Gå til innhold

Msn Messenger - Spyware?


Anbefalte innlegg

Ja nå må vi holde oss til fakta her. Det skjer! :devil:

Om det skjer at de logger oss får vi se på ..vi sporer det også....ut i ørkenen et sted... og om det vil bety bråk hvis du reiser til usa er bare en tenkt situasjon - .

 

Prøv nå å forstå hva som er fakta og ikke.

 

Forstår du hva som er fakta`? kan du forklare dette?

Vis meg at du forstår det rent tekniske at msn sender data til usa for så å bli sent tilbake igjen til norge...

Jo jo jeg sier ikke at det du sier er "bare pisspreik", men jeg sier at, jeg tror MS har en fornuftig forklaring i dette tilfellet.

 

men som sagt tiden vil vise.

 

Jeg sier jo ikke at filene ikke går gjennom Usa også tilbake igjen, jeg bare sier det er kansje en smule søkt, og tro at MS overvåker oss ;) (altså dette er bare min tankegang, det må være lovt og tenke forskjellig :) )

 

Edit: ser folk blir engasjert, noe som jeg synes er bra :)

Endret av Timur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi gir disse gutta skylden: [url="http://www.crazylinux.net/photos.htm"]http://www.crazylinux.net/photos.htm[/url]

:p
Fra websiden:

Project ECHELON?
Most of you have probably heard about ECHELON. The aim of this document
is to clarify what ECHELON really is.

The highly automated UKUSA system for processing Comint, often known
as ECHELON system was brought to light by the
author Nicky Hager in his 1996 book, "Secret Power: New Zealand s role
in the International Spy Network".

ECHELON is a global electronic surveilance network which is designed and
coordinated by NSA, United States Goverment and has been operated since
1980'-it is part of the post Cold war developments based on the UKUSA
agreement signed between the UK, USA, Canada, Australia and New Zealand
in 1948.
It is a global network which can intercept all:


Telephone
Telex
Satellite communications
Fax
E-mail communications
The monitoring of all these mediums of communications is done on a
"routine and indiscriminate" basis. Meaning that the system works by
indiscriminately intercepting very large quantities of communications and using
computers to identify and extract messages from the mass of unwanted ones".
Lenke til kommentar

Regner med at www.computerworld.no får svar fra microsoft i morgen.

Ellers har vi ikke hørt noe nei. :roll:

 

Følg også med her: http://www.neowin.net/forum/index.php?act=ST&f=32&t=145214

 

Om ikke MS benytter anledningen til å kartlegge hva folk gjør så skulle det ikke være usannsynlig at når data blir først dratt inn i USA så er det andre instutisjoner som benytter seg av anledningen. Eksempel CIA, NSA

 

Burde egentelig høre med det amerikanske utenriks dep. Hva de mener om saken og hvor de står i forhold til den.

 

For ikke å snakke om at dette er et politisk emne i EU og Norge.

 

EU burde kunnne tvinge (lille myke) Microsoft til å legge om sin teknologiske løsning her! :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg viste at chatting gikk innom serverne til MS. Men når jeg mottar filer fra andre, ihvertfall før, så fikk jeg at det var fra deres ip. Kan da signalet ha blitt stoppet, lagret og sendt videre? Eller må det ha blitt snappet opp?

 

+ at jeg har sittet med 2 pcer og MSN og sendt ca 80mbit/s i 2 timer. Dette hadde ikke linja over atlantern taklet, så den gikk ihvertfall ikke innom serverne deres.

 

 

En grunn jeg har hørt tidligere for at alt går innom MS er for å beskytte brukerne, så man ikke får IP adressen til de man chatter med, men jeg er ikke så avansert på dette området.

Lenke til kommentar
Regner med at www.computerworld.no får svar fra microsoft i morgen.

Ellers har vi ikke hørt noe nei. :roll:

 

Følg også med her: http://www.neowin.net/forum/index.php?act=ST&f=32&t=145214

 

Om ikke MS benytter anledningen til å kartlegge hva folk gjør så skulle det ikke være usannsynlig at når data blir først dratt inn i USA så er det andre instutisjoner som benytter seg av anledningen. Eksempel CIA, NSA

Venter i spenning :p *setter vekkerklokka på 6.30*

 

Ja var CIA og slikt jeg så for meg, når jeg leste dette med "ECHELON

Burde egentelig høre med det amerikanske utenriks dep. Hva de mener om saken og hvor de står i forhold til den.
Absolutt! Endret av Timur
Lenke til kommentar
du har høyst sannynlig dine to pc'er innenfor natting/brannmur...da merkes det ikke..prøv med noen utenfor ditt nettverk....

 

Det er for mange her som kan bekrefte det jeg sier nå.....

 

Les nøye!

;)

Hvis det var til meg?, så vil jeg jo bare si at jeg har aldri sagt at jeg ikke tror på det du sier :)

 

ja da legger jeg meg håper noe har skjedd i morgen :D

 

sorry Dr-Demento så ikke meldingen til boy2star.

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Litt mye paranoia ute og går. Hvis jeg ikke har missforstått helt her dreier det seg om at pakkene til tider tar veien via usa. Det er kanskje ikke så rart, ettersom det er en dokumentert feature. Hvis man sitter bak nat, ikke har åpnet riktige porter, eller lignende, slik at messenger ikke kan etablere en direkte forbindelse, går trafikken via en sentral server. Hvis jeg ikke husker feil kommer det også opp en melding "går filoverføringen tregt -trykk her for å lese hvorfor" e.l.

Lenke til kommentar

Ja det er korrekt...men det er ikke teknisk nødvendig å bruke en tileggs server for å løse problemet.... Men det opplyses ikke om at data'ene dine drar på en verdens turne...

 

 

Og hvorfor må den stakkars serveren stå i USA....Microsoft har jo maaange kontorer i hele Europa.

 

:no: nei jeg vil ha en bedre forklaring...

Lenke til kommentar

Fant litt info om dette:

 

The MSN Messenger server and client will try to detect what kind of settings you have, and depending on how it can establish a connection it will use it:

 

Same IP address + Same port = Direct-Connect

Different IP address + Same port = IP-Restrict-NAT

Different port + Same IP address = Port-Restrict-NAT

Different port + Different IP address = Symmetric-NAT or Unknown-NAT

 

In the last 3 cases it will probably use the MSN server for transferring the data. Read more over here: http://www.hypothetic.org/docs/msn/research/msnc1.php

 

Håper at focus på tilliten her kan få MS til å forandre sin politikk.

 

Det vil gjøre at programet fungerer bedre, filoverføringer går raskere og at webcamerat oppdaterer seg raskere og med bedre kvalitet på bildet.

 

Savner forresten en instilling i msn messenger hvor man kan regulere oppdateringshastigheten på webcamera og hvilken bitrate man ønsker. Kunne vært greit med lav - middels - høy kvalitet...helt enklet i det minste. Samme med lyden...kunne kjøre den i høyere bitrate for de som har bedre linjer og som ikke ønsker at den går i mute background noise når ingen prater...

 

 

Ingen ting ville vært bedre enn om vi kunne få til det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...