner. Sendte et brev til tollvesenet for å spørre om dette, og her er svaret jeg fikk:

 

Dersom tollverdien er over 1.000 kroner, kan du fortolle selv. Da må du imidlertid oppsøke ditt lokale tollsted, ta med ankomstmelding fra befrakter og faktura/kvittering fra selger og betale innførselsavgiftene. Deretter må du avtale med befrakteren om levering. Alternativt kan du la befrakter eller annen speditør fortolle sendingen på dine vegne.

 

Postens forenklede prosedyrer fra 1.4. vil fortsatt kun gjelde sendinger med verdi mellom 200 og 1.000 kroner. For sendinger med verdi over 1.000 kroner, vil fremgangsmåten være som beskrevet i første avsnitt også etter 1.4.

 

 

Vennlig hilsen

Infosenteret

Tollregion Oslo og Akershus

Tlf: 22 86 08 50

Fax: 22 34 68 30

[email protected]

 

Jo, takk skal dere F*** meg ha! Selv uten fortjenesten tror jeg jammen det hadde vært verd et par hvite løgner for å slippe dette!!!

 

Edit: leif

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...