Gå til innhold

Kabelsamlere


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er nå på jakt etter kabelsamlere, men jeg vil ikke ha de vanlige svarte gummigreiene. Jeg har vært i butikker og sett på dusjkabler (aluminiumsrør av no slag), planen var å kutte og mekke på disse og så bruke de. Det var før jeg så prisen på de. 180 kr er mye penger for noe du må jobbe mye med i tillegg

 

Kom hjem samme dagen, og surfet på overklokking siden. Fant dermed en guide til hvordan få din PSU til å bli kulere. Her var det brukt chrome kabelsamlere, akkurat slike jeg har tenkt meg. Det sto at varene hadde blitt leid ut av microplex. gjaldt dette kabelsamlerne også? noen som vet om steder som kanskje selger slike, microplex har jo for øyeblikekt ingen kabelsamlere å tilby.

 

Takker for alle eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei ...... egentlig ikke.

 

 

edit: menne du trenger ikke demontere kontaktene får å ha på kabel strømper.

Jeg kjøpte den sleeving kiten microplex selger, der måtte jeg ta av kontaktene.

Hvis jeg prøvde å få den forbi kontaktene raknet de bare og fliset seg opp. :scared:

Så nå har jeg masse slarkete kontakter, men det er nå min feil :blush: .

kan ikke anbefale sleeving kiten :no:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den sleeving kiten microplex selger, der måtte jeg ta av kontaktene.

Hvis jeg prøvde å få den forbi kontaktene raknet de bare og fliset seg opp. 

Så nå har jeg masse slarkete kontakter, men det er nå min feil  .

kan ikke anbefale sleeving kiten 

 

 

å kjipt da... kondolerer :cry:

 

visste ikke at det skulle være så vanskelig men nå som du forklarer det høres det ganske mye værre ut en det virker........

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den sleeving kiten microplex selger, der måtte jeg ta av kontaktene.

Hvis jeg prøvde å få den forbi kontaktene raknet de bare og fliset seg opp. :scared:

Så nå har jeg masse slarkete kontakter, men det er nå min feil :blush: .

kan ikke anbefale sleeving kiten :no:

et "urgammelt" trix er da å vide den ut litt (nok til at du får den over kontakten) og så bruke en lighter å smelte kantene litt før man begynner å tre den på. Da vil den ikke rakne nå man trer den over kontakten.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den sleeving kiten microplex selger, der måtte jeg ta av kontaktene.

Hvis jeg prøvde å få den forbi kontaktene raknet de bare og fliset seg opp. :scared:

Så nå har jeg masse slarkete kontakter, men det er nå min feil :blush: .

kan ikke anbefale sleeving kiten :no:

et "urgammelt" trix er da å vide den ut litt (nok til at du får den over kontakten) og så bruke en lighter å smelte kantene litt før man begynner å tre den på. Da vil den ikke rakne nå man trer den over kontakten.

men, får du den sokken over atx kabelen?

Lenke til kommentar

kan se for meg at det blir et fint verktøy for drevkontakten, men ikke for atx kontakten. FrozenCPU har en liten spesialpinset som gjør jobben. Man kan selvasgt lage til noe tilsvarende verktøy, men tuppen kan ikke være stort breiere enn en mm og svært tynne plater for å få en inn mellom pinnen (hylsen egentlige) og plasten og få klemt på den tappen som sperrer for at ledningen ikke skal draes rett ut. Jeg har selv prøvd å demontere en kontakt med hjemmelaget verktøy. Er svært tolmodig av meg når det gjelder den type små-knoting, men ga opp før jeg hadde fått ut 2 ledere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann.. gadd ikke å lage egen topic for dette lille spørsmålet..

er det noen spm har noen ideer om hvordan man enkelt kan trekke kabelstrømpene fra microplex over kablene til hovedkortet? den med den digre kontakten? strømpene går nemlig fint over alle 12V-kontakten o.l. men hvordan trekke dem over HK-kablene uten å kappe dem? (kunne jo til nød kappe dem og tvinne og lodde dem pent sammen igjen, men helst ikke :dontgetit: )

 

edit: doh! glem det.. bare glem det.. ATX var det den het, ja :blush:

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Hva med å vri ATX kontakten 90º slik at den blir liggende "langsetter" ledningene da, og så tre på sleeven? Evt lage en liten trakt av noe tynn plastix og legge rundt så den ikke flises opp...Bare satt å tenkte på det og det bør jo gå... ;)

Endret av Preludiac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...