Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med filmottak (msn)


Anbefalte innlegg

hei, jeg har ingen problemer med å sende filer via MSN, men jeg får ikke mottatt filer.

 

jeg har en 3com trådløs router (OfficeConnect), jeg har åpnet nødendige porter (6891-6900) og satt triggerport (1863).

 

Dette hjelper ikke.

 

Jeg har også forsøkt å sette redirect på virtual server til min IP, men dette ser heller ikke ut til å fungere.

 

Noen som vet hva som må til?

 

Forøvrig noen som vet om det er mulig å disable hele brannmuren?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nøyaktig samme problem som deg :( Når jeg prøver å mota en fil kommer det en melding nederst i hjørne om at 'en nettverks kabel er plugget ut' Grr den sitter som støpt ffs! Har NGT, netopia 3351, standard porter åpna.

 

Edit: xp pro, no service pack

Endret av jonas22282460
Lenke til kommentar

uPnp-støtte er vel nødvendig dersom man benytter seg av NAT. Jeg har ikke funnet fram til hva jeg egentlig skal gjøre med tanke på NAT, aner ikke en gang om dette er noe jeg trenger å forholde meg til.

 

Jeg har blant annet lest at det jeg tidligere nevnte angående DMZ satt til min IP skal hjelpe dersom man har problemer med NAT. Men dette så ikke ut til å hjelpe i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Det virker som om det er en eller anna merkelig lokal innstilling på maskinen min som er skylden.

 

Fra en av mine andre maskiner virker mottak helt fint, og for litt siden fikk jeg mottatt filer på denne maskinen også, men så sluttet det å fungere igjen.

 

Noen som har en idé om problemet etter disse ekstra opplysningene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...