Gå til innhold

17'' - 16ms eller 19'' - 25ms Lcd skjerm

diss

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Etter å ha lest gjennom Øyvind Dahles Lcd test og lcd guide har jeg lært mye nytt, men jeg føler fortsatt ikke at jeg står på fast nok grunn til å ta en avgjørelse.

Inntil nå har jeg bare hatt en 15'' crt skjerm, men endelig har jeg kommet i en situasjon hvor jeg kan velge mellom to lcd skjermer, begge fra Fujitsu Siemens.

Problemet er hvilken jeg skal velge. Pris på hver enkelt skjerm har ingen betydning. Jeg bruker pc'en mest til å surfe med (leser masse fra skjerm ifm skolearbeid), tekstbehandling, bildebehandling, og spill. Jeg vil vel anta at jeg bruker omtrent 25% av tiden foran pc'en til spill, derfor sitter jeg i et dilemma, 17'' med 16 ms responstid eller 19'' med 25 ms responstid?

Ifølge Øyvind Dahles lcd guide er det ingen fasit at lavere repsonstid er ensbetydende med bedre. Derfor, kan en skjerm med 25ms fungere godt til spill? Er 19'' lcd rett og slett for stort til spill? Hva vil være best med tanke på de øvrige bruksområdene?

Kort og godt, hva ville du valgt av Fujitsu Siemens Silver Line SCALOVIEW S17-1 og en Fujitsu Siemens SCALEOVIEW C19-1 ?

Edit: link

Endret av diss
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Etter å ha lest gjennom Øyvind Dahles Lcd test og lcd guide har jeg lært mye nytt, men jeg føler fortsatt ikke at jeg står på fast nok grunn til å ta en avgjørelse.

Inntil nå har jeg bare hatt en 15'' crt skjerm, men endelig har jeg kommet i en situasjon hvor jeg kan velge mellom to lcd skjermer, begge fra Fujitsu Siemens.

Problemet er hvilken jeg skal velge. Pris på hver enkelt skjerm har ingen betydning. Jeg bruker pc'en mest til å surfe med (leser masse fra skjerm ifm skolearbeid), tekstbehandling, bildebehandling, og spill. Jeg vil vel anta at jeg bruker omtrent 25% av tiden foran pc'en til spill, derfor sitter jeg i et dilemma, 17'' med 16 ms responstid eller 19'' med 25 ms responstid?

Ifølge Øyvind Dahles lcd guide er det ingen fasit at lavere repsonstid er ensbetydende med bedre. Derfor, kan en skjerm med 25ms fungere godt til spill? Er 19'' lcd rett og slett for stort til spill? Hva vil være best med tanke på de øvrige bruksområdene?

Kort og godt, hva ville du valgt av Fujitsu Siemens Silver Line SCALOVIEW S17-1 og en Fujitsu Siemens SCALEOVIEW C19-1 ?

Edit: link

hvis du ikke har veldig hast, vent på 19 tommers LCD testen som kjemmer :)

Skrevet

Husk å ta produsentens opplysninger med en klype salt - det at det står 16ms betyr ikke nødvendigvis at du får en perfekt spillopplevelse.

Personlig ville jeg kanskje valgt 17" forran 19" - Dahle vil helt sikkert si at du skal kjøpe en skjerm med DVI støtte. Han vil kanskje også si at du burde gå for 17".

Det beste ville kanskje vært å kunne velge fra en av de anbefalte skjermene i LCD guiden (og snart kommer vel 19" guiden også?) - men kan man ikke, så kan man ikke.

lykke til!

_

johanf

Skrevet
hvis du ikke har veldig hast, vent på 19 tommers LCD testen som kjemmer

Har frist frem til fredag denne uken med å bestemme meg, og desverre er det kun en av disse skjermen jeg kan velge blant. Begge skjermene har jo dvi såvidt jeg kan se, så det har vel ikke så mye å si.

Skrevet (endret)

det som er problemet er at man flytter seg fra TN til VA når man går opp i størrelsene, samtidig vil IFT øke betraktelig og skjermen vil ikke kunnne støtte så høy FPS som den mindre modellen. Er derimot usikker når det glelder S-IPS, men har ulik erfaring på det området.

Uansett er F-S en absolutt godkjent produsent på markedet, men er ingen VIP hos meg. Mao er nok 19 modellen uaktuell som mitt første valg da den kun har D-SUB og ingen DVI. Dessuten ser jeg ikke at den har PIVOT.

Lykke til

Endret av oivind_dahle
Skrevet

Dahle: Takk for et utmerket svar! :thumbup:

Jeg tror nok saken er klar, 17'' med 16ms og dvi, kommer nok til å gi en god forbedring i forhold til min 5 år gamle 15'' crt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...